Dag moeders en moeders in spe, 4 december ben ik uitgerekend. Ik ben tijdens mijn zwangerschap zo'n 12 kilo aangekomen. Ik ben nu op zoek naar wat ik aan ga doen voor kerst. We vieren het bij mijn ouders met mijn zussen en broer plus aanhang en 2 kinderen. Ik heb een lange jurk uitgezocht met knoopjes tot aan de grond, dus mijn borst kan er in ieder geval uit mocht het nodig zijn Nu weet ik bij god niet welke maat ik moet kiezen. Een jaar geleden had ik 38 of soms zelfs 36 gekozen. Nu weet ik dat ik een grotere maat zal moeten nemen. Ben gegroeid, brederen heupen, flinke buik. Ik ben erg benieuwd wat mijn buik gaat doen na de bevalling. Denken jullie dat ik na 2 weken in een maat 40 of 42 zal passen? of moet ik echt nog in positie kleding? Hoe ging dat bij jullie? Ik ben erg benieuwd naar postnatale buiken!
Hoi MamaEva86 Ook ik had voor de zwangerschap een 38, soms een 36 (afhankelijk van welke winkel). Ik ben tijdens mijn zwangerschap 12 kilo aangekomen. Al het gewicht zat op mijn buik!! Ondertussen is mijn bevalling 6 weken geleden en is er +- 10 kilo terug af. Dat is puur door borstvoeding te geven vermoed ik, want ik dieet en sport nog niet. Hou er rekening mee dat iedere persoon anders is en iedereen anders herstelt. Ik draag wel nog steeds zwangerschapsbroeken en soms eens een broek die voor de zwangerschap een beetje te groot was dus ik denk persoonlijk dat je waarschijnlijk na twee weken nog zwangerschapskledij aan moet. Nog heel veel succes met de bevalling en geniet nog van de laatste weken zwangerschap. Geloof me, je gaat het buikje nog missen
12 kilo aangekomen valt mee, dus het zal wel wat meevallen denk ik. Je weet alleen niet waar de kilo's blijven plakken Maar ik denk dat maat 40/42 wel moet passen. Hier een succes verhaal; 8,5 kilo aangekomen tijdens zwangerschap.. vorige week bevallen en gisteren op weegschaal gestaan (voor het eerst) en ben nog maar 1 kilo boven mijn gewicht van voor mijn zwangerschap..(platte buik bijna al weer terug) Ik geef borstvoeding, misschien dat dat ook meehelpt? ps Ben absoluut niet bezig met afvallen of iets dergelijks... geheel natuurlijk verloop
Ik zat bij mijn dochter na 3 dagen weer op mijn oude gewicht (was 7kg aangekomen). Omdat alleen m'n buik groeide en voor de rest ik bleef afvallen waren de maten van zwangerschapskleding kleiner dan mijn maat voor zwangerschap. en met de borstvoeding bleef ik afvallen dus paste ik mijn normale maat niet meer na de bevalling. Heb je nu dezelfde maat in positiekleding als voor de zwangerschap? want als je alleen bij je buik bent aangekomen, zou ik gewoon dezelfde maat pakken als voor de zwangerschap.
Ja ben flink aangekomen bij mijn buik. Ook mijn heupen zijn breder geworden en mijn borsten zijn 2 cupmaten gegroeid. Ik draag trouwens nooit broeken, alleen jurkjes, rokjes en broekpakjes!
Ook ik was tijdens mijn zwangerschap 12 kilo aangekomen alleen bij mijn buik. Ik zit nu alweer 3 weken op mijn oude gewicht en draag ook alweer 3 weken mijn eigen broeken maat 36 weer (dus 5/6 weken na de geboorte) Overigens heb ik maar een weekje na de bevalling nog een wijde joggingbroek aangehad en toen was het klaar en paste ik nog wat wijdere broeken die ik nog had weer.
Na mijn eerste zwangerschap zat er nog 10 kilo wat er eerst niet zat, na mijn tweede zwangerschap niks extra's... In beide gevallen deed ik na ca een week mijn 'eigen' spijkerbroeken weer aan. Maar bij mij zaten die tien kilo's de eerste keer echt op mijn buik, dus boven de broek...
