Hoe zorg ik dat baby genoeg achtermelk krijgt

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Stella80, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Hallo,

Onze prachtige dochter is inmiddels twee weken oud. In het begin had zij moeite met drinken aan de borst. Daarom heb ik gekolfd en oefende ik tussendoor met aanleggen. Bij het consultatiebureau bleek dat ze hier flnk van was gegroeid, wel 300 gram in 1 week. Ik kolfde zo'n 100 cc per keer en gaf dat haar icm borstvoeding wanneer dit lukte.

Inmiddels drinkt ze sinds 2 dagen volledig aan de borst :D
    Ik ben alleen bezorgd dat ze onvoldoende achtermelk binnenkrijgt. Mijn borsten voelen na het voeden ad borst nl nog veel voller aan dan voorheen na het kolfen. Ook is haar ontlasting wat groener.

Het is lastig om haar een borst goed leeg te laten dinken. Op een gegeven moment (na ca 10-15 min) houdt ze haar mond stijf op elkaar of valt ze als een blok in slaap. Vaak wissel ik dan naar de andere borst en daar drinkt zij dan nog een beetje.

Ik vermoed dat mijn melkproductie nog niet goed is afgestemd op haar behoefte. Wat kan ik doen om te zorgen dat zij mijn borst beter leeg drinkt? En is het verstandig om 1x per dag nog na te kolfen zodat ik niet met die volle borsten blijf zitten?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat fijn dat ze nu bij jou aan de borst drinkt.
    Je kunt haar stimuleren om je borst goed leeg te drinken, door met je vrije hand de borst waaraan ze drinkt mee te masseren. Dan houdt je haar alert en blijft de melkstroom op gang.
    Ook kun je haar even rechtop houden en evt verschonen en haar dan toch nog een keer aan dezelfde borst leggen.

Als je borsten vol blijven dan is 1 keer per dag na kolven een prima idee.

Kijk eens wat je hiermee kunt, bij meer vragen horen we het wel.

Mirjam

Deel Deze Pagina