Familieweekend

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lotuz, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotuz

Lotuz Lid

28 dec 2010
    64
    0
    0
    Assistent makelaar
    Wageningen
    Hallo allemaal,
    Eind juni gaan we met mijn schoonfamilie een weekend weg.
    We gaan dan ook uit eten met z'n allen.
    Onze kleine man is nu een half jaar en is pas 1x mee uit eten geweest.
    Dat was met Kerst, hij was toen 1mnd oud en sliep in de Maxicosi.
    Ik moet zeggen dat ik er ontzettend tegenop zie.
    Uit eten doe je meestal zo rond 19 uur; het moment dat meneertje de fles krijgt en direct daarna naar bed gaat.
    Hij kan echt niet langer wakker blijven, dat trekt hij gewoon niet.
    Nu gaat hij ook niet gemakkelijk in de kinderwagen slapen (wij hebben een Bugaboo en deze is al omgebouwd met het stoeltje erin), de laatste x dat we dat probeerde was het een drama.
    Ik wil eigenlijk gewoon niet meegaan maar dat is ook zo wat.
    En oppas regelen is ook geen optie want mijn hele s-familie is mee uit eten en we verblijven in een huis ruim 2 uur van huis af.

Wat zouden jullie doen? Toch proberen te laten slapen in de wandelwagen of iets anderrs? Bedankt voor het antwoorden!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou dan eerder gaan eten, rond 5 uur. Ze kunnen er toch ook wel wat rekening mee houden toch?

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou ook vragen of je eerder kan eten, 19.00 is voor een kleintje die je niet op bed kan leggen daar erg laat. Anders zou ik zelf toch in het huisje blijven, dan heb je wellicht toch gezelligheid van het weekend maar mis je alleen 't etentje.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Heb je een draagdoek? Ik ben tot aan 1 jaar regelmatig met uk in een draagdoek naar feestjes, etentjes en wat dan nog meer geweest en dat gaat prima. Misschien is dat een optie?

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zou dan het etentje overslaan. Als je kleintje daar niet kan slapen dan is het een lange zit denk ik. Dan zit jij ook niet op je gemak daar.

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja dat is lastig, grote kans dat je daar met een overstuur kindje zit te eten.... ik zou gewoon niet meegaan hoor... je kind is toch belangrijker en als anderen daar geen rekening mee willen houden en je geen oppas hebt dan zou het voor mij echt ophouden....

7. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Lastig hoor. Wij hebben een mannetje dat prima slaapt in de kinderwagen, dus in ons geval zou ik hem gewoon meenemen en de kinderwagen bij de tafel zetten.
    Maar in jou geval, toch maar thuisblijven of eerder gaan eten. (Kan je niet vroeg eten met je man en dat je schoonouders even oppassen en daarna thuisblijven; ben je er even samen uit:p)

8. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Volgens mij is het al geopperd, maar jullie kunnen toch wat eerder gaan eten?
    Wij hadden laatst een familie-etentje en geen oppas. We zijn toen om 18.00 uur gaan eten en ze is gewoon meegegaan. Ze zat daar in de kinderstoel, kreeg daar ook wat te eten, we hadden wat speelgoed mee en door alle aandacht had ze de avond van dr leven. Wij hadden zoiets, we zien wel hoelang ze het volhoudt. Als ze moe is, gaan we gewoon (eerder) weg.
    Nu was dit wel een wokrestaurant en kindvriendelijk. Als we naar een 'sjieker' restaurant zouden gaan, zouden we haar niet meenemen. Maar de familie had haar er ook graag bij, dus dan wordt daar rekening mee gehouden. Vind ik ook niet meer dan logisch.

9. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Is et geen optie om in het huisje te eten, en eten te bestllen bij een cateraar?
    Waarschijnlijk net zo duur, maar meer rust voor jullie en de kleine!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Je kunt proberen of het gaat, en als dat niet zo is ga jij met baby weer naar jullie vakantiehuis.

Waar jullie gaan eten, is daar ook een aparte ruimte? (stil, donker) waar je misschien een campingbedje neer kunt zetten?

Om 5 uur aan tafel vind ik persoonlijk wat te ver gaan, bovendien zijn de meeste restaurants nog niet geopend. Dan ga ik liever niet mee uit eten en heeft de rest een 'gewone' avond uit.

11. misa

misa Niet meer actief

Misschien kun je eens proberen of hij soms nog in de bak gaat slapen. Anders zou ik zeggen: op tijd eten, of toch maar achterblijven. Of naar huis gaan als het niet gaat.

Deel Deze Pagina