bij een dreumes van 16 maanden? Dit is de vierde dag met 's ochtends 38.8 oplopend op de dag (met paracetamol) naar 39.6. Mijn zoontje drinkt verder goed, eten gaat minder, maar er gaat voldoende in, maar hij wil bijv geen avondeten. Önze huisarts is op vakantie, dus zouden we naar een vervanger moeten. Maar ik vraag mij af of het zin heeft? Hij is niet suf, eet en drinkt dus redelijk. Meestal vragen ze daarnaar (bij eerdere keren) en als het niet heel bar is (waarbij ik me altijd afvraag waarom ze het zover willen laten komen) doen ze eigenlijk niets. Mijn vraag aan jullie: na hoeveel dagen koorts gaan julie met jullie kindjes naar de huisarts? Of kijken jullie daar niet naar en letten jullie meer op hoe hij zich voelt/nog speelt ed?
Koorts mag volgens mij 3 dagen aanhouden, maar je moet inderdaad wel even kijken naar het gedrag/eten en drinken/alertheid. Zou bij de 4e dag met zo'n hoge koorts ondanks paracetamol wel even overleggen met de huisarts of het nodig is dat je even langs komt. Vaak kunnen ze ook niet veel, maar in ieder geval even oortjes en zo nakijken! Beterschap!
dank je. als hij morgenochtend nog koorts heeft dan maar even de vervanger bellen? (tja er wordt altijd op het bandje ingesproken 'in geval van nood', en dan ga ik twijfelen he...)
toch is de koorts denk ik wel iets verhoogd nu op de derde en vierde dag, is dat ook het normale verloop? Eerder had hij 39.2 tot 39.4 op de avond, net heeft hij (heb net getempt) nu al 39.6.
Mijn dochter had verleden jaar ook een paar dagen hoge koorts, die moeilijk zakte en ze had een nierinfectie. Ze was toen 15 maanden. Na 3 dagen ofzo zou ik naar de ha gaan.
Maar kon de huisarts dat zien dan? Of had hij bloed laten prikken? en had je dochter toen specifiek ergens last van dat je kon merken?
hee wat gek mijn laatste berictje weg. Nou ja, ik had nog even aangevuld, dat wat ik wel apart vind (of hoort dat bij het beloop van de koorts, wanneer is de piek?) dat hij voorgaande twee dagen overdag zo 38.2 had en 's avonds 39.0 tot 39.2 (met om de acht uur paracetamol) en nu dus vanmiddag al 39.6. Dat baart me dan weer zorgen. Ga dan naar de huisarts zou je zeggen. Zou ik ook doen. Alleen: we komen er bijna al elke week, hij is vaak ziek en ik ben ook chronisch ziek heb vaak ontstekingen. Nu zijn ze dus net 1 weekje op vakantie en zou ik naar een vervanger moeten. Zucht. En dat mag alleen bij nood. En dan voel ik me dus enorm bezwaard, met name omdat mijn ervaring is geweest 'laten we nog maar aankijken als hij niet ontzettend beroerd is'. Dus nu in perspectief gezien even nog een keer mijn vraag: zouden jullie toch bellen? Bijv. straks als hij uit zijn slaapje komt of morgen of toch nog afwachten?
Ik zou bellen... Het is misschien niet een noodgeval, maar als hij oorontsteking heeft of zo is het toch wel handig als ze dat nakijken en hij ervoor behandeld wordt. Nierbekkenontsteking kun je controleren door een plasje op te vangen en na te kijken, ook kun je bijv daarbij het bloed controleren. Vindt de koorts persoonlijk toch wel erg hoog mét paracetamol! Bellen dus (of heb je dat inmiddels gedaan??)
Hey, Aangezien de koorts weinig zakte met pcm en ook lang aanhield heeft de ha inderdaad bloed geprikt en een urinestaal genomen. Daarna is ze 5 dagen opgenomen geweest en pas na 3 dagen zh begon de koorts te dalen. Toch maar de ha bellen vandaag dan!
