Ik vond het nooit zo erg, het is toch een normale vraag lijkt me? Ik vraag het zelf ook wel eens. "ben je nou nog niet bevallen of schiet eens op' vind ik ronduit onbeschoft. Ik heb trouwens de vraag 'hoelang moet je nog' een keer gekregen toen ik 5 maanden terug al bevallen was..... nou, dat is pas pijnlijk. Zowel voor mij als voor diegene die het vroeg.
Ik zou er alles voor geven om zwanger te zijn... en als dat wil zeggen dat mensen me 100 keer per dag zo'n vragen stellen. ik zou het er met plezier bijnemen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij het niet vervelend mag vinden dat ze het vragen.
Tja, ik zie het als interesse.... Ik heb er dan geen ervaring mee moet ik zeggen, maar ik vraag het ook wel eens... Is pure interesse en goed bedoeld... Al moet ik wel zeggen, als mensen weten dat je 39 weken bent is het wel een beetje gekke vraag. Maar als je minder ver bent...
Ach ja, mijn buik is zo groot dat mensen zeggen "goh, nu gaat het bijna gebeuren he" (ik moet nog 14 weken..) Maar ik snap je irritatie hoor, mijn dochter was 2 weken te laat en ik werd gek van al die opmerkingen (is ze er nou nog niet?????)
Hmm maar oprechte interesse, welke vragen mag je dan wel stellen? Want ik lees hier van zo veel dingen die voor mij normaal zijn om te vragen dat ze enorme irritatie opwekken. Ik kan het ook niet best gaan negeren toch? Maar welke vraag is dan wel ok, als je een zwangere kennis tegen komt? (mag wanneer ben je uitgerekend wel dan? En hoe voel je je? )
Ik vind het juist fijn als mensen er naar informeren, leuk als vriendinnen bellen hoe het is etc.. Ik zou zelf ook wel willen weten hoelang ik nog moest haha. Liefst nog max. een dagje ofzo.
Je mag alles vragen, daar ligt het ook niet aan. Het zijn puur die hormonen. Ik was t einde van mijn zwangerschap zelf MEEEEER dan zat en als je dan ook nog 10x per dag de vraag krijgt "hoelang nog?" "is er nog niks?" dan word je daar kriegel van. Ik loste het op door gewoon geen telefoon meer op te nemen en niemand te zien
Ja dat zal dan ook wel vervelend worden inderdaad, en in combi met hormonen ) . Maar ik durf zelf aan zwangeren (en dan vooral op het eind) eigenlijk niet veel meer te vragen, en als ik niks vraag dan denk ik dat ze denken dat ik geen interesse heb. Vandaar, welke zinnen zijn wel origineel, en nog niet zo vaak gesteld dat ze irritant zijn geworden?
Nog niet aan het puffen? Hou je het nog droog? Loop je nog rond? Is de baby er nou nog niet? Zo jij durft (als je nog langs oma van man gaat). bij de tweede vraag zeg ik dan:als ik moet niezen niet! Ik ga mezelf niet opsluiten in huis en als mijn vliezen in de supermarkt breken, ben ik binnen 5 minuten thuis....
Hier begint het gevraag nu ook, en idd van bekende kan je het nog hebben. Maar ik was vd week op de markt; Vrouwke (haat dan woord!!) hoe lang moet je nog?? (broodkraam) Hey kul (ben je kul niet) wanneer mag je gaan werpen (fruitkraam) Nou sorry daar wordt ik dus pislink van.. Zeggen ze vervolgens; je mag wel wat vrolijker kijken hoor of last vd HORMONEN!! Dacht dat ik die vent wat aan wilde doen grrr.. En ik ben "pas" 32 weken dus als dat zo door gaat al die tijd zit ik volgens mij vast tegen de tijd dat ik echt beval
hier ook steeds de vraag ze denken dat ik al overtijd loop,als ik dan zeg moet nog ruim 8 weken dan moet je ze eens zien kijken lol,ik weet dat ik over 6 weken en 2 dagen word ingeleid maar moet er officieel tot 28 dec lopen haha,hoop dat ik binnenkort die vraag niet meer krijg dat kan alleen als ze geboren is.
Ik krijg ook al weeeeeeken dat soort vragen: "Hoe lang nog?" enz enz Wat ook gek is, is dat veel mensen zeggen: "Nu ga je het echt goed zien he" Ja duuh,denk ik dan..haha!
Oja, mensen willen toch altijd iets te zeggen hebben? Dat is mensen eigen, zéker als je zwanger bent. Je bent heel dik, of juist niet, of juist heel lang zwanger, of niet zo lang. Laatst op dezelfde dag, de ene vrouw zei 'Nou, dat wordt een aardige toeter!' en de ander zei 'Dat is nog bescheiden!'. Of iemand die al zei 'Succes met de laatste loodjes!' Oftewel, niet te serieus nemen, iedereen wil altijd wat te zeggen hebben!
Haha, iedereen wil inderdaad iets te zeggen hebben! Een paar dagen geleden liepen mijn man en ik even naar het dorp. We kwamen een buurvrouw tegen.. zoo zegt ze het groeit nu goed he! Waarop in antwoord; ja, dat mag ook wel.... over 4 weken weken ben ik uitgerekend! Nee?! Echt waar?! ik dacht dat je nog een paar maanden moest. Gisteren liep ik zelf even naar het dorp en de mensen keken me echt aan alsof ze nog nooit een zwangere vrouw hadden gezien! Het vrat me echt op, dat ik er op een gegeven moment zo er uit floepte
hahahaha ... ik vond deze vraag pas ECHT vervelend worden toen ik bij dochter over de 40 weken ging...... kon niemand meer bellen, want iedereen dacht dan dat ik aan t bevallen was.... of als ik niet belde... dachten ze (ook) dat ik aan t bevallen was.. uiteindelijk kwam mevrouw met 41,5.... en toen ik sóchtends de deur uit rende... riep de buurman: "nog niets?"... waarop ik zei"bijna".... en gelijk zag hij de vk er achteraan rennen... De andere zwangerschappen was ik niet zo "dik" op het einde.... dus stuk minder gehad... moet trouwens zeggen dat ik nu ook D-day wat vager omschrijf.... in "eind maart"...
Ik vind de vragen van mensen niet heel vervelend en het duidt op interesse, maar afgelopen zondag! :x Ik woon in Twente en kwam een vage kennis tegen van de familie. Zij stootte me aan (notabene in mijn buik) en vroeg: en? woanneer goa ie lig'n? (en? wanneer ga jij liggen?) Nou ja!! Alsof ik een zeug ben die straks op haar zij 12 biggen lig te werpen en te voeden. Ik dacht: hou je bek of ik sla hem dicht, maar zei: 'pardon? (ik spreek niet zo twents), liggen???' ......uh, je bedoelt vast wanneer ik uitgerekend ben???' (met pokerface) Gr. Pinda83
Hahaha, ik laat het lekker over me heen komen. Ik zeg gewoon: 'Ehh... twee dagen geleden!' En nog zoiets stoms: mensen die vragen: 'Is de baby er al?!' hahaha