Hoi hoi, Ik dacht dat hier al een topic over was maar kan hem nergens meer vinden! Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en het borrelt om de baby kleertjes te gaan wassen, strijken en in de kast leggen Maar is dit misschien te vroeg voorda de baby er is? Heb veel kleertjes en krijg echt zin om ze te gaan wassen enzo.. Mijn vraag is hoeveel weken was jij zwanger toen je de babykleertjes klaar had voor gebruik? En ik wil ook graag de knuffeltjes wassen, kunnen die ook gewoon in de wasmachine of deze beter op de hand te wassen? De boxkleden was ik wel als het beter weer is dan kunnen ze even de droger in en daarna buiten in de zon drogen ivm krimp gevaar... Hopelijk hebben jullie wat tips om babykleertjes, knuffeltjes en boxkleden te wassen..!! Bedankt alvast... Gr Scooby
Hey Scooby26 Wat herkenbaar! Heb ook zo'n zin om met de kleertjes te beginnen, het uitzoeken ervan wat eerst gewassen moet worden enzo. Ik ben nu 32 weken en wacht er toch nog maar even mee tot m'n verlof, zou niet weten wat ik anders met al die vrije tijd zou moeten Niet dat ik daar weken mee druk ben natuurlijk! De knuffels kun je gewoon in de wasmachine gooien hoor. Veel plezier met alle voorbereidingen! Groetjes Pasjuh.
haahaha heel herkenbaar, hier is de kinderkamer zo goed als af, en mijn handen jeuken maar goed moet ook nog wat te doen hebben als ik met zwangerschapsverlof ga dus met 36 weken ga ik lekker alles wassen! ik zou niks in de droger doen maar dat wist je vast al wel!
Jij mag best vast een keer een wasje draaien hoor meissie! Tuurlijk, waarom niet? Ga er maar vanuit dat het niet de laatste keer zal zijn dat je die drang voelt, haha; zulke momenten komen nog wel vaker naar boven naarmate je zwangerschap vordert. Gewoon lekker doen! Ik heb de hele "zooi" hier ook verschillende keertjes aan de waslijn gehangen hoor; stond zo gezellig buiten, al die kleine broekjes, shirtjes, sokjes etc. Echte wastips heb ik niet voor je; vind wel altijd dat met name sokjes gauw wat krimpen, dus ik had voor de zekerheid wat opvolgende sokmaatjes in huis (ze willen ook nogal eens wat strak om de beentjes zitten, maar ligt natuurlijk ook een beetje aan je beebje...)
Ik was zelf als ik iets nieuws koop de kleertjes gewoon met de rest van de was mee. Bij mn dochter heb ik geloof ik alles wel in aparte babywassen gedaan en hing heel de droogmolen vol met babyspul. Nu hoef ik natuurlijk niet zoveel meer te kopen want heb nog dozen vol kleertjes van 1,5 jaar geleden. Tsja, of het te lang geleden is, ik heb zelf ook bepaalde dingen in mn kast liggen die ik zelden draag, die liggen toch gewoon stofvrij in mn kast. Lijkt me geen probleem.
Je wast met name om restjes verfstoffen, stijfsel etc te verwijderen. Dat mag dus al best op tijd, kan geen kwaad. Zo stoffig wordt het daarna niet in je kast of la. Zelf heb ik helemaal geen was- en strijkdrang, maar mijn moeder wel: zij heeft bijna alles op de hand gewassen voor mijn baby!
Ik heb alles n week of 6 geleden al gewassen en toen samen met m'n moeder gestreken en gevouwen enz. Heerlijk! Nu heb ik verlof en ben ik heel eerlijk gezegd blij dat dat al gedaan is. Ik heb nog genoeg andere dingen om te doen, dus dat scheelt. Bedje, wiegje, wagen opmaken enz. Nestel nestel nestel!!
Ik wacht nog even zodat de ergste verflucht uit de kast kan. Schiet niet op om er frisse kleertjes in te hangen als t nog naar verf ruikt. Ps boxkleed krimpt? Dat zou wel heel slordig zijn...
Ja weet ik eigenlijk niet, maar durf t risico ook niet te nemen. Dus durf t boxkleed niet in de droger te doen daarom loever ophangen hè. En doe de kleertjes wel kort even de droger in denk want is het wat meer zacht en stofvrij. Ik ga deze week maar langzaam beginnen met wassen, heb niet veel geduld Hihi!
Heb met 24 weken al bijna alles gewassen en gestreken, tja heel vroeg al nesteldrang hihi. Heb ze wel opgebotgen in stofvrije bozen anders kan ik straks weer beginnen. We zijn nog bezig met de kinderkamer. Oja heb wel eerst alle nieuwe kleertjes in bak met azijn en koud water een nacht laten weken. Zodat de kleertjes lekker zacht en mooi blijven.
Das een goeie tip, koud water en azijn! Ik heb vooral kleding van mijn zoontje en kleding die ik gekregen heb van vriendinnen. Niet zoveel nieuw. Maar ik moet even de kasten opnieuw indelen. WIl dan meteen alles gewassen hebben. Heb erge BI en kan al heel weinig meer. Wil dat dus deze week gaan doen. Daarbij heb ik zwangerschapsuiker en spuit ik insuline, verwacht de baby rond de 38 weken met inleiding. Dan gaat toch de tijd wel tikken voor mijn gevoel. Moet nog zoveel doen..ga dus van de week gewoon die kleertjes wassen strijken en inruimen.
Hier afgelopen weekend alles gewassen, gestreken en op maat gevouwen Ga deze week alle lakentjes e.d. wassen en de maxi cosi klaarzetten, langzaam maar zeker mijn hele ziekenhuis pakketje bij elkaar sprokkelen