Hallo meiden, Wij geven Milan flesvoedig, en omdat het allemaal nog een beetje rommelig loopt zitten wij 'vast' aan een strak schema. Althans, het CB gaf deze tip. (elke 3 uur voeden, luier verschonen, knuffelen, slapen - in bed -) Eerst dronk hij te weinig en was erg onrustig, vandaar. Nu drinkt Milan redelijk tot goed, maar is nog steeds onrustig. De eerste paar dagen leek het iets te werken, maar ik vind niet dat het nu nog lekker werkt. Ik zit te overwegen om Milan op verzoek te gaan voeden, maar hoe gaat zoiets in zijn werking? Hoeveel cc voeding biedt je elke keer aan? Hij zit nu op 120+4 schepjes voeding. Hoe gaat dit bij jullie en hoe regelt jullie baby'tje de tijd tussen de flessen? Liefs Minya
Ik doe eigenlijk een beetje van beiden, dus op schema en op verzoek. Ayla wordt 's morgens rond 08.00 uur wakker voor de eerste fles. Ze krijgt in principe om de 4 uur een voeding. Dat is dus het schema wat ik aanhoud. Als ze al na 3,5 uur komt geef ik haar dan een flesje en als ze na 4 uur nog niet wakker is geworden wacht ik nog een half uur, vaak word ze dan vanzelf wel wakker, zo doe ik het dus een beetje op verzoek. Verschoon je de luier voor of na het geven van de fles? Ik zelf altijd ervoor, omdat ze anders vaak wat gaat spugen én weer veel wakkerder wordt. Bovendien...als ze nog wat slaperig is als ik haar uit bed haal en ik verschoon dan eerst haar luier dan wordt ze wat meer wakker waardoor ze ook beter drinkt. Wat bedoel je met dat hij onrustig is? Ik zou hem overigens gewoon flesjes van 120+4 blijven aanbieden.
Bedankt voor je reactie. Met onrustig bedoel ik veel wakker (soms van voeding tot voeding), overstuur huilen/krijsen, veel overstrekken... We zijn al bij kinderarts en kinderfysio geweest, en hier hebben we gelukkig handvaten toegerijkt gekregen. Milan is 9 van de 10 keer al ruim voor zijn flesje wakker -en dus ook erg onrustig- (gemiddeld 1,5 tot 1 uur). Vandaar dat ik er aan zit te denken om te gaan voeden op verzoek. Misschien gaat hij dan na zijn flesje ook weer lekker slapen, want het komt dus ook veel voor dat Milan na zijn flesje maar niet wil/kan slapen. Misschien dat hij zo wat tevredener is/wordt. Ongetwijfeld zal hij ook last hebben van het warme weer, maar dit speelt al wat langer. Luier verschonen is vaak voor de voeding (omdat hij toch al ruim op tijd wakker is) maar meneertje presteert het regelmatig om tijdens zijn flesje lekker van zich af te poepen Dus tja... werkt ook niet lekker op die manier haha.
Ah, op die manier. Ja, da's wel lastig dat ie zo onrustig is en ook heel vervelend voor hem zelf natuurlijk. Je zou idd op verzoek kunnen gaan voeden. Ik zou dan wel goed opletten of ie echt honger heeft en niet "gewoon" wakker is. Bij Ayla hoorde ik dat altijd doordat ze dan heel erg ging smakken en haar huiltje klonk anders dan anders. Heb je al geprobeerd om Milan in te bakeren als hij moet gaan slapen? Misschien dat dat hem helpt om beter in slaap te komen. Succes ermee in ieder geval.
Eerlijk gezegd klinkt het alsof Milan wellicht verborgen reflux heeft. Dat krijsen/zich overstrekken tijdens en na een voeding deed Vigo ook veel, je kon gewoon zien dat hem iets dwars zat. Ook sliep hij heel onrustig. Uiteindelijk hebben we via de ka medicijnen gekregen en het was binnen twee dagen een ander kind.
Mijn vermoeden is ook dat hij verborgen reflux heeft. We zijn hiervoor al bij een KA geweest, maar die nam ons niet serieus. We waren al begonnen met JBPM, maar de KA wilde ons geen medicatie voorschrijven omdat zij het blijkbaar niet ernstig genoeg vind (héél toevallig kwam het zo uit dat Milan zijn flesje moest tijdens het bezoek aan de KA, en toen ging alles voorbeeldig Ons vermoeden is dat ze daar alles op gebasseerd heeft, en ons verhaal aan de kant heeft geschoven) Ik bel morgen sowieso opnieuw voor een afspraak. Inbakeren werd ons afgeraden om daar op dit moment mee te beginnen omdat het veel te warm is. Als het afkoelt, mogen we daar sowieso mee beginnen. Het is voor ons allemaal erg lastig dat het nog zo rommelig en onrustig loopt. Het is erg moeilijk wennen op deze manier voor ons allemaal, vooral voor grote broer Vigo. Hij moet op deze manier nog niet veel van Milan weten. Ik ga idd maar eens proberen hoe voeden op verzoek dan gaat. We letten al op of hij echt honger heeft of niet. Het zal mij benieuwen... PS: er moest sowieso 2 uur tussen de voedingen zitten of niet bij voeden op verzoek????