Ze raden aan om na 3 dagen koorts even langs de huisarts te gaan, dus zou dat wel doen. De hoogte van de koorts maakt trouwens niets uit, Eva had 40 graden mét paracetamol, maar dat vond de huisartsenpost niet zo interessant. Mochten wel komen omdat ze al 4 dagen koorts had en vooral erg ziek was (helaas zagen ze niets en onze huisarts een paar dagen later wel, namelijk een flinke oorontsteking)
Vandaag van bijna 40 graden naar 35.7 en vlekken. Erg hangerig. Toch maar huisarts, hij blijkt de zesde ziekte te hebben.
Toevallig had ik er net met mijn man over. Onze zoon van 18 maanden heeft precies hetzelfde, alleen dit is dag 2. Maar ook hoge koorts wat niet zakt met pcm. En ik vroeg mij ook al af wanneer ik nu precies aan de bel moest trekken. (niet dat ik mij nu al zorgen maak hoor), ik zei al.. wie weet 6e ziekte. Fijn dat de koorts gezakt is! De ha kon er niets aan doen toch?
Beterschap! Mijn dochter had vorige week zondag ook voor de 4e dag op een rij hoge koorts ('s avonds 41,2 na een nieuw pcm was het rond de 40 graden) maar daarvan was de hap ook niet onder de indruk. Ging erom dat ze goed dronk en plasluiers had en niet al te suf was. Uiteindelijk maandag overdag geen koorts, s avonds weer 41, dus direct dinsdag naar naar huisarts geweest. Toen was de koorts al aan het zakken (overdag geen koorts, 's avonds wel) en bleek ze een luchtweginfectie en dubbele ooronsteking te hebben. Toch moesten we het nog 3 dagen aankijken, als ze dan nog steeds koorts zou hebben zou ze pas medicijnen krijgen. Gelukkig bleef de koorts daarna weg. Huisarts zei later: normaal als ze goed drinken en plasluiers hebben moet je op de 4e dag koorts even bellen om te overleggen.
Ik ben doktersassistente en kindjes mogen 3 dagen koorts hebben. Daarna moeten ze gezien worden. Uitzonderingen dat een kind eerder gezien moet worden zijn: Vlekjes (hoe ze ook uitzien), sufheid, ernstig ziek zijn, minder dan de helft drinken, ontroostbaar huilen, veranderde ademhaling, kreunen, stoppen met ademen, kinderen die jonger zijn dan 1 maand. Als je het zelf echt niet vertrouwd ook bellen!
poe hij zit echt helemaaaaaal niet lekker in zijn velletje. Hoesten en huilen. Wit en vlekkerig in zijn gezichtje. Wou absoluut niet in zijn eigen bedje en nog steeds temp van 35.7. Dan maar bij ons geleged, temp na onder dekbed naast mij te hebben gelegen, 36.4. Maar hij wil nu juist lijkt het wel minder eten en drinken, is nu zieker dan met de hoge koorts. Weet iemand of dat gangbaar is bij de zesde ziekte?
Bij ons ging het ook zo. Officieel moet het beter gaan als de vlekken er zijn. Bij ons kwamen de problemen met eten ook pas na 6 dagen. Ook was de koorts nog niet weg. De problemen met eten hebben wel even aangehouden bij ons. Ze heeft zeker wel een week lang moeilijk gedaan. En het was bij ons tijdens onze vakantie in het buitenland dus dat was toch al anders met eten. Na 7 dagen was de koorts wel weg.
Ben gisteren met hem op de huisartsenpost geweest want hij wilde nauwelijks meer drinken terwijl hij geen koorts meer had. Moest ook vanuit het niets zeg maar telkens huilen. Zijn oortje zag er niet mooi uit en hij had toch een beginnende longontsteking (terwijl de arts van gisteren NIETS hoorde...). Hij heeft een kuurtje gekregen. Vannacht was het nog wel opnieuw spoken en vanochtend nog steeds moe moe moe, hij wil steeds naar bed toe. Hopelijk slaat de kuur snel aan en wordt hij snel zichzelf weer.