Hoelang na de bevalling kwam er bezoek bij jullie? (opa/oma's bijv.) Of (als je nog niet bevallen bent) wat verwacht je? Ik heb volgens mij de eerste uren echt geen behoefte aan mensen om me heen. Eerst maar eens met z'n tweetjes genieten, aanleggen voor BV enz. Hoe zit het bij jullie?
Wij hebben afgesproken om de eerste week geen bezoek te ontvangen. Als we familie op het eiland hadden wonen dan hadden die uiteraad wel mogen komen maar ook dan alleen de opa's en oma's en broers en zussen. We zijn er nog niet helemaal uit ofdat we dan vanaf week 2 wel bezoek willen ontvangen, of dat we een kraamfeest zullen geven waarbij we iedereen in 1 keer zullen uitnodigen (en dan alleen vrienden waarmee we regelmatig kontakt hebben). Ik denk dat het laatste me het meest aanspreekt op dit moment maar we zien wel. Ik kan je wel vertellen dat ik nu al uitkijk naar die ene week voor ons drietjes
ik had altijd dezelfde dag al bezoek van familie, ik ben te close met mijn familie om een week te wachten...
Bij ons vast en zeker gelijk bezoek hoor! Was bij de geboorte van de 2 meiden ook, dus dit keer vast niet anders. Ik ben dan té trots op mn kindje om te wachten en kan toch niet rusten/slapen van de adrenaline, dus kom maar op!
Om 7 uur is Ilias geboren, om 9.30 uur waren we terug uit het ziekenhuis. En om 11 uur kwamen mijn ouders. Ik was inderdaad ook helemaal wakker van de adrenaline en zo trots dat ik hem wel aan de hele wereld wilde laten zien Ik genoot van het bezoek de eerste dagen, heerlijk om zo vol trots je kind te laten zien! En de kraamverzorgster die over al mee hielp natuurlijk
mijn moeder was al bij de geboorte..en toen ik bevallen was 10.17 heeft me vriend zijn ouders gebeld en die waren er om 11 uur ongeveer.
Milan is om 14.27 uur in het ziekenhuis geboren en 5 minuten later was ik al aan het bellen, wilde het nieuws zo graag met iedereen delen. Onze ouders zijn direct in de auto gestapt en stonden 3 kwartier later in de verloskamer. En 's avonds waren onze zus, broer en beste vrienden er. Vond het super zo, maar het ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe je je voelt.
Emme is om 10.31 geboren en we zijn pas om 13.45 gaan bellen. Rond 15.00 uur kwamen de opa's en oma's en ooms en tantes. De rest van de dag geen ander bezoek gehad. Verder hebben wij de kaartjes pas 3 dagen na de geboorte verstuurd. Dat gaf de eerste dagen veel rust.
Ik ben om 10.08 uur bevallen. Naast mijn vriend was mijn moeder erbij. Nadat ik gehecht was, kwamen mijn vader en broertje erbij. Zij stonden op de gang te wachten (wist ik overigens niet, hihi). Verder geen bezoek gehad die eerste dag.
Ik krijg een ks sochtends dus smiddags wil ik als eerste mn dochter weer zien en dan mn moeder en zusjes... echt kraambezoek wil ik thuis dus na een dag of 4.
Onze ouders mogen meteen naar het ziekenhuis komen. Binnen 2 uur na de bevalling en voordat je evt. naar de kraamkamer gaat, mag dat ook gewoon. Daarna hoop ik snel thuis te zijn en mogen er, los van onze ouders, de 1e 4 dagen alleen die mensen komen die ons echt na staan. Het schijnt dat je de 3e of 4e dag een rotdag krijgt, door een hormoonschommeling en stuwing, dus tot en met die tijd even rustig aan. Dat is tenminste het plan.
uhm ik wil als het even kan niemand vertellen als ik bezig ben... verder wil ik eerst even zelf genieten... en proberen aan t leggen voo rbv en geloof me daar heb ik me ouders of schoonfamilie echt niet bij nodig! Maar een uurtje ofzo nadat ik lekker gedoucht enzo ben wil ik me ouders bellen en schoonpa... verder zal zussen en broers ook ingelicht worden... en natuurlijk mijn beste vriendin! maar licht er ook een beetje aan wanneer ik beval! en ik hoop dat me moeder er als eerste is! ik zou willen dat zij het kindje voor het eerste ziet!
toen ik terug kwam van de ok hebben we de opa's en oma's gebeld mijn ouders waren er 1,5 uur later de rest van directe fam. broers en zussen in de loop van de dag. de rest van de familie hebben we een week uitgesteld en begind het allemaal nu pas op gang te komen omdat ik graag eerst wat hersteld wil zijn van de kijzersnede
nou ik denk dat ik niet kan wachten om de kleine aan andere te laten zien.. mijn moeder is zoiezo bij de bevalling zelf en mijn vriend ook. maar als de kleine er is mag mijn vader en mijn broer en zus ook komen hoor en voor de rest merk ik het wel wie wanneer komt..
In België blijf je normaal een vijftal dagen in het ziekenhuis als je bevallen bent. Bij m'n zoontjes mocht dan enkel m'n ma, pa, de kids hun papa en m'n vrouw op bezoek komen, en dan ook alleen maar de eerste dag. De andere 4 dagen waren enkel m'n vrouw en de papa v.d. kids er. Ik wou het bezoek voor thuis houden, zo kon ik dat zelf regelen. Stond ook uitdrukkelijk op ge geboortekaartjes vermeld dat er eerst diende getelefoneerd te worden voor een afspraak en dat ik in het ziekenhuis geen bezoek wenste. Misschien ben ik egoïstisch, maar na al die drukte van het bevallen, verdien je rust, en daar moesten vrienden en familie maar rekening mee houden.
Ik wil alleen de opa en oma's na die tijd erbij en onze broers en zussen. Daar hoort ook mijn tante bij die zelf geen kinderen heeft en mij en mijn broer en zus bijna mede heeft opgevoed ( toen mijn vader was overleden). Zij wordt ook een beetje oma. Maar ik heb bijvoorbeeld ook een erg goede vriendin die van mij als ze wil ook wel gelijk mag komen. Ik ken haar al 17 jaar, en ik kwam ook gelijk bij haar eerste kindje. Ach ik zie wel hoe ik me dan voel. Misschien is een grote babyshower wel een oplossing.
Ik ben om 10.25 uur bevallen. Om 14.30 uur kwam de 1e visite, maar alleen opa's en oma's en broers + aanhang. De eerste uren alleen met z'n 3-en (+kraamverzorgster) vonden wij erg prettig.