Wij geven ook flesvoeding op verzoek. Als ik jou was zou ik idd net als hiervoor werd gezegd 120+4 aanbieden. Ons dochtertje regelt het allemaal heel goed zelf, wat ik bij haar zie is dat ze de ene keer meer drinkt dan de andere keer. Ik tel het niet allemaal exact op, maar merk wel dat ze globaal altijd rond dezelfde hoeveelheid zit. Wanneer ze eerder is dan drie uur na de vorige fles, probeer ik dat wel te rekken, en met dit weer krijgt ze dan eerst wat water. Wij maken haar overigens niet wakker wanneer ze laat komt, meestal komt ze dan daarna iets sneller voor een volgende voeding of drinkt ze iets meer. Dan nog even over het spugen, overstrekken en onrustige gedrag: vroeg me af welke voeding je hebt? Dit is nl voor mij heel herkenbaar, maar bij ons kwam er (via een alternatieve route, omdat ik het kloten met voeding zat was) een voedselallergie uit. Is niet bedoeld om angst aan te jagen, maar wil het wel even melden, misschien heb je er wat aan. Beetje lang verhaal zo, hoop dat je er iets aan hebt.
Ons kindje was ook erg onrustig en met voeden op verzoek ging het juist beter. Wat je zelf al zegt, minimaal 2 uur er tussen en maximaal 4,5 uur (overdag dan he). Probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen.
@Loesje13: Wij hebben de voeding van het Kruidvat (Forte) Hoe zijn jullie erachter gekomen dat ze een allergie had? Welke verschijnselen had jullie dochter? Wij gaan vanaf nu voeden op verzoek. Mannetje ligt nu lekker in de box te slapen. Ben eens benieuwd hoe het zal gaan lopen vanaf nu Maken jullie overdag je baby'tje wakker voor de voeding na die 4,5 uur? En ook voor de laatste avondfles? Want dan moeten we Milan zo eventjes wakker maken namelijk
Ons meisje was ook heel erg onrustig/niet slapen en huilde en spuugde veel. We dachten eerst dat ze gewoon echt honger had, maar achteraf was dat dus helemaal niet. Na 2 maanden echt een hel werden we doorgestuurd naar een kinderarts. We zijn per direct over moeten gaan op Neocate ivm verdenking van koemelkallergie. Misschien zou je het bij je kinderarts eens bespreekbaar kunnen maken? Gelukkig is ons meisje na 2 maanden Neocate helemaal weer terug op de "gewone" melk nu. Ze is nu de vrolijkste en liefste meid ter wereld, zo`n dag en nacht verschil. Wij maakte onze dochter voor de laatste fles altijd wakker. En we probeerde de 4 uur aan te houden, maar sliep ze overdag dan liet ik dat soms gewoon gebeuren. Maar dat was ook omdat ze dan misschien net sliep en het zielig vond voor haar. Succes met je kindje
Als je op verzoek voedt en hij heeft inderdaad reflux dan zou het kunnen zijn dat hij heel vaak kleine beetjes zal willen drinken. Als gevolg van al die kleine beetjes kunnen de refluxklachten juist erger worden, omdat er dan continu maagzuur omhoog komt, er zit immers dan steeds wat in de maag. En om het zuur weg te spoelen willen ze dan juist weer drinken. Kortom, voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel. Dus mochten de klachten nu verergeren dan zou dat juist kunnen duiden op reflux.