Hier na een week mijn eigen broeken alweer aan. Ben nu ook lichter dan voor mijn zw.schap. Heerlijk mijn eigen lijf weer terug. De ka vroeg gister ook of ik echt was bevallen vier weken terug. Geef wel bv.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je bent aangekomen, als je meer op je benen en heupen krijgt, is de kans groter dat je een maat groter nodig hebt. Ik zelf was na 2 weken op mijn oude gewicht en vanaf toen ook weer mijn eigen kleren aan. Nu na 9,5 maand 5 kilo onder mijn startgewicht. Ik heb alles een maatje kleiner kunnen aanschaffen Succes met de bevalling!
Misschien de week voor Kerst online shoppen? En als je twijfelt eventueel 2 maten bestellen en de foute terugsturen. Dan heb je er een beter zicht op. Je kleintje kan bovendien ook tot 2 weken te laat zijn ... en dan beval je dus misschien de week voor Kerst. Niemand uit de familie gaat overigens "verwachten" als je net 2 à 3 weken ervoor bevallen bent dat je al in je gewone kleding past. Iedereen gaat sowieso meer naar je kindje kijken met Kerst .
Ik was 15 kilo aangekomen en was daar in een week 9 van kwijt. De overige 6 zitten er nu nog steeds. Ik geef ook borstvoeding en eet normaal, maar het gaat er niet af. Mn broeken gaan nog niet dicht.
Ik denk dat het moeilijk is om te voorspellen welke maat je hebt rond de kerst. Ik ben in de zwangerschap 15 kilo aangekomen, 8 weken geleden bevallen en inmiddels 10 kwijt. Maar ik kan mijn oude spijkerbroeken van voor de zwanger schappen nog lang niet aan. Het lijkt erop dat die laatste 5 kilo echt op mn bovenbenen en kont is gaan zitten. Of ik ben ergens anders meer afgevallen dan aangekomen.
hier was ik ook maar 5 kilo aangekomen, bij de eerste trouwens 9. kilos waren er snel weer af na een paar weken maar mijn lichaamsbouw wel veranderd hoor! Brede heupen die langzaam in de maanden erna weer teruggaan naar hun oude positie en minder breed worden. Buik die toch nog wel een bolletje verraad en niet een sixpack . Mijn huid die de eerste tijd slap was wat met de tijd weer rechttrekt. Ik denk dat je aan 40-42 wel genoeg hebt. Ligt aan de materiaal. Stretch rekt mee natuurlijk.. je kan ook voor een A lijn jurkje gaan, verdoezelt de heupen oja en je borsten, die worden ook nog groter na de stuwing enzo.
Ligt er in een beetje aan waar je je fijn bij voelt. Ik had al vrij snel weer 'normale' kleren aan, alleen dan een maatje groter. Maar je vel is nog niet meteen (althans bij mij niet) strak en ik baalde echt van die blubberbuik, terwijl de kleding verder goed paste. Achteraf gezien had ik beter mijn zwangerschapskleding nog even kunnen doordragen, maar was het zoooo beu
Nou, bij mijn dochter in 2010 was ik na een week lichter dan voor de zwangerschap en kon ik een hele nieuwe broeken-garderobe aanschaffen bij deze zwangerschap (bijna 9 weken geleden bevallen) was ik na 2 weken weer terug in mijn oude maat. In het begin wel nog wat duw en trekwerk met skinny jeans maar dat zit nu ook weer goed... Ik zou je aanraden om het even aan te kijken na de bevalling (je merkt zelf snel genoeg of je gewicht verliest of dat er wat blijft plakken op buik/billen/benen) en anders kun je altijd nog broek maat 38 met stretch erin nemen, heb ik ook gedaan voor de babyborrel die kort na de bevalling was komt wel goed denk ik, 12 kg is niet zo veel. En als je bv geeft gaat het meestal wel snel (merk ik bij mezelf dan). Veel succes met de bevalling!
Bedankt voor alle berichten dames! Ik ben erg benieuwd hoe het bij mij zal gaan. Lees hier veel succesverhalen
Ik was 14 kg aangekomen en binnen 2 weken was dit er weer af (zonder er iets voor te doen). Vier dagen na mijn bevalling droeg ik ook weer normale kleding.
Voor zwangerschap: 71 kilo. Taille 75cm, heupen 101cm. Confectiemaat 38/40. Dag van bevalling:80 kilo. Taille 102cm, heupen 108. Confectiemaat? Na 6 weken: ? Kilo. Taille 83cm, heupen 106cm. Confectiemaat 40. Heb in kraamweek in pyjama en later wijde worker doorgebracht. Nadat kraamzorg weg was eigen jeans aangetrokken. Alleen mijn strakke shirt laat ik nog ff in de kast ivm slappe buik.