Hoe lang na bevruchting nestelt 'het' zich in?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Konijn, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb een innestelvraag:

Als je uitgaat van de verschillende calculators die op internet staan, zitten er een paar dagen tussen een eisprong en de eventuele innesteling. Ik heb altijd begrepen dat een eitje maar heel kort 'houdbaar' is en al heel snel je lichaam weer verlaat. Hoe zit dat dan als het bevrucht zou zijn? 'Zweeft' dat kindje in aanbouw dan eerst een paar dagen los rond voor het zich vasthecht? Of is de innesteling altijd direct na de bevruchting? Wat is overigens het nut van de 'vermoedelijke innesteldatum'?

Groetjes,

Esther

2. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    De innesteling vindt tussen 5-10 dagen na de eisprong plaats.

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Dat is lang!

Gaat dat wel goed dan in de tussentijd? Het klinkt raar, maar raak je het dan niet heel makkelijk kwijt? Of blijft zo'n eitje zonder dat het bevrucht wordt ook altijd zo lang binnen?

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Volgens mij 'wacht' het zaadje de eicel altijd op in de eileider. Bevruchting vindt dan plaats in de eileider terwijl deze twee (al versmolten in elkaar) op weg zijn naar de baarmoeder.
    Innesteling gebeurt in de baarmoeder en dit is inderdaad pas na 5 dagen of meer. Zolang duurt de reis van eileider naar baarmoeder eigenlijk.
    Sperma leeft een aantal dagen (soms zelfs een week) en een eicel vaak 12 uur. Soms zelfs korter.

Doeg, Vanilia.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    je eitje verlaat je lichaam pas met je menstruatie. Wat er nog van over is.

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

OK... nu snap ik ook waarom je eigenlijk (ruim) voor je eisprong moet zijn. Bedankt!

Deel Deze Pagina