hoi hoi ik ben benieuwd na jullie ervaringen bij ons dochtertje heb ik heel veel gekolft om de productie op gang te krijgen, dit is helaas niet gelukt en heeft zij maar gedeeltelijk bv gekregen (hele verkeerde start gehad mbt bv) nu had ik tijdens haar zwangerschap de avent handkolf aangeschaft heb hm een tijd zonder problemen gebruikt en opeens uit t niets trok de kolf niet meer vacuum zat nog garantie op.... ik naar prenatal daar hebben ze hm nagekeken konden niets vinden hebben ze t op een fles uitgeprobeerd en daar rok hij ook niet vacuum uiteindelijk een geheel nieuw bovenstuk maar omdat we inmiddels kolf gehuurd hadden omdat ik dag en nacht om de 2 uur moest kolven is de avent kolf niet meer gebruikt geworden nu heb ik hm van de week 1 x gebruikt netjes schoongemaakt en gesteriliseerd volgens de aanwijzingen en nu weer trekt hij niet meer vacuum.... ik krijg er wat van... heb alle nieuwe reserve onderdelen erop gezet maar dan ook doet ie t niet heb alles netjes volgens gebruiksaanwijzingen gedaan ect inmiddels ben ik die kolf zo zat :x en uiteraard ook geen garantie meer op nu is mijn vraag wat is de ervaring met de kolf van tommee tippee?? hier heb ik de flesjes en spenen al van waar ik alleen maar goeie ervaring mee heb! maar kolf is toch net anders ben beneiuwd! ps: reden van handkolf, omdat ik alleen noodzakelijk en zo min mogeijk wil gaan kolven ik ga 2 x 6 uurtjes straks weer werken en is de bedoeling dat hij alleen op t kdv gekolfde melk krijg omdat ik geen mogelijkheid zie om live te gaan voeden
Ik heb geen ervaring met de tommy kolf... Maar wat raar zeg van de avent kolf... Dat witte ventieltje heb je ook met de platte kant naar beneden richting de fles dus ?? ...
Geen ervaring met de andere handkolf.... maaruhhh wilde alleen maar even vragen of je de kolf ook NAT in elkaar zet.....?
@ seth.... niet echt net, meestal droog of nog beetje vochtig van de sterilisator.... maakt dat dan uit?
Musty. Ik heb ook een avent handkolf. Ik heb laatste een nieuwe fles gekocht met zo'n ring erop. Als ik deze fles erop zet zonder ring wil die ook geen vacuum zuigen. Hij trekt wel iets maar onvoldoende. Ik zet hem eigenlijk ook droog inelkaar en heb er geen problemen mee.
ik had wel eens problemen ermee.... totdat ik hem elke keer nat in elkaar zette.... spenen adviseren ze namelijk ook om nat in de ring te zetten.... zodat ze niet zo snel gaan lekken..... ik had dan ook het idee, dat het plastic rubber beter aansloot als het nat was... (soort vacuum door het vocht..) Verder had ik soms problemen met het borstschild, en gebruikte deze op geven moment ook niet meer.... nouja het is maar een idee om eens te proberen....
ik draaide trouwens ook de flessen er direct op... en niet die avent bekers.... grr... ooit een volle beker over mn schoot gehad.... vond het ook makkelijker, want hup zo afdekdopje erin... en veel makkelijker te vervoeren...
thnx meiden dan ga ik dat morgen eens proberen, heb nu idd de via bekers erop dus flesje erop en nat ineen zetten
@ seth en chrisie...... hij doet t ! heb hm nat ineen gezet en gewoon fles er direct op meteen een lading kunnen kolven thnx voor t meedenken!!