Hallo mama's Ik ben vorig jaar bevallen van mijn dochtertje,in augustus wordt ze een jaar. Het is een zeer zware bevalling geweest,ben ook anderhalve liter bloed verloren,en ze moest gehaald worden met de vacuüm pomp. Maar nu nog steeds heb ik soms als ik een drukke werkdag heb gehad/of te zwaar heb getild(werk in gezondheidszorg dus erg druk en soms ook nog wel eens tillen). Pijn bij het plassen,en bij vagina/schede. En soms ook onder in de rug,vooral 's avonds en dan met moeite op kunnen staan vanuit bank/stoel,of vanuit bed. Ook helpt een warme douche niet want dan neemt de pijn soms ook toe. Mijn zusje heeft bekkeninstabiliteit(zo erg zelfs dat als ze nog een kindje wilde ze dan kon eindigen in een rolstoel).Zij denkt dat ik een kleine lichte vorm van bekken instabiliteit heeft. Wie herkent deze pijn of iets dergelijke ook. Ik hoor het graag van jullie. Groetjes cieltje
Hoi, ik heb waar ik toen ingeknipt ben, nog steeds wat last.. waardeloos met sex dus. en als ik teveel gedaan heb, voel ik zenuwpijn in mn onderrug wat doorstraalt naar mn benen (net als toen ik weeën had) lijkt wel. V oor de bevalling had ik dit allemaal niet.
Sealtje, herkenbaar! (helaas) Wat bij mij het beste werkt is het doen van mijn bekkenbodemspieroefeningen. Na een paar dagen merk ik al verbetering. En toen ik ze een paar weken niet had gedaan ook verslechtering. Dus een kwestie van "onderhouden", dus blijkbaar. Weet je hoe je ze moet doen? Zo niet, stuur me dan ff een mailtje. Hopelijk voel je je snel weer helemáál de oude! Succes!
Hallo Premama, Ik ken die oefeningen heel goed......maar die helpen mij helaas niet Gelukkig heb ik niet alle dagen pijn.....maar alleen als ik een erg drukke werkdag heb gehad/veel heb moeten tillen en nog eens een slechte nacht heb gehad(dus weinig kunnen rusten)....en dan soms de ongesteldheid erbij. En dan denk je als je thuis komt even rusten....maar helaas dat gaat niet met een kleine boef Ik denk dat ik die pijn maar gewoon moet accepteren.En genieten van iedere dag Groetjes cieltje
ik heb het niet bij de knip maar in de schede zeg maar. Ik ehb zelf het idee ook dat het mn bekken is, maar weet niet zeker. Vooral last van tijdens sex, verder eigenlijk weinig klachten, gelukkig. Wel snachts trouwens vaak lage rugpijn, daar wordt ik dan mee wakker als ik met opgetrokken been heb geslapen. Weet eik niet of mn bekken tot zover komen. Voor mijn gevoel zit die pijn hoger dan mn bekken zitten...