Hoi, Onze dochter is inmiddels bijna 3 maanden oud. Ik heb de laatste week het idee dat ze ipv minder (aangezien ze ouder wordt) meer slaapt. Ze krijgt 3 flessen van 150 en de avond en ochtendfles maak ik 165cc. In totaal dus 5 flessen. Ik vermoed dat ze inmiddels rond de 6 kilo zal zijn. Na de fles blijft ze maximaal anderhalf uur wakker en daarna slaapt ze tot de volgende fles. Soms dus anderhalf tot 2 uur. Gisteren viel ze echter meteen na de derde fles in slaap en sliep ze vrijwel tot de volgende fles door! Moet ik me zorgen maken om dit slaapgedrag? Als ik kijk naar andere baby's van haar leeftijd dan heb ik het idee dat deze vaker wakker zijn. Uiteraard heel stom, maar ik zag laatst een programma op tv waarbij een kindje ook veel sliep. Bij dit kindje werd een hartafwijking geconstateerd. Op de een of andere manier blijft dit toch door mijn hoofd spoken... In haar wakkere tijd is ze heel alert en vrolijk. Ze ontwikkeld zich verder prima en heeft goed plas en poepluiers.
Hoi hoi, Ik zou me geen zorgen maken omdat ze een keer wat langer slaapt. Ze gaan op een gegeven moment, minder vaak, maar wel langer slapen. Ik vind wel dat ze weinig eten krijgt. Ze heeft in totaal 900 ml nodig, maar daar komt ze niet aan. Wanneer ga je weer naar het bureau? Heeft ze niet net haar vaccinaties gehad? Dan kunnen ze ook wat van slag zijn. Groetjes Adrienne
Hoi adrienne, Bedankt voor je antwoord! Je hebt gelijk over de voeding. We zijn gisteren samen op de weegschaal gaan staan en ze blijkt al 6200 te wegen! Heb alle flessen vast 165 gemaakt en als ze daar aan gewend is dan krijgt ze 180cc plus 6. Wat ik me overigens wel afvraag is wat nou als ze op een gegeven moment dan weer meer honger krijgt? Ik kan vanaf dan niet meer ophogen als ze al 30 schepjes per dag krijgt. Ga ik dan bv over op een avondfles met rijstebloem? (verwacht overigens nog niet snel dat ze meer zou willen eten hoor) of schrap je op een gegeven moment een fles omdat ze bijvoeding krijgt. Ik wil zelf vanaf 5 maanden bij gaan voeden. Gisteren sliep ze alweer een stuk minder dus het is wisselend. 6 feb gaat ze voor de tweede prikken. De eerste prikken zijn 3 weken geleden en daar sliep ze toen niet meer dan normaal door. Bedankt voor je reactie, ik ben weer even gerust gesteld.
Hoi hoi, Ze gaat als ze bijvoeding krijgt langzaam over op 4 flessen. Dan zal ze weer meer in haar fles krijgen. 1 liter per dag is maximum. Succes verder!