Hoe lang mag een dreumes ziek zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evelien297, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Goedemorgen dames,

Even een vraag: hoe lang mag een dreumes (in dit geval 14 maanden) ziek zijn? Het begon met een snotneus, veel hoesten, dat werd weer ietsje minder, dus ik dacht dat gaat dan wel over.. Maar nu weer snotneus, veel hoesten, alles zit vol. Gister zelfs overgegeven van het hoesten.

Dit alles duurt nu al ruim een maand... Is dat wel goed? Hij is verder gewoon vrolijk en heeft volgens mij geen koorts (is even hangerig geweest maar nu niet meer dus ook niet opgemeten)..

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier (nog) geen ervaring mee, wel valt me op dat veel kinderen doorlopend verkouden zijn, zo klinkt het een beetje. Echt ziek klinkt het niet?

3. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Nee precies echt ziek niet (dus koorts), maar vind het zo lang duren en vind het ook zo zielig voor hem..

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Er heersen hele hardnekkige virussen momenteel. Heb begrepen dat het een week of 6 kan duren voor je er weer vanaf bent.
    En dan maar hopen dat je niet het volgende virus te pakken hebt ;)

5. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Jeetje, dat is lang 6 weken! Je hebt gelijk username (leuke naam gekozen trouwens :D).

Helaas afwachten tot het over gaat dus..

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Denk dat er niet veel anders op zit. En het zo aangenaam mogelijk maken. Eventueel PCM, luuf, neussprays, etc. Beterschap daar :)

7. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ja precies.. Moet ik dan juist naar buiten gaan (wandelen) voor de frisse lucht) of is het beter om binnen te blijven met hem?

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Als er geen sprake is van hoge koorts, zou ik 'm lekker inpakken en gewoon de normale activiteiten doen.
    Je schrijft dat je kindje vrolijk is en dat is vaak ook een goede graadmeter bij die kleintjes;)

Dit virus is trouwens idd bijzonder hardnekkig. Je zou eventueel wat homeopatische middelen kunnen gebruiken. Extra vitamine C ofzo.

9. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Oja goed idee Katenhond! (ook al zo'n leuke naam :D)
    Die extra vitamine C

En inderdaad die vrolijkheid is een goede graadmeter ;)

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker naar buiten gaan idd. Het is mooi weer. De hele dag binnen zitten is ook niks. En nu maar hopen dat het gauw voorjaar wordt en we van die virussen af zijn :)

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Welkom in het griepseizoen :( Kan idd soms gewoon wekenlang achter elkaar elke keer raak zijn en is helaas wel normaal.

12. raspberry

O, en als je kind gewoon speelt binnen en enkel wat hangerig is nu en dan, kun je gewoon naar buiten. Beetje zelfde als je bij jezelf zou doen: pas als je echt niks anders doet dan lam op de bank liggen, blijf je lekker binnen :)

13. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Precies, bedankt Rozemarijke!

Volgens mij heeft hij wel 2 of 3 virussen te pakken gehad, vooral dat hoesten en schor zijn vind ik zo zielig! Hopelijk is het snel over..

14. raspberry

Tijd voor lente :)

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier 2x ziek geweest achter elkaar, ze was er net vanaf :( niets aan te doen helaas. stomme virussen...

Deel Deze Pagina