Overvoeden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door KleinWondertje, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Hallo,

Van de dokter kreeg ik zojuist het advies om over te stappen op voeding voor hongerige baby's. Volgens hem is er een kans dat mijn dochtertje overvoed is. Ze groeit als kool, maar gaf steeds alleen bv. Ze weegt nu schat ik zo'n 6 kilo en is 13 weken. Ze heeft 5 voedingen per dag waarvan 4 borst en nu 1 fles van Friso. Ik geef haar dan 190 water en 6,5 schepje. Dit heb ik uiteraard wel opgebouwd, maar ze vraagt nu nog steeds meer.
    Als ik kolf heb ik ook ruim 180 cc... drinkt ze nu echt zoveel en hoeveel moet ik haar dan geven. Ik wil op nog een flesje overgaan per januari als ze naar het kdv ga. Ze zou dan dus 2 flesjes en 3 keer bv krijgen.
    Eigenlijk wil ik toch wel minimaal 2 keer bv blijven geven, maar de dokter stelt dus de fles voor om te kunnen controleren. Waar doe ik wijs aan?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ik zou voor de zekerheid nog even navraag doen bij je consultatie bureau, zij kunnen precies zien waar je kindje op dit moment staat op de groeicurve. Ik denk dat je het beste zoveel mogelijk borstvoeding kunt geven als dat goed gaat en dat is wat je het liefste wil doen.
    Ik zou voor de flesjes 180 ml water met 6 schepjes voeding aanhouden.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina