mn zieke ventje, wie weet raad?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Valenti, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Hoi Allmemaal,

Mn kleine man is ziek en ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen.
    Hij is 3 jaar en is meestal maar weinig en kort ziek. Zelf van zn longontsteking eerder dit jaar was hij niet zo ziek.

De situatie is als volgt;
    Vorige week dinsdag avond kreeg hij hoort en ging spoken in de nacht. Woensdag had hij koorts en was hij aan het rillen. Volgende dagen die volgde waren met koorts en typische griep klachten. Rillen, pijn lichaam en ogen. Sindsdien heeft hij ook elke dag erg weinig gegeten, maar wel het drinken gaat gewoon goed. Zondag zijn we naar de HAP geweest omdat hij eigenlijk zieker ging lijken dan beter. Alles was schoon en 2 artsen waren van mening dat het gewoon die gemene griep is die heerst. Nu dinsdag ben ik weer terug gegaan naar de dokter, want hij blijft koorts houden. Inmiddels niet meer de hele dag, maar gedeeltes van de dag. Ook die dokter dacht aan de griep, de influenza en zei dat het nog wel even kon duren. Wel wilde hij zn urine testen en als daar niets uitkomt zn bloed.
    Nu komt het gister was hij hartstikke fit in de ochtend, gewoon echt bijna beter. Dus ik dacht, nou dan hoef ik die urine ook niet weg te brengen. En hup einde dag zat hij weer op ziek vogeltjes niveau met 39,4 graden koorts. De hele nacht was het weer bal met af en aan koorts. Als ik hem om pijn klachten vraag dan zegt hij niets te hebben en als ik vraag waarom hij dan wakker is zegt hij; omdat ik dat leuk vind. Ik snap er niets meer van. Wat is er toch aan de hand. Hij is nu even met oma mee en kan ik de urine wegbrengen. Maar hij ging wederom met hoge koorts de deur uit.

Ik vind het zo zielig, maar weet niet zo goed meer wat ik voor hem kan doen. Ik sta op het punt te bevallen, wat zeker niet helpt. Ik denk dat het vast ook meespeeld in zn drama gedrag, de koorts kan hij natuurlijk niet sturen.

Nog meer kindjes met deze griep of mensen die mee willen denken wat er aan de hand kan zijn.

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Als kinderen ziek zijn is het eten niet zo belangrijk. Als je er wat inkrijgt, en wat maakt dan niet uit, is het mooi meegenomen maar het hoeft niet. Drinken is wel heel belangrijk.
    Hoe zijn zijn plasluiers?
    Koorts kan s ochtends afzakken en door druk doen kan dat later op de dag weer opkomen.
    Reageert hij goed op paracetamol?
    Ik zou de uitslag van het urinemonster afwachten. Verder goed uitzieken en niet meteen van alles ondernemen. Een echte griep houd je zo een twee weken bezig.
    Is hij lusteloos?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja, mijn zoontje heeft ook die griep gehad...
    Het gaat vanzelf weer over hoor,en om te zeggen dat hij drama gedrag vertoont terwijl hij ziek is vind ik nigal ver gaan...
    Kinderen van 3 kunnen nog niet goed uitleggen... Mijn zoontje noemt ook vaak redenen die totaal niks met de situatie te maken hebben als ik vraag waarom hij zo aan het huilen is oid.

Je zal het gewoin ui moeten zitten deze griep... Goed laten drinken is het belangrijkste, eten komt vanzelf wel weer en lekker rustig aan doen.

Koorts is sovhtends vaak minder als later op de dag/nacht

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Geef je hem paracetamol? Zou ik zeker 's nachts doen, zodat jullie allemaal een beetje kunnen slapen. Ook beter voor zijn herstel.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden en Finley zijn beiden wel anderhalve week zoet geweest met die rotgriep. Ook hevige koorts. Op een gegeven moment leek het een dag beter te gaan, maar toen kwam het net zo heftig weer terug.

Ook weinig tot geen eetlust.

