Aanmaak bv

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MissQ, Nov 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Als je beeb bij je drinkt, wordt er tegelijkertijd nieuwe bv aangemaakt. Weet iemand ook hoe dat in zijn werk gaat als je afkolfd? Kolf je dan alleen de melk die je in je borst hebt of wordt er dan ook gelijktijdig nieuwe melk aangemaakt?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Het lijkt me dat je lichaam er hetzelfde op reagert als dat je je kindje aan de borst hebt.

3. nicol

nicol Actief lid

Nov 8, 2005
    142
    0
    0
    ik kolfde ook en mij is verteld dat hoe meer je afkolfd hoe meer bv je aanmaakt

groetjes nicol

4. karin29

karin29 Bekend lid

May 29, 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hallo,

Ja precies dat is het zelfde. De pomp bootst de zuigbeweging van de beeb na. Wanneer je bijv ook vaker gaat kolven zul je na een dag of 2 zien dat je produktie meer wordt. Dat is handig wanneer de voeding opgehoogt wordt.
    Groetjes Karin

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ja, ik snap dat je de productie kan verhogen door te kolven, maar ik bedoelde of de melk ook wordt aangemaakt op het moment dat je kolft.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Jep. Het vraag en aanbod systeem. Of er nou door de baby aan je borst getrokken/gezogen wordt of d.m.v. een kolf....je vraagt om melk dus het aanmaaksysteem wordt direct in werking gezet.

Kwebbel

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ok, dank je. Misschien kun je dan mijn volgende vraag ook beantwoorden.. hoe kan het dan zo zijn dat als ik kolf, ik de ene keer 240 ml kan kolven uit 1 borst en de volgende keer maar 60 ml uit 2 borsten kan halen........

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Soms wil met kolven het toeschietreflex niet zo meewerken. Ook andere factoren kunnen meespelen waardoor het kolven niet goed wil lukken. Probeer elke keer tijdens het kolven op een rustige plek te gaan zitten en bedenk voor jezelf wat er anders is als je maar weinig kolft t.o.v als je veel kolft.

Als je kolft nadat Silvester heeft gedronken kolf je meestal ook wat minder.

Kwebbel

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Hoe merk je of je het toeschietreflex krijgt? Ik voel namelijk niets anders in mijn borst als mijn ukkie aan het drinken is, laat staan als ik aan het kolven ben.

Share This Page