Grrrrr....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lindangel, 21 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ok. Nu ligt de jongste eindelijk te slapen (wordt vaak nog elke 3 uur wakker voor een voeding), gaat de oudste lopen spoken!!!
    Gisteravond (lag om half acht in bed) vroeg hij rond achten ook al om drinken (huilen alsof ie verging van de dorst). Nu is het er 1 van "geef je 1 vinger dan neemt ie de hele hand), dus dat doe ik liever niet. Maar goed, dat vind ik ook sneu, kind met dorst, dus ik water pakken. Nou, na twee minislokken was het alweer klaar. (Geen echte dorst dus, denk ik dan.)

Nu sliep ik net, word ik wakker door meneer, krijsend: "ik heb dorst, ik heb honger, ik wil niet meer slapen!". Na 3 keer terugleggen in bed (5 min, 10 min ertussen) gaat ie gewoon leuk door (en hij krijst nog even extra zodat de jongste ook wakker is). Ik nog tot 10 tellen, maar toen ben ik toch maar boos geworden. Hij natuurlijk huilen. Ik toch maar even knuffelen en goedmaken ("ja, ik wil ook niet boos worden, maar mama wil slapen en de baby ook. Ga maar liggen en over aapjes dromen").

En nu is ie stil en kan ik de jongste voeden.

Naja, ik weet ook niet waarom ik dit vertel. Maar nu ben ik het iig kwijt...:)

Ik weet soms dan ook niet wat ik moet doen. Wel drinken geven of niet? Boos worden? Meestal probeer ik hem zo kalm mogelijk steeds terug te leggen met steeds meer tijd ertussen. Maar dat helpt ook niet altijd..

Pfff... Daar gaat m'n nachtrust weer!

2. Bastet

Bastet Niet meer actief

Ha ha, sorry, maar dit is zo herkenbaar! :D
    Maar bij ons is het de jongste die ligt te spoken, en als hij eindelijk slaapt, komt de oudste er lekker even achteraan.
    Ze zit in een fase dat ze heel erg into de monsters is.
    Gisteren vertelde ze ineens over een grote groene kat die haar bedje kapot maakt, want hij heeft scherpe klauwen... ok...
    Ik heb maar gezegd dat ze lief zijn, maar toch maar even naar buiten 'gejaagd'.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier draaien ze ook ploegendiensten :x! Ouders mogen gewoon niet slapen...

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, het lijkt er nu wel op dat de oudste de boodschap heeft begrepen. Ik ben vannacht dus behoorlijk boos geworden en heb vandaag nog een paar keer gezegd dat hij gewoon moet gaan slapen, geen fratsen. Bovendien voor het slapen een enorme sloot water naar binnen gegooid, dus "dorst is not an option!".

Hij is in ieder geval nu normaal ingeslapen. Nu duimen dat hij vannacht ook blijft slapen...

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Slapen, wat is dat?
    Hier wisselen de dames ook gezellig af. Heb je de ene eindelijk slapend, staat de oudste ineens naast je bed. Ik vrees, dat het gewoon uitzitten is, totdat ze groter zijn en we ze uit moeten sleuren. :D

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, ik heb ook van die collega's met pubers die dan zeggen "wacht maar, straks willen ze er niet meer uitkomen!".

Ik kan eerlijk gezegd niet wachten... Uitslapen is my middle name :)

7. adi

adi Niet meer actief

Tegen mij zeggen ze altijd: ach straks moet je ze om 4uur 's nachts ophalen bij de disco, of je ligt wakker te wachten totdat ze thuis komen ;)

OT: ppff het zijn idd slopende avonden/nachten. Ik denk dat hij de boodschap heeft begrepen. En weet je, ik denk dat het gewoon het beste is om eerlijk te zijn tegen de peuter.
    Na 3-4 keer troosten en instoppen zeg ik tegen zoon/dochter dat mama erg moe is en ook wil slapen, en dat iedereen in huis slaapt, en dat mama het niet meer trekt. En heb weleens nachten gehad dat ik dit boos zei, maar ook soms huilend. Als ik echt tegen mijn grens van vermoeidheid aan zat.
    Ik ben niet zo van zwijgend instoppen en weglopen, iid niet bij een peuter. Ze snappen echt veel hoor. Ik ga er gewoon even over praten. Vragen wat er aan de hand is, of hij/zij even bij mama wil zitten in de stoel. En daarna stop ik ze weer in, geef wat drinken en vertel dus dat het echt slaaptijd is, en dat mama erg moe is en ook wil slapen.

Deel Deze Pagina