Mijn jongste dochter is eigenlijk altijd een goede eter geweest en overdag eet ze nog steeds goed. Alleen als we 's avonds warm eten is het altijd huilen. En ze blijft ook aan het huilen, ook als we haar niet stimuleren om te eten. Ze zit wel altijd aan tafel, maar verder negeren we haar eigenlijk als ze zo hard huilt omdat het etenstijd is. Het begint namelijk al voor ze in de stoel zit. Wie weet wat dit zou kunnen zijn, ze eet dus echt helemaal niks, en is tijdens het eten alleen maar heel hard aan het huilen. Dit is nu zo sinds een aantal weken. Wie heeft de gouden tip voor ons? Dit is niet echt gezellig.......
Nou mijn dochter heeft deels dezelfde: We eten altijd 17.45. Ze begint vlak voor 10-15min met huilen. Afleiden helpt maar ze blijft maar huilerig. Als ze zit in stoel eten moet echt gelijk komen anders huilt ze. Maar dat ook overdag of bij flesje. En tijdens eten huilt ze ook zo van ineens. Helpt afwisselen. Dus ik geef haar drinken of boekje of stukje eten in handje of even lidje zingen. Maar ze huilt ook als lepel niet snel genoeg gaat of eten te warm is en ze moet wachten. Eten op is huilt ze ook. Ze eet goed dus dat verschilt met jou dochter dan. Maar hier enige wat helpt dus afleiding en afwisseling Ik zie pas dat je dochter 2 jaar is: misschien ligt het aan leeftijd dan?