wel of niet wakker maken voor de fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by mamaatje1, Dec 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaatje1

mamaatje1 Actief lid

Jan 7, 2010
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    weet niet of ik het hier goed heb geplaatst.

onze dochter is vanaf het weekend vreselijk verkouden
    hoesten neusje dicht en oogje ontstoken:(.
    maar nu slaapt ze zoveel,weet niet goed of ik haar nu wakker moet maken voor de fles of dat ik moet wachten tot zij aangeeft dat ze honger heeft.
    als ze te veel drinkt spuugt ze het weer uit.
    heb het idee dat ze niet zo'n honger heeft.
    maar nu is het schema een beetje van slag.

2. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Lastig inderdaad.
    Wat ik zou doen is haar wel laten slapen, maar met een limiet.
    Als ze echt té lang slaapt, zodat haar schema drastisch anders wordt, zou ik haar wel wakker maken op een gegeven moment.
    Als ze verkouden zijn hebben ze meestal meer slaap en minder honger, dat merk je als volwassene ook ...
    Dus een beetje naar de behoefte van je kind kijken, maar toch proberen een heel klein beetje ritme erin te houden...
    Succes!

3. mamaatje1

mamaatje1 Actief lid

Jan 7, 2010
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie,
    eens even kijken hoe het vandaag gaat,probeer haar wel gewoon om de 4 uur te geven of 1 flas iets minder dat ze er iets korter tussen heeft zitten voor de volgende fles,dat mijn ritme een beetje klopt voor de laatste flesen anders drinkt ze maar paar daagjes iets minder.

4. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Een paar daagjes iets minder drinken kan geen kwaad, zolang ze maar goede plasluiers blijft houden...
    Ik merk dat jij het ook fijn vindt om toch een beetje regelmaat in de dag te houden, dit zou ik dan ook gewoon doen...
    Alleen als je ziet dat ze echt heel diep slaapt, zou ik haar iets langer laten liggen dan normaal...meestal worden kinderen sneller beter als ze goed hun rust pakken...
    Succes ermee en hopelijk is ze snel wat opgeknapt!

5. mamaatje1

mamaatje1 Actief lid

Jan 7, 2010
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind een vast ritme wel fijn voor mezelf en voor haar ook.
    als ze weer iets beter te pas is probeer ik weer die ritme te krijgen.
    dank je

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb in de kraamweek 1 keer mijn zoontje wakker moeten maken van de kraamverzorgster. Dit omdat hij te lang bleef hangen op hetzelfde gewicht. Het was geen succes, krijsen, gillen, compleet hysterisch. Hij heeft toen mijn hele tepels kapot getrokken.. :'(

Daarna hebben man en ik besloten hem nooit maar dan ook nooit meer wakker te maken voor een voeding. Hij heeft daardoor ook nooit een 'late' fles om 11 of 12 uur 's nachts gekregen. Als hij honger heeft, komt ie wel. Werkte prima. Vanaf 6 weken sliep hij door van 7 tot 7. (Met 4 maanden ongeveer werd hij een paar keer ziek, waardoor dat helaas weer weg is :( )

Share This Page