hoi, Wij hebben ook flesvoeding gedaan en gewoon op verzoek. Alleen wakker maken als er echt TE veel tijd tussen de voedingen gaat zitten of als je op te weinig voedingen per dag komt. Niet al te druk om maken hoor. Ik heb net eens even in mijn schriftje gekeken waar ik de voedingen in bij hou van de kleine; -vanaf 28 mei 2010 zat onze kleine vent ook op 120ml kunstvoeding. Hij dronk toen 6 x per dag. Meestal ging de 120ml op maar ook wel eens niet en dan gaven we maar 60 of hoeveel we erin kregen zeg maar Als ik de dagen erna bekijk zat hij gemiddeld nog steeds op 6 flessen per dag. Maar ik zie ook wel dat bij ons de ene keer 120 ml erin ging en ook wel een paar keer per dag maar 90 of 100. Als hij nog zuigbehoefte heeft nadat de fles leeg is (die hele 120ml) gewoon even 10 tot 30ml bijmaken hoor. Dat kan echt wel voor een keer. Wat ik je nog kan adviseren, niet uit eigen ervaring maar wel uit onze vriendenkring; Osteopaat!!! Echt gewoon eens heen gaan. Van onze vrienden zijn minimaal 4 stellen met hun kleine naar een osteopaat gegaan en voila - probleem opgelost en een heel ander en tevreden kindje!! Wat ze daar precies kunnen en hoe ze het doen weet ik niet precies, maar de pakken echt de kern van het probleem aan. >>>>> Heel knap en bijzonder (vind ik echt )!! Eigenlijk zou je gewoon eens moeten bellen met een osteopaat bij jou in de buurt en even info vragen, of vragen of ze iets voor je kunnen betekenen en zo ja, wat ze denken te kunnen doen. Echt in sommige gevallen krijg je er een heel ander kind van door iets heel simpels.... Mocht je daar eens vrijblijvend heen gaan bellen, dan ben ik nog wel benieuwd naar wat ze je daar zeiden/adviseerden. En dan ben ik ook benieuwd of je er naar toe gaat en of het heeft geholpen Als een kinderarts jullie niet serieus neemt, dan de osteopaat zeker wel!!! Veel succes
Ons meisje was erg onrustig: Veel huilen, veel overstrekken, veel spugen soms wel tot 2-3 uur na de voeding. In eerste instantie waren dat golven voeding, daarna werd het helder (als water) en stonk het ook heel zuur, echt een kotslucht, de hele dag 'loos'persen op niets, winderigheid. Uiteindelijk kreeg ze ook uitslag in haar gezicht ('bonte' wangen). Op dat moment waren we al 7,5 week aan het rommelen met haar voeding: van Nutrilon HA naar borst, naar Nutrilon HA, naar HA gemengd met Forte (dacht dat ze honger bleef houden, had het gevoel dat ze niet verzadigd was omdat ze weer zo snel kwam...), naar weer HA omdat ze uitslag kreeg van de Forte, toen gecombineerd met Infacol vanwege de vastzittende lucht. Toen ze er uitslag bij kreeg was voor mij de maat vol en ben ik met haar naar een paragnost geweest. Was er een beetje huiverig voor, maar ze had goede resultaten gehaald bij een neefje van mij. Zij raadde ons Nutrilon Soya aan en sindsdien hebben we een heel ander kind: Rustig, tevreden en ontspannen en ze kletst de oren van ons hoofd! Wil er wel bij zeggen dat ze op het CB erg terughoudend zijn met Soya, dat eiwit lijkt op het koemelkeiwit en als je allergisch bent voor soya, ben je behoorlijk de sjaak omdat het bijna overal inzit. Ons meisje heeft een lactose-intolerantie. Op het CB zeiden ze trouwens ook dat ze niet de 'juiste' signalen afgaf voor een allergie. Het is zo een heel ego-verhaal geworden, maar hopelijk heb je er iets aan... Succes er mee in ieder geval!
Moeilijk hoor, vooral als je niet precies weet waardoor hij zo onrustig is. Mijn dochtertje kreeg van die Kruidvat voeding juist erg last, terug naar Nutrilon en het ging stukken beter. Misschien bijv. eens zo'n verpakking Nutrilon HA met van die mini-zakjes proberen, dan ben je tenminste niet zoveel geld kwijt, mocht je totaal geen verbetering daar mee zien. Natuurlijk verschilt het per kind hoe ze op een bepaald merk reageren. Geef je nog steeds jbpm door de voeding? Dat zou ik wel doen, ik vind het ook wat reflux-achtig klinken, maar goed ik ben geen arts . Voeden op verzoek heb ik ook altijd gedaan. Gewoon geven wanneer ze honger hebben, kijken hoeveel er in gaat en na een paar dagen weet je ongeveer wel rond welke tijdstippen ze welke hoeveelheden drinken.
nog ff één keer posten hoor ik zou persoonlijk, omdat je nog niet 'zeker weet' wat het is, (je hebt een vermoeden dat het een verborgen reflux is, maar je weet het nog niet zeker >>> schreef je tenminste zelf) niet met andere voeding nu aan t klooien of uitproberen gaan. Wacht nog even tot je de nieuwe afspraak gemaakt hebt... (of toch naar osteopaat). Stel je stapt nu zelf over op een andere voeding, en dan kun je straks op advies van de KA of consultatiebureau wéér op wat anders overstappen. Dat is voor de kleine helemaal niet fijn....
Mijn eerste gedachte was ook verborgen reflux.. Mijn dochtertje heeft het ook en veel is herkenbaar. Wij voeden deels op verzoek, dus we laten haar zelf komen, maar als binnen 3 uur na haar vorige flesje komt stellen we het uit. Anders gaat ze iedere keer kleine beetjes drinken en wordt de reflux inderdaad veel erger. Ze krijgt nu 120cc per keer, 6x per dag, maar vaak drinkt ze een ruime 100cc. De ostheopaat is een aanrader en wat helpt is zorgen dat met voeden je kleintje niet te plat ligt en na het voeden langer omhoog op je borst houden. Ook het hoofdeind van het bed verhogen geeft al verlichting. Wij mochten overigens absoluut niet inbakeren vanwege de reflux.