hoe lang moet hutspot koken?

Discussie in 'De lounge' gestart door henkie24, 26 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

zoals de titel luidt. ga dit voor het eerst zelf maken maar hoe lang moet dit koken. heb gewoon zon zak kant en klaar met worstels en uien bijelkaar. heb al gegoogled maar de meningen verschillen van een ahlf uur tot wel 2 uur! wat doen jullie?

2. music4life

music4life Niet meer actief

ik koop verse hutspot groente ui en wortelen die zak moet niet te lang ong 15 min anders kook je het kapot ,gewoon koken tot jij het lekker vind ,,de 1 vind beetgaar lekker de ander doorgekookt

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik kook het altijd langer, ongeveer 30 minuten. dan kun je het makkelijk stampen en wordt het beter 1 geheel. Maar dat is inderdaad een kwestie van smaak.

4. henkie24

ja dit is ook verse hoor. tenminste houdbaar tot 30-11. maar bedoelde met kant en klaar dat ik niet zelf nog wortel en uien moet snijden. ik hou wel van een beetje gaar dus... ;)

5. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    ik doe het altijd 20 minuten koken, en daarna wat kookvocht toevoegen om het iets smeuiger te maken.

6. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

hier ongeveer 25 minuutjes

xxx Maria

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ook ongeveer 25 min. En daarna voeg ik een klontje boter toe, voor de smeüigheid! Jammie!

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hey goed idee!

Morgen lekker hutspot!

9. henkie24

ok bedankt dames. en ook voor de tips erbij :D hoop dat het lekker zal smaken vanavond

10. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ja ik houd ook altijd ongeveer 20 - 25 minuten aan, gewoon tot het voor mijn idee gaar is.

Heerlijk ik ga het morgen gelijk weer maken! Ik koop eigenlijk nooit een kant en klare zak, altijd gewoon ui en winterwortel en die mag ik dan nog lekker snijden enzo... Ik vind er toch altijd een andere smaak aan zitten, maar wie weet beeld ik me dat wel in hoor.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Door dit topic moet ik ineens denken aan vroeger... Toen wij eind november begin december altijd verdacht vaak hutspot aten.... :) :)

Wortels voor het paard van Sinterklaas hé? :) :)

En om een beetje ontopic te blijven: Ik kook het altijd gewoon totdat de aardappels gaar zijn, dan is de wortel dat ook wel. Vooral als je die kant en klare zakken neemt.

12. de pan staat toevallig nu op hihi

ik doe het meestal een ruim half uur laten koken

13. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ik doe altijd eerst in een grote pan de uien een beetje aan fruiten (in boter) dan de wortel erbij en 10 min. op een laag pitje met de deksel op de pan laten stoven. Dan de aardappels erbij (meer dan je normaal schilt als je geen stamp maakt), water erbij dat alles onder zit en dit aan de kook brengen. Dan ongeveer 20-25 min. laten koken. Afgieten en door de passe-vite, dan scheelt een hoop gestamp haha.

Heel lekker met spekjes!

Eet smakelijk.

Groetjes Inge

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha hier heb ik van de middag alles zitten snijden. komt vers van het land af.nu staat het lekker te pruttelen.

meestal een 20 min max 25 en dan idd een klontje (room)boter erbij heerlijk

15. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Wat is hutspot? Alleen wortelen met ui? Doen jullie er dan niets bij?

Ik zag net wel zo'n zak liggen in de supermarkt, idd alleen uien en wortelen....

Ben benieuwd, dan ga ik het morgen ook eens maken.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

huastpot is een stampot van aardappel wortelen en uien.

trouwens even iets anders wat voor vlees eten jullie hierbij

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij meestal braadworst én speklappen! :)

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij ook, of lekkere worst van de Hema! :)

19. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij eten er vegetarische rookworsten bij (man is vegetariër). Soms maak ik wel eens gehaktballen voor mezelf die vries ik dan in, en dan pak ik er een bij met de hutspot. Lekker! (Ik eet zelf niet geheel vegetarisch).

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Ook lekker ja, maar de dichtsbijzijnde hema is voor ons 20 km rijden, beetje ver voor een worstje ;).

Deel Deze Pagina