Gisteren kregen Amber en ik de schrik van ons leven. Erwin had van die lekkere afbakbroodjes gekocht, en Amber wilde graag zo een broodje met ham en kaas. Dus ik het broodje in de oven gedaan, aangezet en de timer op 6 minuten gezet. Amber staat in de keuken, en zegt opeens: mamma, er komt allemaal rook uit. Dus ik zeg nog: nee dat is goed, dan wordt je broodje bruin. Maar op een gegeven moment begon het te stinken, dus ik loop naar de keuken toe, staat dat broodje in de fik en mijn combi ook ! Ik schrok me een ongeluk, deed het deurtje van de combi open, maar er was zo een ontzettende rookontwikkeling dat mijn brandmelders meteen afgingen ! Amber was helemaal in paniek, die heb ik snel buiten neergezet op de stoep, zodat ze geen rook kon inademen. Ik heb het broodje uit de oven weten te halen en naar buiten gegooid. Gelukkig stond mijn buurman ook buiten en die kwam meteen aanrennen toen ik Amber buiten zette en hij het brandalarm hoorde. Hij heeft ervoor gezorgd dat de rook uit het huis kon en dat de brandmelders ophielden met piepen. Wat is nu het geval ? In plaats van het knopje oven had ik op magnetron gedrukt, tsja, dan wil je broodje wel vlam vatten, domme muts dat ik ben.... Gelukkig is het verhaal goed afgelopen, moet er niet aan denken dat ik even iets anders aan het doen was (de was op zolder ofzo), dan had het misschien heel anders kunnen aflopen.
Pfff nou dat is schrikken zeg! Gelukkig is het allemaal met een sisser (ofwel een verbrand broodje) afgelopen. Wel fijn dat je goede rookmelders hebt en een aardige buurman
Dit verhaal komt me bekend voor... Een vriend van ons heeft een keer een cake willen bakken, die was dus kneiterhard en een keer een kip. Die was zwart. Nu besef ik me dat zij mazzel hebben gehad dat het niet erger was dan dat. Dit is dus voor mij de reden om geen combi-magnetron te nemen, want mij zou het ongetwijfeld ook gebeuren. Goed dat je zo snel reageerde! Jij bent de held van de dag!
Schrikken zeg! Met een combi is het altijd opletten geblazen.. Ik heb gelukkig zelf nooit de magnetron ipv de oven aangezet maar wel andersom. Het is me al 2 keer overkomen dat de flessensterilisator is gesmolten Je gaat zo automatisch op die knoppen drukken op den duur.
Oeps. ik had hetzelfde een maand geleden. Ook broodje, maar op magnetron stand. Hele huis wit van de rook. Nu check ik altijd dubbel of ik wel de goede stand gebruik. Maar het is idd echt wel ff schrikken. Gelukkig was mn man toen ook thuis.
Ja, dat zal zeker schrikken geweest zijn, gelukkig is het goed afgelopen. Bij mijn ouders vloog het bakpapier in de oven in de fik, dus zoiets gebruik ik ook nooit meer.
Dat is hier ook al een keer gebeurd,hele huis stond vol met rook. Alles open gezet dat het kon luchten (hartje winter....)... Rook het een week later nog! Ik let nu wel een stuk beter op als ik een broodje ga afbakken
Jeetje, dat is wel even schrikken zeg! Gelukkig dat Amber je waarschuwde en dat de buurman een handje wilde helpen! Zo is het allemaal maar goed afgelopen. Maar inderdaad, met een combi is het echt opletten geblazen welke knop je waarvoor gebruikt. Wij gaan binnenkort verhuizen en wij krijgen in het nieuwe huis een ingebouwde combi. Gelukkig is het precies dezelfde die ik nu ook gebruik, dus zal ik niet opnieuw hoeven kijken welk knopje nu waar voor is. Maarja, blijft altijd opletten he... met zon combi.
Gelukkig liep het goed af ja.En ik druk ook altijd iedereen op het hart om rookmelders in huis te hebben(mijn man is brandweerman hihi)Ik hoor dus ook met regelmaat dat mensen(vooral snachts) hun levens te danken hebben aan de rookmelder.Maar helaas heeft mijn man ook al eens meegemaakt dat iemand geen rookmelder had, het is helaas dan ook niet goed afgelopen, want snachts ruik je niks. Applaus voor AMber
Hmm, ik ben dus niet de enige muts hier! Wat een stank en een rook! ! ! Je rook (hihi, leuk woordgrapje) het twee weken later nog!