Hoe lang 'mag' je vloeien na een spoedcurretage?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Trees, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Beste verloskundige,

Het is bijna drie weken geleden (06-02) dat ik een spoedcurretage heb gehad. Het was spoed omdat ik in korte tijd teveel bloed verloor na het gebruik van cytotec/misoprostol. Sindsdien vloei ik nog steeds, maar de mate waarin is heel erg wisselend. De laatste dagen is het vergelijkbaar met de zware dagen van een menstruatie. Duurt dit niet te lang of is het nog normaal? En mag ik eigenlijk al zwemmen? We gaan over een paar dagen tien dagen op vakantie na Egypte en wil graag zonder zorgen vakantie vieren. Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes trees

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi trees,

Na een curettage,bevalling of miskraam kan je 4-6 weken vloeien. Vaak word het steeds minder en bruin van kleur. Het kan meer en weer rood gaan kleuren op het moment dat je weer veel actief bent,veel tilt of sport.
    Als het maar een beetje is mag je gerust gaan zwemmen. Als je terug van vakantie bent en het is nog niet over,ga dan even naar je huisarts. Hij kan je eventueel adviseren om weer even te starten met de pil om een menstruatie te creeeren zodat het bloedverlies stopt.

Imke

3. Trees

Trees Niet meer actief

Fijn ik ben helemaal gerustgesteld! Ik heb inderdaad het afgelopen weekend gesport en daarna was het weer meer. Nu is het alleen nog maar bruinverlies en het lijkt alweer te minderen. Aangezien ik verder geen buikpijn heb, ga ik er vanuit dat het goed is en kan ik duiken op vakantie.

Nog één vraagje. Hoe lang kan het duren dat een zwangerschapstest negatief wordt? Nu is het nog positief, maar al wel lichter dan toen ik nog zwanger was. Bij de vorige miskramen had ik nu wel een negatieve of bijna negatieve test. Het is deze keer wat anders dan de vorige keren.

Deel Deze Pagina