Ik weet niet of het hier goed staat, anders mag deze wel verplaatst worden. In juli wordt onze tweede beebje verwacht en dan zal vera 1,5 jaar zijn. Nu ben ik al aan het denken hoe haar nieuwe kamer zal worden, maar ik heb werkelijk geen idee. Ze is nog te jong om een kleurtje of thema uit te zoeken, maar ik zal het zelf echt niet weten. Ik weet alleen dat ik 1 muur een kleurtje wil geven, maar that's it. Hebben jullie misschien foto's of ideeen hoe ik een mooie en leuke (niet te dure) meisjeskamer kan maken? Ik heb echt zin om er iets leuks van te maken, maar dan moet ik wel ideeen hebben. Ze heeft een white wash commode en ledikant en alle muren zijn nog wit.
ik zou 1 muur bv een kleurtje geven of de hele kamer in een lichte tint schilderen (bv licht roze) en dan de rest aankleden met leuke kleuren.. en schilderijen.. wij hebben de kamer van mij zoon wit met 1 muur in kleur en daar heb ik in grote letters zijn naam in het wit opgeplakt..
Zodra wij zijn verhuisd ga ik een baboeska kamer maken. Veel rood en roze tinten. En ik ga 1 grote baboeska op de muur verven. Kijken of het lukt....
Wij hebben 1 grasgroene muur, lekker fel en de rest wit gelaten. Het groene komt terug in de accessoires: aankleedkussen, dekentje, schilderijtje etc. Dit kan natuurlijk ook met een andere kleur! Wij hadden destijds voor een kleur gekozen die voor zowel jongetje als meisje leuk zou zijn zodat voor een evt tweede we niks hoefde over te schilderen. Maar toen we wisten dat t een jongetje werd hebben wij ook voor zwart erbij gekozen als extra kleur. je moet er wel van houden...
wij hebben 1 muur knal roze en de rest gewoon wit. verder alle dingen die er in staan zoals bed, lamp, gordijnen ook roze
ik heb een prinsessenkamer gemaakt voor mijn oudste die toen ook 1,5 jaar was... ze ging naar de grote kamer... ik zal eens kijken of ik wat foto's hier op de pc heb staan... ik heb zuurstokroze gebruikt op de muren en lila op de deur en de kozijnen... verder allemaal dingetjes zoals een lamp van prinsessen en foamstickers, kapstokje, schilderijen, een klok een bankje, kussentjes een dekbed een prullenbakje en een leuke spiegel.... de meeste dingen heb ik via marktplaats gekocht voor een leuk prijsje!! de verf in de aanbieding bij de praxis.... en het dekbed bij een soort ikea... de meubels zijn van mooi massief grenen... staat ontzettend schattig...
Witte meubels zijn ideaal je kunt zoveel kanten op dan! Ik wil zoiets qua behang gaan doen als mn dochtertje straks ouder is Wooll.nl, voor de leukste kinderkamer - Kinderkamer, Babykamer, Gordijnstof, Behang, dekbedovertrek Wat je ook kunt doen is gewoon effen muren en daar met muurstickers iets leuks op plakken bv! (ikea heeft leuke)
1 muur met druk bloemetjesbehang, en de rest van de muren in een van de kleuren die in dat voorkomen. Het mooist voor een meisje vind ik iets met veel rood, roze en wit. Accessoires in 1 kleur houden geeft al een hoop rust! Dus bijv. Witte mandjes om op te bergen, witte comode, wit bedje, etc..
Wij zijn net verhuisd, maar hebben haar kamertje in de zelfde stijl gelaten. De disney fairies . Ze heeft groene gordijnen met de elfjes erop. Een gele muur met mettallic glans. Boven langs die muur, tegen het plafond hebben we van die nep- blader slingers gehangen (4 haken verdeeld langs de rand, doorzichtig draad ertussen en dan de slingers en overheen draperen). Tussen de slingers hangen enkele vlindertjes, wat vogeltjes en 2 nestjes (gekocht rond de paastijd ) Op diezelfde gele muur 1 schilderijtje, van een elfje wederom met een bloem. En verder is het wat rustiger . Overige muren zijn wit. Ze heeft lichtbruine meubeltjes en op de vloer ligt een tinkerbell kleedje. Die hadden we nog niet, maar we zijn van vinyl over gegaan op laminaat, en de speentjes maken zo'n herrie nu als ze uit bed vallen (of gegooid worden) , dus vandaar het kleedje . Foto's heb ik nog niet, zal ik binnenkort eens maken. Maar ik hou zelf wel van dat 'natuur' thema als het ware. En daar passen de Fairies leuk bij.
De ander wand rode ruitjes behang en tussen in is het wit. Inmiddels hebben we op de witte wand boven het bedje vlinder wandstickers...
Wat een leuke kamertjes allemaal en wat een ideeen. Ik ben er inmiddels uit dat ik 1 muur (ik denk) licht roze ga schilderen en op een andere muur grote roze vlinders ga schilderen (met zo'n projector). Dus roze wordt de kleur. Volgende week wordt het logeerbed opgehaald, dus dan kan ik eindelijk beginnen met haar kamertje, ik heb er echt zin in om lekker crea bezig te zijn.
@annetske: Ja dat bed hebben we zelf gemaakt, ik wilde dat vroeger zelf altijd heel graag hebben maar helaas nooit gekregen Dus toen mijn dochtertje naar een groter bed ging was de keuze snel gemaakt! @antsy: Wat een gave kamer! @teigetje1: Mijn dochtertje had voor dat ze deze kamer kreeg ook een kamer met vlinder thema. Ik had van die vlinders bij de xenos gehaald en die met kit op de muur geplakt. hier nog een foto:
Chingy: Mooie kamer met die vlinders. Ik ben dus de hele dag aan het denken (muurschildering), maar nu had ik deze vanmorgen gemaakt. Wat denken jullie? Is dit wat voor op een kinder/meisjes kamer of zal het te druk zijn? Bekijk bijlage 49010 (ben vergeten de foto te draaien, sorry )