hoelang kwaaltjes na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Torvi, 6 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torvi

Torvi Lid

22 jan 2020
    68
    41
    18
    Vrouw
    Hoi,
    Ik was of ben 6 weken zwanger
    Afgelopen donderdag kreeg ik wat lichte kramp en toen ik daarna naar de wc ging had ik best wat (helder rood) bloed verloren, ook 2 stolseltjes waren er in het toilet gevallen
    Vanaf dat moment af en aan heel lichtelijk buikkramp gehad (dit maar tot de volgende ochtend) en wat bloedverlies, steeds helder, maar niet heel veel. Gister nog maar heel minimaal en vandaag is het over.

Ik ben nog wel steeds enorm misselijk. Dit was de dag van de vermoedelijke miskraam wat minder maar de laatste 2 dagen lijkt het juist erger. Mijn borsten doen ook nog steeds pijn, wel wat minder dan eerst maar nog steeds erg gevoelig.

Wat denken jullie.. Klinkt dit als een normale klachten en normaal bloedverlies bij een miskraam op deze termijn?
    Is het normaal dat ik nog steeds zo misselijk ben? Of zou het helemaal geen miskraam zijn? Ik ging ervan uit dat stolsels sowieso geen goed nieuws zijn.
    Iemand een zelfde ervaring?

2. Kaktus

Kaktus Actief lid

4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Klinkt wel als een miskraam. Maar de kwaaltjes worden veroorzaakt door hcg hormoon en dat is niet direct uit je lichaam.

Waarschijnlijk neemt dat hormoon nu af waardoor je klachten minder worden en de zwangerschapstesten uiteindelijk wit.

Heb je dit ook besproken met de verloskundige? Want het is wel goed om na een miskraam te laten checken of alles schoon is. Mocht er toch een wonder zijn en de baby er nog zitten na de krampen en buikpijn weet je dat ook meteen.

3. Torvi

Torvi Lid

22 jan 2020
    68
    41
    18
    Vrouw
    Nee nog niet besproken met de vk, ik had ook nog geen afspraak staan, morgen maar even bellen idd.

Ja ik dacht idd al dat de hcg niet 123 uit mijn lichaam zou zijn, maar hoe lang duurt dat en is het dan niet raar dat ik vandaag en gisteren juist weer misselijker ben dan de dagen ervoor?

4. Kaktus

Kaktus Actief lid

4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Geen idee, bij mijn vmk (5 weken) namen de kwaaltjes af waardoor ik dacht dat het niet goed zat. En daarna ging ik bloeden. Dus dat was net andersom. Lees hier wel vaker dat mensen nog een tijdje kwaaltjes houden na miskraam maar check bij de VK geeft denk ik uitsluitsel.

Is bijv ook een 1 op 10.000 kans (kansberekening nergens op gebaseerd overigens) dat er 2 vruchtjes waren waarvan er 1 is overleden en dat er dus nu nog 1 is die hcg blijft produceren.

5. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb na een miskraam bij iets meer dan 4 weken nog 2 maanden hcg in mijn lichaam gehad

In die periode af en aan wat kwaaltjes.
    Of dit kwam door HCG of omdat mijn lichaam momenteel helemaal in de war is, geen idee.. maar zeker de tijd erna nog wel last van gehad.

6. Torvi

Torvi Lid

22 jan 2020
    68
    41
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie reacties. Het zou dus wel gewoon kunnen dat het nu langzaam afneemt

Ik heb daarnet weer getest
    De onderste test is van vorige week, de middelste van afgelopen weekend maar die foto heb ik denk ik iets te snel gemaakt, het controlestreepje is ook nog niet helemaal donker. De bovenste is van daarnet.
    Af te leiden aan de tests neemt het dus wel af. Zien jullie dit ook of ligt dat aan mij?

Bijgevoegde bestanden:

7. Kaktus

Kaktus Actief lid

4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Ja lijkt wel echt af te lopen! Alsnog wel goed om VK te laten checken of echt alles schoon is.

8. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Sterkte! Hier bij miskraam bij 5+3 namen de klachten direct af en had ik binnen één week een witte test. Zou voor de zekerheid altijd laten controleren of je lichaam alles heeft opgeruimd.

Deel Deze Pagina