Wiens kindje gaat ook naar de gastouder? En hoe doe je dat dan als hij/zij een jaar of 2/2,5 zijn? Ga je ze dan naar een peuterspeelzaal doen of laat je je kindje tot z'n/haar 4e naar de gastouder gaan?
Onze dochter gaat nu nog naar een gastouder. Heel lief mens, ze heeft het daar heel erg goed. We hebben echter wel besloten dat ze binnenkort naar een kdv gaat. Er zijn geen leeftijdsgenootjes bij de go meer en er was plek op een heel goed kdv. Toen was de keuze snel gemaakt. Ik moet wel zeggen dat ik het wel heel moeilijk vind om het tegen de go te zeggen, ze zal het zo jammer vinden...
de psz is maar een paar uurtjes op een dag. Als je werkt is dat dus niet voldoende. Je zou een dagdeel naar de psz erbij kunnen nemen,(ALS JE NIET WERKT) wIJ ZIJN NA TWEE jaar de go met het kdv gaan combineren.En de huiselijke gezelligheid en het leren spelen met andere kindjes
Het is inderdaad niet genoeg om een hele werkdag op te vangen. We twijfelen wat we moeten doen. Gastouder combineren met psz of t.z.t misschien wel weer overstappen naar het kdv. Ze heeft de eerste 3 maanden nl. op een kdv gezeten, maar werd toen zo vaak ziek (met ziekenhuisopname tot gevolg) dat we er juist weg zijn gegaan. Als we g.o. met psz. gaan combineren, heb ik nog een probleem met ophalen van de psz. en brengen naar de g.o. Lastig! Ben benieuwd of er nog meer mama's met hetzelfde zitten!
mij dochter gaat ook naar een go in de in de uren dat ik werk, op mijn halve werkdag [ochtend] , brengt de go haar om 1uur naar de psz en haal ik haar 's middag daar op, dan heb ik nog een paar extra uurtjes voor het hh, een boodschapje of de sportschool, en de 2de dagdeel in van de week gaat ze op een dag wanneer ik vrij ben. ik heb er nooit aan gedacht om een combi te maken van go en kdv. of helemaal over te stappen naar het kdv. onze go zou het ook jammer vinden, en ik weet dat ze het daar fijn heeft. het huislijke spreekt mij erg aan. vandaar dat ze dus gewoon los van go-opvang naar de psz gaat, en ze vindt het helemaal geweldig dat ze naar "school" gaat.
Bedankt ook voor jouw antwoord. Ik zou het zo jammer vinden om haar op mijn vrije dagen ook nog naar een psz te moeten brengen, daarom wil ik het t liefst doen ipv gastouder of een combinatie. Ik zou het ook wel heel jammer vinden (en gastouder ook) om daar helemaal weg te gaan. Ze is lief en m'n dochter heeft het daar ook erg naar haar zin. De gastouder heeft wel eens gezegd dat ze geen kindjes van en naar psz of school brengt, dus dat is jammergenoeg geen optie.