's nachts wisselende tijden wakker worden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by miep84, Nov 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miep84

miep84 Niet meer actief

Hey iedereen,

Onze zoon is nu 14 weken en krijgt op redelijk vaste tijden de fles.
    06u - 10u - 14u - 18u - slaapt in - 23u maken wij hem wakker voor "laatste fles". Drinkt vrijwel altijd flessen goed.

En dan komt hij in de nacht ook nog altijd!

Maar de ene keer rond 01u , dan weer om 04u en alles wat daartussen zit, en soms dus ook 2x (bijv. 01u en 04u) om vervolgens ALTIJD weer rond 06u te komen, ookal heeft hij 1.5uur daarvoor bijvoorbeeld nog voeding gehad.

Als hij wakker wordt heeft hij ook altijd honger, al drinkt hij 's nachts vaak niet hele flessen leeg.

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips misschien? Of "hoort het er allemaal bij"?

2. Divatje

Divatje Bekend lid

Aug 22, 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Hier wisselt het ook. Een beetje hetzelfde schema vb voedingen als bij jou.
    Soms slaapt hij een paar dagen de hele nacht door tot een half 7-7 uur en denken we 'joepie, hij heeft de smaak te pakken' maar dan is het ineens weer dat hij 's nachts tussen 4 en 6 uur wakker wordt en alleen te stillen is met een flesje.

Ik denk dat het er een beetje bij hoort dat sommige kindjes nog niet zo regelmatig zijn.

3. Elynada

Elynada Bekend lid

Jan 12, 2011
    502
    0
    0
    België
    Je kindje is nog klein ook he... Ons zoontje kreeg nachtvoedingen tot 6 maand, was wel borstvoeding maar goed, hij had nu eenmaal honger. Tjah, kan je niet echt gaan dwingen zeker dat ritme? Ik volgde zijn ritme gewoon. Hier had hij soms ook gewoon wat honger of dorst, dronk toen even en sliep dan weer. Na verloop van tijd merkte ik wel dat hij de borst nodig had als troost als hij even wakker werd. Dan hebben we hem een tut gegeven (moest hij daarvoor niet hebben) en vanaf dan beterde dat. Hij had nu zijn troost bij hem. (tot hij zijn tut verloor 's nachts ;) ) Zoontje is nu 18 maand en wordt nog wakker hoor 's nachts, ofwel tut kwijt, ofwel zijn knuffel, ofwel een naar droompje... Kan je niet veel aan doen.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier is er met bijna 9 maanden nog steeds geen peil op te trekken, dus jup, het hoort erbij :)

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier is er wel enigszins een peil op te trekken, maar wel nog 2 nachtvoedingen ;)

6. miep84

miep84 Niet meer actief

thnx voor de reacties!
    Fijn om te horen dat ook dit erbij hoort en uiteindelijk ook wel beter wordt/ over zal gaan :)

zn ritme overdag heeft hij zelf aangebracht, heb tot 5 weken geleden, borstvoeding gegeven op verzoek, dat afgebouwd geruild naar flesvoeding op verzoek, nu heeft hij daar zelf een ritme in aangebracht.
    Met borstvoeding kun je niet overvoeden maar met flesvoeding (schijnbaar) wel. Wil hem dus ook niet te veel voeding geven. Maarja als de vraag er is, is het dan uberhaupt overvoeden?

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Omdat hij zijn flessen in de nacht niet leeg drinkt kan je een keer proberen om alleen speentje erin te doen (de 1e keer wakker worden) en kijken wat hij daarmee doet. Ik dacht ook dat mijn kleintje honger had en gaf altijd dus die fles. Tot ik een keer probeerde om die eens niet te geven (dronk zijn ochtendfles heel slecht omdat hij geen honger had) en een speen erin te doen. Dat werkte perfect en hij ging gewoon weer lief slapen. En in de ochtend werd zijn fles weer leeg gedronken.

Dit kan je altijd proberen want nee heb je en ja kan je krijgen toch. Lukt het niet dan geef je alsnog die fles.

8. Divatje

Divatje Bekend lid

Aug 22, 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Wij proberen inderdaad vaak ook eerst of hij met een speentje genoegen neemt. Na een paar keer speentje teruggeven niet tevreden, dan alsnog de fles.

Wb hoeveelheden heb ik geleerd dat ze max 150 ml per kg lichaamsgewicht mogen en max 1 liter per 24 uur.
    Nou komt het bij ons altijd wel in de goede hoeveelheden hoor, maar we hebben wel zoiets van als hij een keer een extra voeding nodig heeft, dan is dat maar zo (als het maar een uitzondering is he). Een andere dag drinkt hij ook wel eens minder. Een kindje honger laten lijden is ook niet bedoeling lijkt me.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja het is heel normaal hoor. Mijn dochter heeft haar schema ook vaak omgegooid (bv). Hier afgelopen weken weer 2 tot 3 nachtvoedingen gehad, maar nu zijn de tandjes door en is alles weer 'bij het oude'.

Share This Page