wie kent dit: blauwe lippen/handen/voeten als het gewoon warm is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sloppyslayer, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Onze Jongste dochter krijgt steeds vaker last van blauwe lippen.

Vanaf de geboorte hebben we het idee dat ze heel kouwelijk is en heeft ze bijna altijd koude handen en voetjes tot paars/blauw en soms zelfs wit aan toe.
    Wij hadden altijd zoiets van: we kleden haar lekker warm aan en dan komt het wel goed.

Maar sinds een paar maanden krijgt ze ook blauwe lippen........en dan ook echt heel eng blauw met een wit snoetje erbij en het duurt heel lang voor het weer normaal is.

Nu moets ik toch een afspraak voor controle bij de KA maken en ik meld dat ik ook wil dat ze hier naar moeten kijken......en de reactie die ik toen kreeg schrok ik echt mega van!
    Ik moest proberen zo snel mogelijk langs te komen en ik heb nu een afspraak voor morgen staan.

Maar ik maak me nu dus echt zorgen :(

Het is dus niet als ze in een omgeving is die koud is, maar gewoon in huis als ze in een fleece trui zit met lekkere warme kleren aan en een temperatuur van 22graden.

Wie herkend dit en kan me een beetje gerust stellen want de ass vertelde me dat dit te maken kan hebben met zuurstof gebrek, astma of hartproblemen.......
    Ze wil ook niet op haar rug liggen en slaapt nog steeds minimaal 17uur per 24uur.

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Fijn dat je morgen al langs kan komen, hopelijk is alles goed...

Ik herken het gelukkig niet, maar kan me je zorgen wel goed voorstellen!
    Met name het vele slapen in combinatie met het vaak blauwig worden zou me niet lekker zitten...
    Hoe eet ze en is ze snel uitgeput na inspanning?

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja eten is wel een aanslag op haar lijfje maar ze eet wel. Ik merk wel steeds meer een meer dat ze het liefste haar eten zo door kan slikken als dat ze stukje krijgt terwijl ze echt al maanden alleen maar stukken krijgt.

Zoals banaan gaat heel goed want dat hoeft ze niet te kouwen maar peer wil ze dus niet meer. Of brood...haar favo koekjes laat ze liggen.
    En als ze eet dan krijgt ze daar ook blauwe lippen van.

NEt was ze ff aan het spelen met haar Zus en beste intensief en dan verkleuren haar lippen ook al.

en ik heb altijd het idee dat ze moe is. Ze is maximaal 2uur wakker per keer.
    Als ze om 7.30 wakker is gaat ze om 9.30 haar bed in en dan slaapt ze tot 12.00 en dan is ze tot 14.00 weer wakker en gaat ze weer slapen tot 16.30 of 17.00 en ze gaat dan om 18.30/19.00 er weer in.
    Als ze een 45min rond gelopen heeft dan wil ze weer in de kinderstoel zitten en daar zit ze dan tot ze weer gaat slapen....

Dus echt veel wakker of actief is ze ook niet voor een kindje van 15maanden

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hai,
    Ik herken het wel, mijn dochter heeft heel snel blauwe handen en lippen.
    Ook voelt ze heel snel koud aan.
    Ook als ik een lange mouwen romper met lange mouwen shirt aan doe.
    Mijn dochter is wel erg kleintjes, 9,9 kg (ze valt af) en 78,5 cm bij 19 maanden.
    Vandaag toevallig bij de ka geweest en zij gaf aan dat dit kwam door het lage gewicht en het vele energieverbruik door het spelen en actieve leven wat ze heeft.
    Nu moeten we zorgen dat ze extra callorieën binnen gaat krijgen en hopelijk gaat het blauw worden dan ook weg.
    Succes bij de ka

5. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het van mijn zoontje, maar ik denk niet dat je veel aan mijn verhaal hebt.
    Hier was het namelijk 3 dagen na zijn geboorte. Het bleek dat zijn bloed te dik was (door uitdroging/ veel spugen??). Hierdoor werd het niet goed rondgepompt en werd het zuurstofgehalte in zijn bloed te laag. Je zag dan blauwe handjes, voetjes, een blauw maskertje rond zijn mond en blauwe lippen. Hij werd ook helemaal grauw. Dit was heel duidelijk te zien als hij zich inspande bij bijvoorbeeld huilen of drinken.
    Hij is toen ook onderzocht met longfoto's, hartfilmpjes enz. Dit was het bij hem dus niet, na een week couveuse aan de monitor en een infuus was het over en nooit meer gezien.

Veel succes met je dochtertje!

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ze valt wel af maar eet echt wel voldoende. Ze weegt nu 8,3kilo bij 77cm dus gewoon een heel netjes gewicht. Maar met 9mnd woog ze 8,6kilo en dat is natuurlijk wel appart.
    Maar goed daar hou ik me niet zo mee bezig.

Spugen doet ze niet en ze is verder wel licht verkouden maar dar ben ik vorige week nog mee naar de HA geweest en die kon toen niks van een oorontsteking of iets derdelijks vinden en ook was haar neus vrij om te ademen..

