Ouderavond, samen of alleen?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by sidmick, Mar 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Volgende week is het weer zover, de ouderavond. Ik vraag me af of jullie daar alleen of samen heen gaan. Ik neig een beetje naar dat 1 van ons erheen gaat. Ik bedoel we weten beide precies het hoe, wat, waar omtrent onze kids en komen beide regelmatig op school. Als 1 van ons gaat kan dat prima gecommuniceerd worden naar de ander. En dit alles scheelt dus oppas regelen.
    Gaan jullie samen of 1 van beide?

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Bij ons gaat altijd een van ons beide!
    Ook geen oppas nodig ;)

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,183
    113
    Brabant
    Wij gaan in de regel samen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Wij gaan altijd alleen. Voor die 10minuten ga ik geen oppas regelen.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zo ver zijn we hier nog niet; maar ik weet nu al dat ik alleen zou gaan. Mijn partner onthoud het allemaal toch niet en vind er ook geen klap aan. Pas als er hele schokkende of afwijkende dingen zijn wordt hij wakker - maar goed, daar ben ik nog veel alerter op, dus dat heeft geen zin. Misschien - als je partner het vervelend vind - kun je afwisselen? Hoeveel heb je er per jaar? Misschien de ene keer jij, de andere keer hij :)

Ik bedoel; het zijn maar tien minuten. Als het echt heel erg slecht nieuws is of een big deal wordt, kun je altijd nog een apart gesprek aanvragen met de juf/directeur of wat ook, toch?

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan altijd samen.

7. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    Wij gaan ook altijd samen. We plannen het altijd laat in de middag (rond 17.15-17.30), dan zijn kinderen op BSO/KDV

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ligt eraan. Vorige week hier 10 minuten gesprekken van beide meiden gehad. Gewoon s middags dus de meiden gingen mee. Die kunnen even op de ipad op school en lekker buiten op het plein spelen. Vind het wel fijn om samen te gaan
    Als mijn man moet werken ga ik alleen heen.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ga meestal alleen. Geen zin om voor zo'n korte tijd oppas te regelen.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Hangt er vanaf. Algemene ouderavond gaat mijn man wel eens heen, dan ben ik thuis met de kinderen. Tien minuten gesprekken, wat echt over onze kinderen gaat, doen we altijd samen. Dat plannen we dan zo in dat de dames op het schoolplein kunnen spelen.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Daar heeft hij gelijk in. er is ook geen klap aan. haha!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Samen.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Daar gaan we echt altijd samen heen. Mijn man kan verder al nooit op school zijn dus vind het belangrijk dat hij daarheen gaat. En ik wil er zelf ook graag heen.

14. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wij gaan samen, vind ik toch fijner. Zoon gaat mee en speelt dan even 10 minuten in de hal of op het plein. Ik vraag altijd of ze het in de vroege avond kunnen plannen.

15. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ligt aan het tijdstip. Als mijn man het kan halen met zn werk gaat hij mee. Vroeg in de avond (tot een uur of acht) nemen we onze meiden ook gewoon mee. En anders ga ik alleen. We hebben nooit serieus iets aan de hand gehad, dus ik sta letterlijk binnen vijf minuten weer buiten.

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Tot nu toe hebben wij het zo kunnen regelen dat we samen gaan. Maar ik kan iets flexibeler plannen omdat zoon op de school zit waar ik werk. Ik 'kan' dus nooit naar zijn oudergesprekken, omdat ik dan zelf oudergesprekken heb. Dus wij hebben tot nu toe onze gesprekken op de vrij dag van mijn man gepland en dan tussen de middag. De kinderen spelen dan even op de gang.
    Ik vind het fijn om samen te gaan. Ook al zijn we allebei al goed op de hoogte en kunnen we het best doorgeven. Ik luister toch weer 'anders' dan mijn man en stel andere vragen. We vullen elkaar daarin wel aan.

17. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Wij gaan met z'n tweeën. Infoavonden wel 1 van ons, net als extra gesprekjes na school, die doe ik altijd.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Even voor de duidelijkheid... waar hebben jullie het nu over? Algemene ouderavond of tienminutengesprekken?

19. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier een van ons: zowel de ouderavond als rapportgesprekken. Dan kan de ander thuis bij de kinderen zijn, maar vaak is mijn man ook aan het werk toevallig in die week (dan plan ik het gesprek eerder en spelen de kinderen in de gang bijv.).

Mijn man brengt overigens ongeveer de helft van de keren de kinderen naar school door zijn wisselende diensten en doet meer met activiteiten mee als hulpouder in vergelijking met mij haha.

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Hier exact hetzelfde. ;)

Share This Page