hoe lang mag een baby in de maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik loop ook weleens even 2 winkels in omdat ik wat moet ophalen bij het Kruidvat en/of de Hema in de stad en dan ligt hij ook de in de Cosi hoor. Dit is weer zo typisch veroordelen terwijl jij niet weet hoe ver diegene van de stad af woont (ik 5 minuten met de auto) en hoeveel winkels diegene gaat bezoeken. Ik zou makkelijk in 2 uurtjes de hele stad door kunnen lopen. Langer gaat trouwens ook niet want dan is ook de oudste van 3,5 jaar het helemaal zat ;)

3. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Inderdaad, zelfde voor mij.. als ik even 2/3 winkels in wil, ga echt ik me kindje niet overtillen.. vind ze helemaal niet leuk namelijk.. en ik ook niet, want dan ben ik langer bezig met slepen van extra wagenbak, overtillen, gordels vast/los etc... gedoe en gerommel met een kindje.. nee hoor ik laat r dan lekker even in de maxi cosi..

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Een ringsling of draagzak kan ook heel handig zijn, dat scheelt heel wat gesjouw.

5. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ja daar ben ik nu ook al voor op zoek.
    Mei tai lijkt me wel wat.
    En dan is de kinderwagen goed voor lange wandelingen in het bos.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Oke, heb net ontdekt dat ook onze prehistorische Maxi-Cosi versteld kan worden ;) Goed, ze is er dus niet te groot voor. Maar veel meer gebruiken zal ik hem niet. Blijf het een onhandig onding vinden.

7. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij 2 uur. Als je een keer een ritje maakt van 1,5 uur dan zou ik gewoon een pauze inlassen en me er niet te druk om maken. Verder gewoon alleen als autostoel gebruiken en niet als wipper of wandelwagen.
    Ik doe het wel eens, maar dan zijn het even snel 2 winkels in ofzo.

En ik zou met een heel kleintje ook denken: laat de mensen maar bij jullie komen, dan hoeven jullie ook niet zo lang te rijden. :)

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ja dat doen we nu zeker!
    Ik heb een spoedkeizersnede gehad dus ik ben toch al niet zo mobiel. De visite komt lekker naar ons toe.
    Maar ik zou er binnenkort ook wel weer eens uit willen, zit al 3 weken thuis en rondom huis.
    Dus dan komt de mc goed van pas als we met de auto weg gaan.

9. misa

misa Niet meer actief

Ja tuurlijk. Gewoon doen! Ik ben ook niet voor langdurig en te pas en te onpas gebruiken. Maar je moet ook niet te krampachtig gaan doen he!

Hier ook een draagdoek en draagzak. Heerlijk!

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Vanuit Maxi cosi hebben ze een richtlijn van 2 a 2,5 uur gegeven. Niet omdat het slecht is voor het ruggetje of iets dergelijks maar meer omdat je kindje vast zit in 1 houding waardoor ze beperkt worden in hun bewegingen. Wat ten nadele kan zijn voor hun motoriek.
    Een maxi cosi is en blijft een autostoel en is geen vervanging voor een reiswieg.
    De ene keer rij je korte stukjes en klik je hem even op de wagen om een snelle boodschap te doen en de volgende keer ga je met de auto op vakantie en moeten ze misschien wel een hele dag in dat ding en stop je gewoon onderweg als je zelf je benen gaat strekken laat je de kleine ook even lekker vrij bewegen...maak je er niet te druk om als ze een keer wat langer er in zitten.

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mee eens! Ik ben in vijf minuten met de auto bij het winkelcentrum, loop een half uur wat winkels af en rijd weer terug. Dan zit hij nooit langer dan een uur in de maxicosi. Je weet toch helemaal niet hoe lang die mensen winkelen? Met het overtillen doe ik mijn zoontje ook echt geen plezier, vooral niet als hij slaapt. Een paar keer in de week een half uurtje in dat ding doe ik hem echt geen kwaad mee.

12. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Met een kinderwagen het bos in?? Dan zou ik juíst de mei tai nemen. :)

13. steffiegeorge

26 nov 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot wanneer kunnen ze daar in? Wij willen vn de zomer naar toscane(kleintje is dan 9 maanden) en ik wil haar eigenlijk ook niet heel de reis is die mc..

Ik moet zeggen boodschappen die wel met de auto doen gaat de mc ook op het onderstel... Anders moet ik haar wakker maken en dan heb ik een hele chagrijnige beeb(heeft ze van d'r moeder, wij willen niet gestoord worden in onze slaap en vinden auto's slaapverwekkend:D)

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het ligt eraan hoe groot ze is. Mijn dochter is niet zwaar (6850 gram) en nu 70 cm, en ze past er nog wel in, maar het is kantje boord. Er zijn ook grotere reiswiegen, normaal gezien zijn ze tot 12 maanden.

15. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland

maakt echt niet uit hoor dat ze een keer een hele lange rit erin zit!! Ik ben toendertijd met mn oudste van toen 10 mnd naar zuid frankrijk gereden. ging prima in de mc! Wel steeds met de stops een picknick kleed op de grond neergelegd zodat ze even lekker vrij kon bewegen. En na de hele lange rit haar even 2 dgn niet in de mc gedaan, dus toen weer bewegingsvrijheid genoeg!
    Die reiswieg die beschreven wordt klinkt wel goed, maar lijkt me weer een extra aanschaf die in mijn ogen niet echt nodig is. Of je moet geld over hebben?
    Je kind ligt toch niet elke dag 2 uur in de mc??

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dus je kind ligt los in de bak? Of zit er nog een band om hem vast te leggen?

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je kan ze ook huren, speciaal voor lange autoritten.

Wij hebben hem gekregen, echt een uitkomst. Anders is het inderdaad een extra aanschaf.

18. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag toevallig van de week bij de prenetal een nieuwe uitvoering van de maxi cosi waarin babytjes ook kunnen liggen. Dat leek me echt ideaal!
    Ze zit hier zo opgepropt in dat ding, dat ik haar er altijd snel weer uit haal als ik op de plaats van bestemming ben aangekomen. Behalve als ze slaapt.;)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

14 uur als je in één keer naar Italië wilt rijden en anders liever niet langer dan 1-2 uur en het ding niet gebruiken als slaapplaats, stoeltje etc :)

Deel Deze Pagina