draagdoek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mouschy, May 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hebben jullie ervaring met zo'n draagdoek?
    Ik ben bijna jarig en wil graag zo'n doek vragen. Het lijkt me ideaal zo'n doek waarin je de baby lekker bij je kan dragen. Ik heb wel al een draag tas maar daar kan Ewout pas in als hij zelf kan zitten. Dus dat duurt nog wel even ;)
    Wat is een beetje een goede draagdoek? merk.....

2. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

May 15, 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    ik heb de tricot-slen en hij is echt superfijn!!
    heb Senna vanaf 'n week of 6/8 daarin gedragen en ze lag er heerlijk in. Zodra ze erin lag, begon ze te snurken!
    Nu heb ik ze ook wel 'ns in de draagdoek, alleen dan in de rechtop-houding met haar snoetje van me af. Dat vind ze geweldig; ze kijkt haar ogen uit!
    Na wat oefenen, krijg je 'm ook zelf aan zonder al te veel stress!
    De eerste paar keren dat ik 'm zelf aandeed, heb ik wat afgevloekt zeg!
    Je kunt ook even op www.babylonia.be kijken.

3. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Hier ook een enorme fan van draagdoeken.
    Ik bezit zelf ook de tricot slen. Het is even puzzelen met het knopen, maar als je het eenmaal doorhebt...

Voordeel van een draagdoek is dat je m op zo veel verschillende manieren kan knopen en het gewicht toch goed verdeeld is.
    Ik gebruik m nu nog wel eens met Aiden en hij is al 2. (knoop m op mijn rug of op mijn heup)
    Erg handig als ik geen zin heb in gesleep met de buggy of kinderwagen.

Vaak hoor ik dat de baby bundler net even iets beter bevalt als de tricot slen.
    Zeker met het oog op de zomer, is het wel fijn dat deze doek iets minder dik is als de tricot slen.
    Verder hoor ik ook wel eens dat mensen met de tricot slen last hebben van dat alles gaat zakken. Zelf nooit gemerkt, maar goed.

Maar er zijn zo vreselijk veel draagdoeken.
    KIjk eens op het draagdoekenforum

4. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ga vande week ook voor een draagdoek oppad.
    Ik ga naar de geboorte winkel voor de babycudle.
    geboortewinkel.nl

Op www.draagdoek.nl staat ook veel info.
    Ik heb zelf een buikdrager.. maar Danischa is daar simpel weg te klein voor ook al is ze bijna 10 weken oud :p
    Voor kleine stukjes kan ze er wel even in... Maar een draagdoek is comfie dus daar ga ik voor.

5. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    *k heb de combi-cotti een SUPERding. Makkelijker dan de tricot slen vind ik zelf, want geen meters stof waar je mee klooit ;) Ik gebruik m elke dag, soms uren achteraan als ze weer eens een huildag heeft. Foto's staan in mijn eigen fotoalbum. Mijn draagdoek is echt de beste aanschaf van de hele babyuitzet :D

6. wolkje

wolkje Actief lid

May 16, 2006
    179
    0
    0
    wij hebben geen draagdoek maar een buikdrager van babybjorn, maar dan wel type active, want die geeft goed steun in je onderrug.. vond ik erg makkelijk, gewoon met clips en niks te knopen,hihi...

7. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    wij hebben ook de babybuikdrager van babybjorn ook de active. Heerlijk is die. Ik weet niet tot hoe lang ze in de draagzak kunnen maar Lars heeft lang in de buikdrager gekunt. Ik geloof tot 10 kg, maar weet het niet zeker!!

8. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    In een draagdoek kunnen ze zolang ze t zelf willen en jij t aankan, als je een goeie hebt tenminste. Ik hoef met mijn combi cotti ook niets te knopen trouwens, alleen aantrekken. Met een draagdoek kun je je kindje later nog op je heup dragen.

9. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb ook een draagdoek een van moby wrap die zijn elastisch.
    ik ben er dus helemaal fan van heb Elyesa er bijna altijd in zitten.en ik voel dus helemaal geen gewicht als ik hem erin heb wat ik bij de buikdrager dus wel erg heb.

groetjes talia

10. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    nu wil ik ook zo'n 1 hebben!

11. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    Noord Holland
    Hahaha ja wat een leuke verhalen! Lijkt me echt ideaal dus! Maar ik zie al merk enzo moet je gewoon zelf een beetje bekijken, de een vind dit goed en de ander dat... ik zal een kijken op die site van draagdoek. ;)

12. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    zal eens foto's erop zetten van onze jongen erin is echt een geweldig zicht

groetjes talia

13. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb de Combi-Cotti gekocht bij Prenatal! :D ik moet hem even wassen, want echt lekker rook het niet en dat vond Ewout ook hahaha. Hij lag er even in en begon meteen te huilen :(
    Ik wil het morgen gaan uitproberen hoe het allemaal werkt en zo! Ben benieuwd!
    Ik heb m alvast gekocht voor mijn verjaardag (ben zaterdag 3 juni jarig), en ik heb dit gevraagd voor mijn verjaardag. Ik heb geld gevraagt zodat ik dit kon kopen. En nu kan ik m dragen op mijn verjaardag ;)

14. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    :D Die heb ik ook mouschy en je zal er vast veel plezier aan beleven (en ewout ook ;) ). Ik heb wel een paar keer met een pop van Kaylee geoefend haha zodat ik t goed in de vingers had voor ik Kaylee zelf er in zette :)

15. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb hem vandaag ook gezien bij prenatal en was aan het twijfelen of ik hem zou kopen of niet.

Ik vraag als kraamkadootje gewoon een kadobon van Prenatal , dan kan ik hem daarna alsnog kopen.

16. CVB

CVB Actief lid

Nov 11, 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Zijn ze duur dan?

17. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    50 euro geloof ik
    Ik heb m op de beurs gehaald voor 40

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik vroeg me wat af.. is de tricot-slen niet steviger vast te maken dan een combi-cotti??
    (omdat je de TS zelf kan knopen en de C-C niet)

19. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ga vanavond de tricolet slen halen!

Share This Page