Hoe lang na curettage weer zwanger ..?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Blendid Style, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blendid Style

15 mei 2008
    5
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Dieren
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal me in het kort even voorstellen. Mijn naam is Monique, ben 26 jaar en woon met mijn vriend samen in Dieren. Ruim een jaar lang proberen we zwanger te raken. Twee keer heeft het zo mogen zijn, maar helaas ook weer niet. In januari heb ik een curettage ondergaan en drie maanden later waren we er weer aan toe om proberen zwanger te raken. Jammergenoeg ben ik gisteren ongie geworden en merkte dat er een grote teleurstelling bij mij was. Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie weer zwanger raakten na een curettage? Ik hoop dat jullie mij een beetje op kunnen beuren.

Alvast bedankt!

Groetjes, Monique

2. Truusje77

Truusje77 Actief lid

10 mrt 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Hallo,

Vervelend dat het al twee keer mis is gegaan.
    Ik heb zelf op 13 maart een curetage gehad en daarna hebben we gewacht met klussen tot ik weer ongesteld was geweest.
    Hierna dacht ik echt dat het raak was, voelde me zo anders, helaas was dit niet het geval en ook hier was de teleurstelling erg groot.
    Maar we houden de moed erin en gaan gewoon lekker door met klussen.

Van heb je dus niet het antwoord wat je graag zou willen horen.
    Succes!

3. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik heb 24 feb 2006 een curretage gehad 5 weken later weer ongesteld en daarna er weer voor
    gegaan
    ik werd de 5e ronde zwanger van Belle

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Iki krijg morgen mijn curretage en ben ook erg benieuwd hoe lang het gaat duren om weer zwanger te mogen worden. Vaak word gezegd dat je wel op 3 tot 6 maanden moet rekenen!

Maar... ik heb ook een aantal vrouwen gehoord die in de tweede ronde na de miskraam zwanger werden, dus er is alle hoop voor je Monique! Ik hoop dat je heel snel weer zwanger mag worden, succes!

5. vogue

vogue Lid

21 sep 2007
    93
    0
    0
    België
    om jullie een hart onder de riem te steken: ik was direct terug zwanger, zelfs niet meer ongesteld geworden dus het kan als je er een beetje in gelooft...

6. Blendid Style

15 mei 2008
    5
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Dieren
    Dank jullie wel voor alle opbeurende berichten. Ik hoop dat het voor ons en voor ieder ander die met dezelfde wens zit niet zo lang meer hoeft te duren. Wel fijn dat ik hier terecht kan voor steun en begrip.

Thnx!

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ja vogue jou berichtje klinkt echt heel positief! Daar krijg ik persoonlijk echt weer hoop van!

8. vogue

vogue Lid

21 sep 2007
    93
    0
    0
    België
    gewoon jezelf een beetje tijd geven. Vaak zeggen ze dat je best 3 maand wacht om opnieuw te proberen maar dit heeft meestal puur te maken met het mentale dan met het lichamelijke. Ik moet wel zeggen dat ik redelijk geschrokken was dat ik zo vlug zwanger was maar uiteindelijk was dit voor mij de beste remedie tegen de emotionele pijn van een miskraam. Gewoon doen wat je zelf het beste acht maar ook niet direct gaan focussen, als het de eerste keer niet lukt gewoon toeleven naar de volgende maand. Mijn situatie is misschien hoopgevend maar ik denk wel dat er niet veel vrouwen zijn die al twee of drie weken a curretage weer zwanger zijn. Natuur zijn gang laten gaan zou ik zeggen.

9. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Bij mij zeiden ze dat er geen reden toe was om te wachten met weer proberen zwanger te worden alles zag er goed uit en een menstrutie afwachten na de ma was ook absoluut niet nodig werd mij verteld.

Mij lijkt het persoonlijk makkelijker om de ma te kunnen verwerken als je daarna weer zwanger bent, dat heb je weer iets om naar toe te leven.

Maar om het echt gelijk weer zo graag te willen lijkt me niet verstandig, asl het gebeurd is het fijn, mocht het niet zo zijn ook goed.

Toch blijft het goed om te horen dat er wel vrouwen zijn bij wie er snel weer een zwangerschap plaats vind, vaak hoor je ook genoeg andere verhalen en positieve verhalen klinken mij op het moment veel fijner in de oren dat dat het ook maanden nog kan gaan duren!

10. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    18 juli gecurreteerd, 10 juli bevallen van mijn zoon. 30 september was de tweede poging na de curretage (tussentijds nog 1 positieve test gevolgd door een bloeding dezelfde dag).
    Achteraf erg snel dus, maar op het moment zelf vond ik het eindeloos duren. Uiteindelijk kreeg ik dus een half jaar later dan uitgerekend mn kind...
    Succes...

11. ciel

ciel Nieuw lid

23 mei 2008
    2
    0
    0
    Hallooo! ik was 1,5 week na mijn miskraam weer zwanger dus het kan wel hoor! Ik was toen allesbehalve bezig met het idee om weer zwanger te worden want heb net als iedereen toen heel veel verdriet gehad!ook tijdens die eerste maanden bleef ik panisch dat er weer wat mis zou gaan, nou,
    Over 8 weken ga ik bevallen van een gezond kindje!
    Probeer de moed erin te houden dames!
    Succes met alles, dikke zoen

12. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Na 5 rondes was ik weer zwanger na curretafe en nu duurt het alweer een eeuwigheid, na natuurlijk mk.

xxx Joyce

Deel Deze Pagina