beebje in de nacht...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zusje, Mar 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zusje

zusje Lid

Jun 15, 2006
    53
    0
    0
    Hoi allemaal,

Beebje is nu 6.5 maanden, krijgt bv en eet goed brood, fruit en maaltijd. De nachten zijn echt erg, ik kan het gewoon niet meer opbrengen. Ze gaat rond 7 uur naar bed, na een uur aan de borst. Dan na een uurtje huilend wakker, weer aan de borst in slaap. Ik ga dan maar naar bed, want een uurlater is het toch weer bal. Ze slaapt in de co-sleeper en komt zeker in totaal, tot de volgende ochtend 6 uur een keer of 8. Ik heb het gevoel dat ik het zelf in stand houd. ze heeft mama-honger, want zelfs als ik haar alleen een lege borst geen valt ze weer in slaap. Ik kan geen kant op, avondje weg...manlief krijg haar niet getroosd dus dat doe ik niet meer. Kan mijn studie (2 avonden) niet oppakken want wie zorgt voor Beebje. Heb het idee dat ik de symbiose moet verbreken, ze moet leren dat we haar troosten zonder de borst.
    Ik weet dat het redelijk normaal bv-baby gedrag is maar echt, ik trek het niet meer. De andere kinderen hebben aandacht nodig, ik ben kapot, mijn lijf doet zeer van het voeden in de nacht en ik wil echt ook zelf een beetje mijn leven oppakken, maar ik wil ook niemand tekort doen. Heeft iemand het gedaan....'Snachts de borst niet meer gegegeven? Hoe ging dat? Ik wil overdag gewoon bv blijven geven, ze pakt namelijk geen flesje. Bekertje drinken gaan we oefenen, maar das niks voor in de nacht! We gaan vnaf 1 april weer met de caravan op pad en dan slaapt ze niet meer bij ons in bed, dat is echt te klein. Dus kan ik dan telkens in de kou beebje aan de andere kant van de caravan ophalen, voeden en weer terugleggen. Zie er nu al tegenop. Trouwens, stel dat ik weer aan het werk was geweest, en nachtdiensten had, hoe moest dat dan? Pff, moest effe spuien geloof ik, maar hoop echt dat er iemand zonder te oordelen snapt wat ik bedoel.
    Liefs, Zus, die MOEder is.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Wat een vervelende situatie. Kan me goed indenken hoe vermoeiend dit is. zeker als je nog andere kinderen hebt rondlopen.

Je zegt dat ze geen flesjes pakt. Heb je die van Tommee tippee al geprobeerd? Die heeft de vorm van een borst/tepel
    http://www.a3products.nl/tommee_tippee/ ... en_spenen/

3. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Hoi Zusje!

Een heel herkenbaar verhaal.
    Ons meisje lag dan wel niet in een Co sleeper maar wel in haar bedje in onze kamer of soms naast mij in ons bed.

Na 7,5 maand vonden mijn vriend en ik het wel "mooi geweest" en waren beide toe aan "normale" nachten. We hebben dan ook besloten dat het tijd werdt om haar aan haar eigen kamer te laten wennen.

En dat zijn we dan ook gaan doen, we zijn begonnen met de middag slaapjes in haar eigen bedje in haar eigen kamer en dit ging eigenlijk heel snel heel erg goed.

Vervolgens na 2 weken de middag slaapjes gedaan te hebben zijn we haar ook snachts naar eigen bedje gaan brengen, wel dagelijks met exact het zelfde schema (rust en regelmaat). Dit houd bij ons in:

18 uur eten
    Tot 19 uur spelen
    Om 19 uur in bad (expres in haar eigen kamertje met Natusan bed time, dan ruikt de hele kamer er naar, heerlijk! Het badje opwarmen met een kruik en ook haar pyamatje opwarmen. Na het badje lekker masseren met Natusan bed time olie en warme pyama aan)
    Om 19:40 op een stoel in haar kamer een boekje lezen, na het boekje alle lichten uit en dan nog even aan de borst. Ik gaf de borst totdat ik merkte dat ze niet of nauwlijks ging slikken en dus eigenlijk alleen maar aan het sabbelen was.
    Meestal is het dan zo'n 20:00 - 20:15 als ze in haar bed ligt.

De eerste paar nachten was het (natuurlijk) huilen geblazen ik bleef dan even bij haar zitten, zonder iets te zeggen, aaide over haar hoofdje en ging na tien minuutjes troosten weer naar beneden.
    Als ze bleef huilen 15 tot 20 minuten later weet naar boven en dan het zelfde doen.

1 nacht heb ik dit 5 keer moeten doen dit was de eerste nacht. Ook een keer om 4 uur snachts, toen had ik het idee dat ze echt honger had, dus heb ik haar even aangelegd maar nog steeds niet tegen haar gepraat of een lamp aan gedaan daarna weer gewoon terug in bed gelegd.

De avond daarna hoefde ik nog maar 3 keer naar haar toe.

En sinds die dag slaapt ze door! Soms wordt ze wel even wakker en moppert een beetje maar gaat zonder huilen weer verder slapen.

Ik had veel meer "problemen" verwacht maar het viel dus eigenlijk reuze mee! Toen ze bij ons sliep kwam ze ook zo 6x per nacht voor de borst maar nu die borst niet meer in de buurt is piept ze er ook niet om.
    Ik denk ook dat ze bij ons in de kamer vaker wakker werdt van geluiden (zware ademhaling soms snurken etc).

Ik zou het als ik jou was gewoon proberen, eerst overdag in haar eigen kamer en als dat goed gaat snachts. Probeer een goed ritme te vinden zodat je kleintje weet waar ze aan toe is. En probeer even door te zetten, grote kans dat het ook bij jou lukt!

Heel veel succes iniedergeval en hopelijk heb je wat aan mijn lange verhaal ;)

4. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

Apr 25, 2008
    343
    0
    0
    Hai,
    Wellicht dat je wat tips kan halen uit het boek lekker slapen zonder huilen? Ik had ook een borsgevoed kindje en heb hier veel tips uit kunnen halen!
    Veel suc6 en ik zou eerlijk gezegd ook je kindje op eigen kamer gaan leggen hoe moeilijk ook

Share This Page