Hoi verloskundigen! Ik heb een vraag: ik ben vandaag 9w5d zwanger (eerste echo bij 7 weken was perfect) en heb de afgelopen weken ongeveer 2 keer een dag gehad dat ik echt heel erg buikpijn had. Het voelt alsof mijn baarmoeder uit elkaar getrokken wordt. Niet echt duidelijk in de liezen. Ik had bedacht dat mijn baarmoeder ws aan het groeien is. Nu heb ik al 2 dagen weer zo'n buikpijn. Zodanig dat mijn darmen zelfs gevoelig zijn als ik erop druk. Het zit dus niet aan 1 kant, maar echt laag in mijn buik. Geen krampen, meer een stekend/trekkend gevoel. Het zit er bijna de hele dag en begin me nu een beetje zorgen te maken. Is dat nodig? Dank jullie wel! Groetjes Roos
Hoi Roos, het is waarschijnljk toch echt de groei. Daar reageren je darmen ook vaak op. Zolang je geen bloedverlies hebt, mag je het gewoon afwachten. Je hebt waarschijnlijk ook binnenkort een 2e echo gepland staan. Dus voor nu geen zorgen. Warmte op je buik helpt vaak tegen de pijn. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Nog bedankt voor je antwoord! Ik heb ondertussen een 2e echo gehad en die was helemaal perfect! De buikpijn is ook wat minder, hoogstwaarschijnlijk toch 'groeipijn'. Ik ben na de echo in ieder geval helemaal gerustgesteld! Nogmaals bedankt. Groetjes Roos