hoe lang mag een harde buik duren?

Discussion in 'Zwangerschap' started by fluitekruid, Oct 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanmiddag de 20 weken echo gehad. Alles is prima in orde met ons mannetje. Ik had tijdens het onderzoek de hele tijd harde buiken. En nu voelt het een beetje beurs zeg maar. En ik heb nu al zeker een half uur lang een harde buik ferwijl ik gewoon op bed lig te rusten. Soms wordt hij even iets minder hard maar daarna wordt hij gewoon weer hard. Hoelang mag dit duren? bij mijn eigen vk kan ik alleen de voicemail inspreken op het moment.

2. ChantalvdPol

ChantalvdPol Actief lid

Mar 19, 2014
    200
    0
    0
    Geen idee hoe lang dit mag duren.
    Je bent er wel vroeg bij met de harde buiken. Voel je de kleine goed? Is hij druk? Als mijn mannetje druk is, heb ik ook last van harde buiken. Maar dat duurt max 1 minuut.

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had met week 12 al harde buiken. Het duurt nu al een uur. Bah, wat moet ik hier nu mee?

4. flowerpower

flowerpower Bekend lid

Feb 7, 2011
    557
    0
    16
    bellen! desnoods de huisarts!

5. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Heb je de voicemail al ingesproken? Zo niet, dan kunnen ze ook niet terugbellen.

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een harde buik van een uur? Denk toch dat dat iets anders is dan 'een harde buik'. Misschien wat gevoelig door de echo en nu last van je banden?

7. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

Nov 6, 2013
    236
    0
    16
    Ik had ook na de 20 weken echo erg last van ene harde buik. Had idee dat niet wegtrok. Trok avonds uiteindelijk weg. Maar als je niet vertrouwd gewoon bellen!

8. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

Sep 10, 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Klinkt meer als een gespannen buik. Die heb ik ook veel gehad, toen mijn buik een groeispurtje maakte.

Maar sowieso even bellen, heb je het trouwens niet ter sprake gebracht bij je echo of dat de vk het zelf voelde?

9. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Hier ook na de 20 wk echo, maar er was toen ook flink veel geduwd en gepord tegen m'n baarmoeder. Die nacht ook nog gehad, dag erna een stuk minder. Denk gewoon teveel geprikkeld.
    Maar als je het niet vertrouwt meteen bellen!

10. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Ik kreeg ook harde buiken na een groeiecho...de echoscopiste zat aardig op mijn buik te porren omdat mijn kindje er niet goed voor lag voor de meting...grrrr kon d'r wel schoppen! Heel die dag harde buiken gehad...wel onregelmatige en kort..maar toen was ik 30 weken..

11. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het grootste deel van de avond en middag op bed doorgebracht. Het gaat nu een stuk beter. Ik heb nog steeds wel harde buiken maar ze duren weer korter en zijn ook minder vaak. Ik ga het rustig aan doen dit weekend. Bedankt voor jullie reacties. Het komt dus vaker voor na de echo.

Share This Page