Hulp gezocht met maat: 80 of 86 voor de zomer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffertje83, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter is bijna 9 maand. Ze zat al heel lang in maat 74 en dat wordt nu soms een beetje krap. Maat 80 kan ze soms al aan, soms zijn de mouwen nog wat te lang. Maar ze is wel lekker bol en ook niet klein. Ik gok 75cm en meer dan 9 kilo. Voor het laatst gewogen en gemeten met 6 maanden dus precies weet ik het niet. Bij het CB zat ze altijd op de +2 lijn. Nu wil ik voor onze zomervakantie eind juli wat makkelijke kleding bestellen. Ze wordt begin juni 1 jaar, dus is dan echt al ruim een jaar. Kan ik er vanuit gaan dat ze dan nog maatje 80 heeft? Of moet ik dan al naar 86? Ik denk dat ze nu niet meer zo hard gaan groeien, maar kan het dat ze van nu (maart) tot juli/augustus dan in maatje 80 blijven?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik denk dat ze wel met 80 kan doen de hele zomer.

Je moet even in het cb boekje dat je hebt het gewicht van je dochter in het grafiekje nemen en dan de curve doortrekken. Dan kan je zien hoeveel cm ze ongeveer zal zijn over 6 maanden. Bij een cm of 84 ga je gemiddeld over naar 86

3. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok bedankt! Ik heb zelf ook wel het idee dat 80 moet lukken dan... het zal nu toch minder hard gaan met groeien. 86 zal wel meer najaar worden misschien..

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Denk wel dat je het moet redden met maat 80... misschien paar dingen (die ze het najaar ook nog kan dragen) in 86 kopen??
    Hier nu 19 maanden en nog steeds 80 en wel wat meer richting 86.
    Blijft lastig he!

NB ze kan hier de zomerjas van vorig jaar nog aan, maat 80! Toen 'op de groei' gekocht..haha.. wel jammer, kan ik niet weer shoppen..

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    80 zitten ze meestal best lang in.
    Mijn zoontje is even groot en zwaar denk ik als jouw dochter (maar wel wat ouder...) en ik heb ook 80 genomen voor de hele zomer...

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hier precies hetzelfde! Dochter van begin juni, zelf gemeten vandeweek, 75 cm, bijna 10 kilo. Ze draagt sommige dingen al maat 80, dus ik maak maar een mixje van de maten 80 en 86. Lastig inschatten hè?! Wij gaan begin augustus op vakantie, en wil dan wel allemaal mooie kleertjes mee...

7. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje zit volgens mij al een maand of 6 in maat 86, hij begint nu pas af en toe in maat 92 te passen maar veel is nog te groot. En hij is al 2 en heel gemiddeld qua gewicht en lengte (altijd precies op de CB lijn).

Ok, jongens en meisjes verschillen wel.. maar ik zou in ieder geval nog niet teveel aanschaffen in maat 86. Kan tegen die tijd toch ook nog als het toch nodig is?

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

en een combimaatje 80/86? die kunnen ze dan tot 86 cm doorgroeien/dragen.

Hier hadden mijn zoons met 6 maanden al 86 en die schoten per 3 maanden 2 maten door de kleding,nu gelukkig gaat het niet meer zo hard met hen.

gewoon in je groeiboekje de lijn die ze volgt trekken,dan zie je ongeveer welke maat ze nodig heeft.

Mijn meisje schiet ook net als haar broers door de maten heen,geboren in maatje 50/56 en nu dik 2 maandjes later al in maatje 68 met truitjes en broeken,maat 74 met jurkjes,maar ze is dan ook erg lang.
    ik durft voor de zomer nog niets in te kopen,aangezien kindjes vaak in de lente een groeispurtje nemen.

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik denk ook dat ze met een maatje 80 een heel eind komt deze zomer. Toch zou ik voor de zekerheid ook wat in 86 inslaan.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou juist op 86 gokken qua shirts en 80 qua broeken. Mijn zoontje is nu ook zo`n 75 cm en 8,8 kg schat ik hem. Wel is hij heel erg slank. Hij draagt ook al heel lang maat 74 en nu steeds vaker een 80 van shirtje. Qua boven kleding zal hij van de zomer 86 dragen en qua broeken 80. Mijn dochter deed het precies hetzelfde qua maten en qua lengte. Ze gaan helemaal gelijk op nml.
    Begin van de zomer/lente zal 80 nog wel passen, maar augustus/september halen ze er niet mee.

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik zou ook voor 86 gaan! Esmée was met 15 maanden 76 cm. En 10 kg. Dus ongeveer zo groot als jou dochter nu. 80 zit haar nu goed. Al draagt ze soms 86. Ligt aan 't merk. Maar als ze 80 nu draagt zou ik echt voor 86 gaan! Duurt sowieso nog ong 3 maanden tot de zomer.

Deel Deze Pagina