Over honger: Soms zijn regeltjes en richtlijnen leuk, maar als je kind echt honger heeft moet je wel eens wat.. Ik had ook zo'n geval bij de oudste, die is met 3,5 maand op hongerige babyvoeding over gegaan.. Omdat hij het liefst 6 grote flessen dronk. CB, huisarts, kinderarts en nutrilon lijn hebben nagedacht, maar we voldeden aan alle standaard dingen (lang genoeg drinken, niet tevreden met speen, etc) Met 8 weken al op de 6 kg (en dat met een zware start), ook al 61,3 cm.. Hier was de regel die ik van de huisarts en ziekenhuis aan mocht houden voor het doorslapen: Net zoveel uur als ze ponden zwaar zijn. Dus bij 5 kilo, 10 uur slapen, bij 6 kilo 12 uur doorslapen. Dat was dan ook wel ongeveer de max.. Alleen haalde de onze dat nooit, die kreeg ruim daarvoor al honger.. Nu is hij 9, iets boven gemiddeld qua lengte en iets onder gemiddeld qua gewicht, smal geval dus.. Al het babyvet ging er wel af zodra hij ging lopen..
Ik heb weinig verstand van fv, maar was ze dan heel erg klein bij haar geboorte? Ik heb namelijk even haar lengte opgezocht, maar valt gewoon binnen de curve, dus ik snap niet dat je daarvoor onder behandeling bent bij een kinderarts? Mijn beide kinderen waren zo lang op die leeftijd, mijn zoon was zwaarder, mijn dochter lichter, alleen het gewicht van mijn dochter is aan de lage kant (gewicht naar lengte zit onder de -2 curve), over de lengte wordt verder niets gezegd, zit gewoon tussen de +2 en de +2,5 lijn. Van jouw dochter toch ook? Wat betreft het slapen, ik heb ook altijd begrepen, een uur per pond, dus dat zou betekenen dat ze 10 uur mag slapen.