Is er hier iemand die de prikpil heeft gehad en gestopt is om zwanger te worden. Ben namelijk heel benieuwd hoe lang het duurt voor je ongesteld wordt. Ik weet dat het lang kan duren maar ik zou ook zo graag eens een positief bericht horen. Piglet
hee Piglet! Ik heb jarenlang Depo Provera gebruikt. IK heb in september 2005 mijn laatste prikje gehad en moest in december 2005 de nieuwe hebben maar omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen hebben, heb ik die van december 2005 niet meer laten injecteren. Ik ben in april 2006 voor het eerst weer ongesteld geworden. Dit heeft 7 dagen geduurd. Daarna ben ik weer iedere maand gaan menstrueren en wordt mijn cyclus steeds regelmatiger, en ook de duur van de menstruatie hersteld zich weer naar hoe het vroeger was, voor ik begon met de prikpil. En nu maar hopen dat we snel zwanger raken.
Hallo Aoife, Bedankt voor je antwoord tot op heden ben ik nog niet ongesteld. Ik heb de depo provera denk ik 1 jaar gebruikt. Ik wacht maar af. Ik wens je heel veel succes met zwanger worden ik ga voor je duimen. Piglet
Hee Piglet! Je bent trouwens de eerste en enige vrouw die ik ken, sinds ik op allerlei zwangerschapsgerelateerde fora aktief ben, die ook aan de Depo Provera is geweest. Mijn huisarts vertelde me dat de duur van het gebruik niet bepalend is voor duur van het herstel van je menstruatie. Dat verschilt per vrouw. Het is algemeen bekend dat je minder snel zwanger raakt na het gebruik van de prikpil maar ook dat verschilt weer per vrouw. Ik werd weer in april ongesteld en vrijwel meteen de volgende maand was mijn natuurlijke cyclus hersteld. Heb wel een miskraam gehad in juli. Maar ik was me niet bewust dat ik zwanger was. Totdat ik ineens hevig begon te bloeden. Het vervelendste van alles vind ik dat ik sinds ik gestopt ben met de prikpil, ik veel emotioneler ben. Ik was al jaren niet meer ongesteld geweest en schrok eigenlijk van alle emoties die het vrouw zijn, in de zin van ongesteld zijn, met zich mee bracht. Dat was ik vergeten. En wat was dat maandverband duur geworden zeg! Daar kon ik ook wel om janken...hahahahaha.. Nu lach ik erom maar ik dank God op mijn blote knietjes als ik straks 9 maanden niet meer ongesteld ben.... Ik ga voor je duimen...dat we allebei maar hele mooie post-depo provera kindjes op de wereld mogen zetten..
Hallo Ik was benieuwd hoe het nu met je ging? Ik ben nog niet ongesteld maar goed het is ook nog maar twee maanden dat ik ben gestopt. Piglet
Hey! Eindelijk lotgenoten van de depo provera. Ik ben ook een tijdje aan de prikpil geweest. Vorig jaar mei heb ik mn laatste prik gehad omdat ik ook graag zwanger wilde worden. Sinds een aantal maanden ben ik vij regelmatig ongesteld, maar nog niets wat op een zwangerschap lijkt Ik heb wel ergens gelezen dat het 10 tot 22 (!) maanden kan duren voordat je zwanger kan worden van de prikpil. Zijn jullie trouwens ook aan het temperaturen?