Hoe lang moet! je nog borstvoeding geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door klingel, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.994
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #41 tupp, 13 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2012
    @reacties op langvoeden; ik denk inderdaad dat het goed is om uit te stralen dat het gewoon en normaal is als je nog voedt. Ik merk dat ik de grens van maatschappelijke acceptatie ;) ook al lang voorbij ben. Ik heb niet het gevoel dat ik me moet verdedigen ofzo. Maar ik vind het soms wel lastig hoe ik 'gewoon' kan reageren, zonder dat het klinkt alsof ik me moet verantwoorden of alsof ik bekeringsdrang heb ofzo. Bovendien had ik 2 of 3 jaar geleden ook niet gedacht dat ik zo lang zou voeden. Sterker nog; ik denk (weet) dat ik het toen ook wel raar had gevonden als iemand zo 'lang' borstvoeding zou geven. Tja, ook ik was onwetend op dat gebied. Dus ik snap de denkbeelden achter dat soort reacties ergens ook wel.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tupp ik herken me heel erg in wat jij schrijft!

3. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik herken er zeker wat dingen in. Geef nog steeds volledige bv. (de nachten zijn gewoon mega slopen aangezien hij dan het vaakste komt bleehhh)....

Soms heb ik echt zoiets van NU EVEN NIET!!! mjah flesweigeraar dus zal wel moeten. Soms heb ik het gevoel van ik MOET!!! maar aan de andere kant is het wel een speciaal momentje voor hem en mij. Ik wil het toch zo lang mogelijk volhouden (totdat hij zelf kan drinken uit een tuitbeker of uit een beker)... maar goed het is gezond voor hem dus dat is het belangrijkste :D

We gaan gewon fijn verder

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    @tupp ja ik herken ook wel wat je zegt hoor, ik zou het 3 jaar geleden ook raar gevonden hebben..
    maar een vriendin van mij heeft toen mijn zoontje 1 jaar was tegen me gezegd: en nou moet je toch echt stoppen met die bv hoor, het wordt nu een beetje eng! Maar ze heeft nu zelf net een kleine en ze heeft toch mooi haar excuses aangeboden voor die opmerking! Ze gaat nu zelf ook voor de 2 jaar bv :) Dat vind ik dan wel weer mooi.. ookal reageren mensen in eerste instantie negatief, ze kunnen later alsnog bijdraaien.

5. Cupcake1

Cupcake1 Actief lid

28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Ik heb mijn beide kinderen vijftien maanden gevoed en was daar hartstikke trots op! En dat mocht iedereen weten. De meeste mensen vonden dat alleen maar heel goed, heb eigenlijk nooit echt negatieve reacties gehad, maar als ik die wel had gehad: so what? Borstvoeding is de beste voeding die je kunt geven, en mensen die daar commentaar op hebben zou ik gewoon negeren.

Deel Deze Pagina