kolf ervaring

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Musty, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hoi hoi ik ben benieuwd na jullie ervaringen

bij ons dochtertje heb ik heel veel gekolft om de productie op gang te krijgen, dit is helaas niet gelukt en heeft zij maar gedeeltelijk bv gekregen (hele verkeerde start gehad mbt bv)

nu had ik tijdens haar zwangerschap de avent handkolf aangeschaft
    heb hm een tijd zonder problemen gebruikt
    en opeens uit t niets trok de kolf niet meer vacuum
    zat nog garantie op.... ik naar prenatal daar hebben ze hm nagekeken konden niets vinden

hebben ze t op een fles uitgeprobeerd en daar rok hij ook niet vacuum uiteindelijk een geheel nieuw bovenstuk

maar omdat we inmiddels kolf gehuurd hadden omdat ik dag en nacht om de 2 uur moest kolven is de avent kolf niet meer gebruikt geworden

nu heb ik hm van de week 1 x gebruikt
    netjes schoongemaakt en gesteriliseerd volgens de aanwijzingen

en nu weer trekt hij niet meer vacuum.... ik krijg er wat van... heb alle nieuwe reserve onderdelen erop gezet maar dan ook doet ie t niet

heb alles netjes volgens gebruiksaanwijzingen gedaan ect
    inmiddels ben ik die kolf zo zat :x en uiteraard ook geen garantie meer op

nu is mijn vraag wat is de ervaring met de kolf van tommee tippee??

hier heb ik de flesjes en spenen al van waar ik alleen maar goeie ervaring mee heb!
    maar kolf is toch net anders

ben beneiuwd!

ps: reden van handkolf, omdat ik alleen noodzakelijk en zo min mogeijk wil gaan kolven
    ik ga 2 x 6 uurtjes straks weer werken en is de bedoeling dat hij alleen op t kdv gekolfde melk krijg omdat ik geen mogelijkheid zie om live te gaan voeden

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb geen ervaring met de tommy kolf...

Maar wat raar zeg van de avent kolf... Dat witte ventieltje heb je ook met de platte kant naar beneden richting de fles dus ?? ...

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Geen ervaring, als je googled kun je wel wat vinden. Balen van die kolf zeg!

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ novmama, ja t ventieltje zit met platte zijde richting fles

@ juju... enrom balen :)

thnx allebei :)

5. Seth

Seth Niet meer actief

Geen ervaring met de andere handkolf....

maaruhhh wilde alleen maar even vragen of je de kolf ook NAT in elkaar zet.....?

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ seth.... niet echt net, meestal droog of nog beetje vochtig van de sterilisator.... maakt dat dan uit? :(

7. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Musty.
    Ik heb ook een avent handkolf. Ik heb laatste een nieuwe fles gekocht met zo'n ring erop. Als ik deze fles erop zet zonder ring wil die ook geen vacuum zuigen. Hij trekt wel iets maar onvoldoende. Ik zet hem eigenlijk ook droog inelkaar en heb er geen problemen mee.

8. Seth

Seth Niet meer actief

ik had wel eens problemen ermee.... totdat ik hem elke keer nat in elkaar zette....

spenen adviseren ze namelijk ook om nat in de ring te zetten.... zodat ze niet zo snel gaan lekken.....

ik had dan ook het idee, dat het plastic rubber beter aansloot als het nat was... (soort vacuum door het vocht..)
    Verder had ik soms problemen met het borstschild, en gebruikte deze op geven moment ook niet meer....

nouja het is maar een idee om eens te proberen....

9. Seth

Seth Niet meer actief

ik draaide trouwens ook de flessen er direct op... en niet die avent bekers.... grr... ooit een volle beker over mn schoot gehad....

vond het ook makkelijker, want hup zo afdekdopje erin... en veel makkelijker te vervoeren...

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    thnx meiden dan ga ik dat morgen eens proberen, heb nu idd de via bekers erop
    dus flesje erop en nat ineen zetten

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ seth en chrisie...... hij doet t ! heb hm nat ineen gezet en gewoon fles er direct op :D meteen een lading kunnen kolven

thnx voor t meedenken!!

Deel Deze Pagina