Moderne dans en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rocketscience, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die sporten tijdens de zwangerschap en dan eigenlijk specifiek moderne dans.

Ik ben nu 9 weken zwanger en voorheen danste ik altijd al. Nu zijn het veel oefeningen tijdens zo'n training waar ik mijn weg wel in vind maar we doen ook buikspieroefeningen, sprongen en veel laag vloerwerk. Ik weet niet goed wat ik nou wel mag doen en wat niet :(

Heeft iemand ervaring met moderne dans of soortgelijks?

2. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Niet met dans maar wel met andere sporten met oa touwtje springen, buikspieren en veel gespring en vloerwerk :) Volgens mijn VK mag ik gewoon door blijven sporten zolang ik me er goed bij voel. Ik heb gister ook zo een programma ; ebook gekocht Body after Baby en dat gaat over gezond eten en sport tijdens zwangerschap en hoe na de zwangerschap weer snel terug in vorm te komen. Daar staan goede tips in :)

3. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Volgens mij inderdaad ook, als je het voor je zwangerschap al deed is het geen probleem. Misschien wel even uitkijken dat je niet je knie in je buik legt en rond draait, geen idee wat jullie allemaal doen. Maar als het niet ok voelt zou ik rustiger aandoen of stoppen

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Het enige waar voor wordt gewaarschuwd zijn contactsporten.
    En geen rechte buikspieren meer trainen omdat die door het groeien van de buik gaan wijken en die anders na de zwangerschap soms niet goed meer sluiten.

5. Jnk

Jnk Nieuw lid

30 jan 2014
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf professioneel danser , modern, en heb tot 25 weken voorstellingen gedanst. Daarna gestopt met op het podium staan vanwege zichtbare buik maar lessen nemen ben ik blijven doen. Bewegen is gezond en zou geen probleem moeten zijn als je altijd danst. Je voelt vanzelf wanneer bepaalde bewegingen niet meer prettig zijn en dan deze natuurlijk wel aanpassen.
    De verloskundigen zagen ook geen probleem, er zijn ook vrouwen die nog met 30 weken een halve marathon lopen. Als je maar maar je lichaam luistert. Succes en plezier!

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Bedankt iedereen voor de reacties, ik blijf gewoon lekker trainen tot het niet meer gaat ;) en ik zal geen rechte buikspieren doen.

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Kan prima. Hou wel in de gaten dat al je banden, ook in je knieen en enkels losser worden. Dat kan bij dans iets zijn om rekening mee te houden.

8. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Geen probleem! Hier jammer genoeg moeten stoppen ivm bi, maar anders was ik heel graag gewoon doorgegaan. Inderdaad geen buikspieroefeningen meer, maar het dansen op zich geen probleem! Dans ze :D Kan niet wachten tot ik ook weer kan!

Deel Deze Pagina