Aiden kon op een gegeven moment niet meer lopen van de koorts en spierpijn. Deed hem enorm pijn. Dit heeft ruim 2 dagen geduurd.

Wij gaven paracetamol zetpillen en lieten de kinderen zoveel mogelijk drinken. Eten is niet zo belangrijk.

Zelf ben ik ook een dikke week zoet geweest met die griep wat bij mij uitmondde in enorme spierpijn in mijn linkerschouder en arm. Werd 's nachts letterlijk jankend wakker van de pijn en ben even aan de Diclofenac geweest.

Mijn vriend kreeg een longontsteking door die griep.

Beterschap voor je kindje!

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier hebben we 2 opeenvolgende griepen te pakken. Dl was een paar dagen beter, ik 2 dagen. En nu weer heel ziek (en anders dan de eerste keer, veel meer hoofdpijn, buikklachten en hogere koorts).)

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het kan af en aan gaan met koorts en met griep kun je wel een paar weken zoet zijn.
    Maar heb je het idee dat je een beetje wordt genept? Niet de hele tijd natuurlijk, maar soms?
    Als hij je 's nachts roept en je hebt de indruk dat het allemaal wel meevalt, geef hem dan gewoon een slokje water en stop hem weer lekker in, ga niet uitgebreid vragen ' maar wat Is er dan schatje?'.
    Als hij echt naar Is merk je dat heus wel.

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hoe kan een kind koorts en griep faken?? :(:(

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Nee natuurlijk faket hij niet!
    Wat ik bedoel Is dat als hij wakker wordt, en dat doen ook gezonde kinderen meerdere malen per nacht, terwijl hij op dat moment geen koorts of andere narigheid heeft hij wel rekent op een hoop aandacht. Dus als er op dat moment niks Is geef je weinig aandacht.
    Uiteraard ga je wel met hem aan de gang als hij ziek Is, maar dat is hij niet de hele tijd, het gaat af en aan.

10. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Nou even een update!!

Was een pittig dagje. Dank allemaal voor jullie reacties. van de meeste fijn om te lezen wat de griep allemaal wel niet kan veroorzaken.
    Natuurlijk hoopte ik op griep, maar iets deed me twijfelen. Het patroon met de koorts en het feit dat hij zelfs van een longonsteking niet zo ziek is geweest. Daarnaast was hij in de nacht maar ook overdag echt wel aan het miepen, terwijl de koorts op dat moment onder controle was met pcm. Dit gedrag ken ik ook helemaal niet van hem. En dit alles onder druk van een bevalling die elk moment kan starten. Wat een timing.

Maatgoed in de ochtend de urine ingeleverd en werd na 2 uurtjes door de dokter gebeld dat er niets uitkwam en dat hij toch liever vandaag nog bloed liet prikken. 10 dagen koorts bij een kleintje vond hij toch wat om door te onderzoeken. Dus zo zat ik vandaag met mn smurfen in het zkh om bloed te prikken. O bah wat is dat zielig. Hij heeft zich super gehouden en na 1,5 uur kregen we al de uitslag. Er waren degelijk verhoogde ontstekingswaarde zichtbaar en daarom 5 voor 5 de apotheek nog in kunnen sjezen voor een ab kuur.
    Hopelijk gaat het snel beter en kan hij eindelijk wat bij rusten. Dat eten komt vanzelf wel weer.

Groetjes

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn dochter heeft ook de griep. Het begon vorige week met gigantische driftbuien. Zo hadden we haar nog nooit gezien. En lang! Ze had toen al diarree. Begon later ook te spugen. Volgens mij hoort het er allemaal een beetje bij. De hoge koorts heeft ze ook. Op de momenten dat de koorts zakt heeft ze puf voor driftbuien. Eigenlijk wel logisch, ze voelt zich ellendig en weet even niet waar ze met zichzelf naartoe moet. Ik probeer er nuchter onder te blijven. Het heerst flink. Ik probeer haar te steunen waar ik kan en veel drinken te geven. Beterschap!

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Allemaal beterschap!!!

Deel Deze Pagina