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Helaas herken ik het alleen is me kleintje pas 4 weken. Soms krijgt ze enorm blauwe handjes en voetjes en ziet ze erg grauw om dr mond. Tijdens de fles verslikt ze zich vaak 2/4x per fles en trekt dan soms ook helema grauw weg.
    Ben naar de ha gegaan en die heeft ons nu gelijk naar de ka doorverwezen waar we maandag heen moeten.
    Ben best beetje zenuwachtig wat die ervan zegt.

Hoe s jou afspraak gegaan?

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb er geen ervaring me, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo goed klinken. Neem je wel eens haar temperatuur op, als ze weer blauwe lippen/handen/voeten heeft? Het komt op mij ook over alsof er iets niet helemaal goed is met de circulatie. Dat zou ook het afvallen kunnen verklaren. Laat je het morgen weten?

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

17 van de 24 uur slapen? Op die leeftijd? Ja dat vind ik wel heel veel. Mijn jongste van bijna 8 maanden slaapt 15 uur per dag. En die blauwe lippen e.d. vind ik ook niet goed klinken. Als ik heel eerlijk ben had ik eerder contact opgenomen met een arts. Heel veel sterkte, ik hoop dat het meevalt, ik kan me je zorgen voorstellen!

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, je houdt je er niet mee bezig zeg je maar dat zou je natuurlijk wel moeten doen...Afvallen op die leeftijd is niet goed. Zeker niet als ze wel gewoon eet. Gek dat het CB je daar nooit op gewezen heeft. Morgen zeker ook even bij de KA melden.

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Fijn dat je morgen al terecht kunt, maar ik kan je helaas niet gerust stellen. Het klinkt best heftig. Hopelijk valt het mee.

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Het CB vond het helemaal niet gek omdat ze was gaan lopen en dus wat meer ging verbranden. Het gebeurde wel vaker op deze leeftijd.

Verder heeft ze al zoveel moeten doorstaan en er is steeds niks uitgekomen dat ik me niet druk maakte..........ja misschien heel erg fout maar ik vond het wel goed gaan ten opzichte van hiervoor.

Ze heeft al hersenscan gehad en een darmbiopt en dat was helemaal goed. Wel heeft ze KMA en soja allergie maar ik had mezelf wijs gemaakt dat ik weer beren op de weg zag.
    Echt 3mnd geleden maakte ik me continu zorgen en de KA had me verzekerd dat er niks verder mis met haar kon zijn......
    Ook mijn man had zoiest van: het is gewoon een lekkere slaapkop, geniet er maar van.

Maar ik zeg tegen hem: ze is 15maanden! De mag toch echt wel een keer langer als 2uur wakker kunnen blijven??
    Heel af en toe lukt het in het weekend......maar daar heeft ze dan weer dgn last van.

Morgen om 9.30 de afspraak en zodra ik meer weet laat ik het horen hoor!

13. sunmaid

sunmaid Actief lid

6 jan 2009
    184
    0
    0
    Sterkte, hoop dat er niets ernstigs is met je dochter. Ze heeft al genoeg achter de rug zo te lezen!

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zie trouwens dat ik haar gewicht neit goed had...

Met 9mnd 9.7kilo en nu met 14,5maand 9,3kilo Lengte 74 naar 78cm dus dat is volgens mij gewoon goed alleen is het gek dat ze niet in gewicht toe neemt.

15. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    succes straks!! hoor graag hoe t was!

16. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Succes straks, ik hoop dat ze haar goed onderzoeken en dat ze erachter komen wat het is...

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Net terug uit het ziekenhuis......en we moeten het nog ff 2/3wkn aan kijken en dan gaan ze beoordelen of er onderzoeken moeten komen.

Ik heb gevraagd wat het kon zijn en daar kon ze niet echt antwoord op geven. Het kon van bloedarmoede, bloeddrukvariatie tot hart probleem zijn en daar kon ik mee naar huis gaan.....
    Niks dus, niet gerust gesteld en als het weer heel erg was moest ik foto's maken en op sturen.

Waarom ik met spoed moest komen? Geen idee maar hun hebben voor onnodige onrust gezorgd en doen nu niks?.
    Grrrrr

Word vervolgd....

18. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Dat is raar dat jullie nu nog zolang moeten aankijken is toch niet normaal als en kindje blauwe voeten en handen en lippen vind dat risico veel te groot als hè het zelf niet vertrouwd gewoon weer bellen volg je moeder hart heeft ze dit iedere dag oog niet

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jeetje meid klinkt erg heftig allemaal hopelijk is er nix aan de hand

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Blauwe lippen, handen of voeten bij een oudere baby zijn geen goed teken, en vereisen onmiddellijke medische aandacht.

Dit haal ik net van de site van pampers.....niet echt een medische site maar geloof er wel in dat ze de waarheid spreken.

Ook ben ik zelf een gaan zoeken en doen.
    Waar ik ook op uit kom is dat het een voedsel allergie kan zijn met een beloop naar anafylactisch shock! Ze is al allergisch voor koemelk, soja en druiven! Dus.........

Als de blauwe lippen niet over gaan door warm wrijven dan kan het duiden op een verstoring van de bloed sirculatie en dat wijst weer op hart problemen.....

Pffff zodra ze het weer heeft ren ik naar de ha hoor! Als het echt erg is duurt het 30 min voor het over is.

Deel Deze Pagina