Zoals je hebt kunnen lezen zit ik na te denken over thuis bevallen of in het ziekenhuis. Nu heb ik een waterbed, maar dit zou toch geen reden zijn om niet thuis te willen/kunnen bevallen? Het bed kan in ieder geval niet op klossen gezet worden... Is het waar dat je er ook gewoon een plank met matras op kan leggen? Gewoon een normaal 1p bed ergens neerzetten kan natuurlijk ook... Iemand aanraders/afraders?
Je mag inderdaad niet bevallen op een waterbed. Of je er een matras op kunt leggen weet ik niet, maar lijkt me niet zo fijn. Later heb je het ook nodig voor de kraamzorg (dan moet je bed ook verhoogt worden). Je kunt dan beter een bed huren of lenen van iemand. Volgens mij kun je zelfs van sommige kraamzorg instellingen een bed lenen, zou je even moeten vragen! Succes! Liefs, Daphne
ik heb ook een waterbed.....en wil ook thuis bevallen......ik zet gewoon het logeer bed op klossen.......daar ga ik dan in bevallen.....maar ik zou als ik jou was geen plank met een matras op je waterbed leggen......lijkt me niet zo handig...lijkt me ook niet echt lekker liggen......gewoon ff kijken of je een bed kan lenen als je er zelf geen heb groetjes tamara
Wij hebben ook een waterbed, en hoewel dat de eerste tijd echt heerlijk lag met een zwangere buik, slaap ik nu al een aantal weken op een ander bed. Ik kon me met mijn dikke lijf gewoon niet meer omdraaien! We hebben gewoon een 1-persoons seniorenbed bij ons op de slaapkamer gezet (gelukkig hebben we een hele grote slaapkamer, dus ik hoefde niet naar de logeerkamer) groetjes, Michelle
Ik zou gaan voor een apart 1-persoonsbed om op te bevallen. Idd een waterbed lijkt me niet echt een rede om in het ziekenhuis te gaan bevallen
Ik lig nog steeds erg lekker op mn waterbed. Afgelopen weekend op een matras gelegen (ivm weekendje weg) en kon daar alleen op mn zij liggen. Thuis lig ik weer heerlijk op beide zijdes maar ook op mn rug en half op mn buik. Omdraaien kost in beide gevallen moeite. Ben altijd blij als mn vriend vroege dienst heeft. Dan gaat ie om half 5 z'n bed uit. Als ik dan moet omdraaien rol ik gewoon van de ene kant van het bed naar het andere. Bevallen ga ik, als alles volgens plan loopt, in het ziekenhuis doen. Van de kraamzorg hoef ik voor na de bevalling geen ander bed te regelen. Mocht ik per ongeluk toch thuis gaan bevallen dan heb ik een prima 1-persoonsbed dat zo beneden staat (onze slaapkamer is beneden).
Ik slaap ook nog steeds in het waterbed en we hebben voor de bevalling ons logeerbed. Moet natuurlijk wel nog klaar gezet worden, maar we hebben nog even. En nee het waterbed is geen optie om te bevallen. Moet zeggen dat het wel moeilijk draaien is ja en heb daarbij ook nog eens bekkeninstabiliteit, dus das ook niet prettig. Maar ik zou als ik jou was inderdaad een bed lenen ofzo en dan kun je wel lekker thuis bevallen.
Ok thx een waterbed is dus gelukkig geen reden om niet thuis te bevallen! Extra bed moet te regelen zijn... Dank voor de adviezen!
Ja, het is een vereiste van de dames van de kraamzorg! Anders moeten zij steeds zo laag bukken om jou en je kindje te helpen, en dat mag niet van de arbo
je kunt eventueel ook nog op de baarkruk wij hebben ook een waterbed en mijn vk zei,dat het bed van de kinderen ook goed was als ik het wil kan het nog op de bank,maar dat doe ik maar niet is pas een half jaar oud en van stof. liefs mariska
je kan ook een bed van de thuiszorg huren/lenen. Die is al hoog en hoeft niet op klossen. Hoop dat je een oplossing kan vinden, succes
Hier ook een waterbed. Verder: kleine flat op 4 hoog zonder lift. Extra bed van thuiszorg naar boven sjouwen geen optie eigenlijk. Bevallen, oké. Misschien extra matras op het waterbed. Maar nu lees ik dingen over dat je ook in je kraamtijd in een verhoogd bed moet doorbrengen? Wegens arbo en tillen enzo? Moet ik met spoed gaan verhuizen?