hoe lang moet een pil uit werken?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door French, 13 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik wilde even een vraagje stellen....
    hoe lang moet de pil uit werken als je gestopt bent?
    ik hoor hier zoveel verschillende dingen over.
    ik ben b.v.b dalijk alweer 7 jaar aan de pil....heeft de pil dan een uit werk tijd?
    ik hoop dat ik de vraag een beetje goed heb gesteld.
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ja je hebt dat je moet 'ontpillen' zoals het heet. Maar het is per persoon verschillend, en per pil verschillend.
    Je kan een lichte pil hebben en gelijk je normale cyclus verder zonder enig verschil.
    Of je hebt een zware pil (zoals ik) en dan duurt het wel even voor je ongesteld wordt.

    Bij mij duurde het 85 dagen. Ik was dus 57 dagen overtijd voor ik mijn :evil: weer kreeg.

    Hoop dat je vraag zo een beetje is beantwoord.
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoihoi

    Je bent wel gelijk weer vruchtbaar, alleen je cyclus heeft echt tijd nodig om weer op gang te komen. Zo kan het zijn dat je heel onregelmatig ongesteld wordt en niet goed weet wanneer je je eisprong hebt.

    Succes
     
  4. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    dank jullie wel voor de snelle antwoorden!!!
    het is allemaal duidelijk!
     
  5. Framboosje

    Framboosje Actief lid

    17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ik had iets vreemds met mijn pil,als ik die bvb 3 dagen vergat,kreeg ik al bloedingen :rolleyes: raar he?
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    nee dat is niet zo raar. 3 dagen is best veel, vanbinnen gaat het direct aan de slag ;)
     
  7. Framboosje

    Framboosje Actief lid

    17 okt 2005
    259
    0
    0
    Aah dan ben ik toch normaal haha 8)
     
  8. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb ook nergens last van gehad... nadat ik gestopt was met de pil, had ik gelijk al een cyclus van 28 dagen. en een half jaar later was ik zwanger... dus het is echt per persoon verschillend.
     
  9. marittt

    marittt Fanatiek lid

    26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hoi Muppie. Ik ben op het moment ook aan het ontpillen (nu al ongeveer 90 dagen). Weet je of de Diane 35 een zware pil is?
    Ik wacht in spanning of op mijn :evil:

    Greetz Marit
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Diane 35 is geen zware pil.
    Hopen dat je snel ongi word!

    groetjes
     
  11. marittt

    marittt Fanatiek lid

    26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Thanks voor je antwoord Natasja!
     
  12. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik lees hier overal over 'ontpillen', dat is voor mij een nieuw begrip. Ik ben blijkbaar nogal naief of onwetend, want ik ben gewoon gestopt en werd gewoon ongesteld. En had gewoon direct twee weken later een eisprong (tenminste, alle tekenen wezen erop) en twee weken later weer gewoon ongesteld en twee weken later zwanger. Dus 6 weken na stoppen van de pil was ik zwanger.

    Ik had eigenlijk zoiets van: zodra je stopt met de pil, gaat je cyclus gewoon verder. De stoffen van de pil zijn dan toch ook uit je lichaam lijkt me. Anders zou je niet dagelijks de pil hoeven te slikken, als het langer doorwerkt of zwanger kunnen worden bij één keer de pil vergeten. Of denk ik nu te naief en te makkelijk?
     
  13. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Nou bij mij is het nog steeds niet uit mijn lichaam hoor, had eerst een cyclus van 85 dagen, daarna 39 dagen, daarna 28 dagen en nu al 65 dagen en nog niks te zien.

    Voor mij is die term dus echt wel bekend.
     
  14. Niet meer actief

    Ik ben net gestopt met de pil en erg benieuwd of mijn cyclus meteen een beetje normaal zal zijn. Had er ook nog nooit bij stil gestaan dat je echt moet ontpillen. Maar afwachten dus, over 3 dagen zou mijn NOD zijn bij een cyclus van 28 dagen, i hope so!

    groetjes Sämira
     
  15. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi!

    Ik ben ook aan het ontpillen! Ik zit nu al aan dag 64 van mijn cyclus en nog geen :evil: te bekennen. Ik kan me dus ook zeker aansluiten bij die term.... Mijn lichaam heeft echt de tijd nodig om te ontpillen :cry:

    Liefs AN ;)
     
  16. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Zo zie je maar dat het heel erg wisselt.. ik dacht dat mijn cyclus na het stoppen met de nuvaring al op 51 dagen zat... maar bleek al zwanger te zijn.. geen :evil: gezien, mijn lichaam snapte kennelijk wat ik wilde.. Maar volgens mij komt dat niet zo heel veel voor..
     
  17. leentje

    leentje Lid

    14 nov 2005
    41
    0
    0
    Apeldoorn
    Mijn cyclus was ook direct normaal, ongeveer 25 dagen, maar ik kreeg wel enorm veel last van o.a darmklachten en vermoeide benen. Dat gebied moest eerst weer in een balans komen. Dus zo kan ontpillen ook zijn....

    Is voor iedereen verschillend..... blijkt zo.
     
  18. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Hoi een vraagje, is het dan zo als je een lange tijd niet ongi bent geweest (ik ben 56 dagen overtijd) en je word weer ongi dat je dan gewoon en gelijk zwanger kan worden???en dan je eisprong gewoon weer kan berekenen zoals het hoort??

    XXXX
     
  19. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Je kan gelijk na t stoppen met de pil zwanger worden... ik ben eind april gestopt en 15 mei was ik zwanger... geen ongi gezien.
     
  20. Lieverd

    Lieverd Bekend lid

    12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ook ik ben gestopt met de pil. Ik heb mijn laatste pil ongenomen op 1 februari en ik zit nu ook te wachten op mijn ongesteldheid. Ik heb al een test gedaan, maar die was negatief. Ik ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren. Ik heb in totaal 11 jaar de Diane -35 geslikt.
     

Deel Deze Pagina