Dit vind ik dus levensgevaarlijk he. Als je een noodstop moet maken wordt je kindje gelanceerd lijkt mij. Dan helpt een gordel aan de buitenkant toch niet?
Ik hoop niet aan 1 stuk? Met zo'n lange rit moeten ze er elke 2 uur uitgehaald worden voor en half uur om zich te kunnen strekken.
Lijkt mij ook. Je mag zo ook niet rondrijden. Kind moet in de bak ook vastliggen met gordels of een band om de buik.
nee hoor voor die ene keer per jaar kan dat best. Wij hebben 13 uur naar oostenrijk gereden en ze heeft non stop geslapen.
Dat jullie het zo gedaan hebben betekent niet dat de richtlijnen zeggen dat je een baby best 13 uur in MC kan laten zitten. Aangeraden wordt om de baby bij lange ritten op de paar uur uit de maxicosi te halen voor een pauze. Dat wordt geadviseerd omdat maxicosi-houding een aanslag is op de rug en heupen van een baby.
Ze staat echt muurvast en al houd je de wieg op zijn kop, ze valt er niet uit. Overigens is dit onze wieg niet, maar een die er in de buurt komt. Die van ons is platter, smaller en kleiner. Ze ligt echt precies pas.
Er zit nog een band over haar buikje, maar het geavanceerde gordelsysteem heeft de onze niet. Het is waarschijnlijk een vroegere versie.
Ik zou dit ook niet vertrouwen denk ik... Hebben zelf ook een reiswieg (van Romer), maar die heeft gewoon een gordel binnenin. Kwam ook erg goed uit alle tests, anders zou ik het niet hebben gedaan. De prijs was dan ook wel aanzienlijk, terwijl je er gemiddeld maar 4 maanden plezier aan hebt (gelukkig maken wij kleine kindjes,of ik hoop toch dat puk twee er ook een tijd in zal kunnen ), maar wij rijden bijna wekelijks op en neer naar België (uur enkele reis), dus vonden we het wel een noodzaak.
zo'n heel klein babytje ( tot 2 maanden iig) zou ik liever niet anderhalf uur mee rijden en anders een keertje tussendoor stoppen.
Nee joh.. arm kind gewoon laten slapen. Onzin hoor.. natuurlijk rij je niet 14 uur achter elkaar maar een kind er elke 2 uur uit halen om te rekken is gewoon zielig.
Dat valt die ene dag best mee hoor. Veel kinderen slapen in de maxicosi ivm reflux en DAT is niet de bedoeling.. elke dag, de hele dag.