Waterbed oplossingen?

Discussion in 'De bevalling' started by Kaartje, Dec 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaartje

Kaartje Actief lid

Dec 5, 2006
    195
    0
    0
    Zoals je hebt kunnen lezen zit ik na te denken over thuis bevallen of in het ziekenhuis. Nu heb ik een waterbed, maar dit zou toch geen reden zijn om niet thuis te willen/kunnen bevallen? Het bed kan in ieder geval niet op klossen gezet worden... Is het waar dat je er ook gewoon een plank met matras op kan leggen?
    Gewoon een normaal 1p bed ergens neerzetten kan natuurlijk ook...
    Iemand aanraders/afraders?

2. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

Dec 5, 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Je mag inderdaad niet bevallen op een waterbed. Of je er een matras op kunt leggen weet ik niet, maar lijkt me niet zo fijn.
    Later heb je het ook nodig voor de kraamzorg (dan moet je bed ook verhoogt worden). Je kunt dan beter een bed huren of lenen van iemand. Volgens mij kun je zelfs van sommige kraamzorg instellingen een bed lenen, zou je even moeten vragen!

Succes!

Liefs,
    Daphne

3. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    ik heb ook een waterbed.....en wil ook thuis bevallen......ik zet gewoon het logeer bed op klossen.......daar ga ik dan in bevallen.....maar ik zou als ik jou was geen plank met een matras op je waterbed leggen......lijkt me niet zo handig...lijkt me ook niet echt lekker liggen......gewoon ff kijken of je een bed kan lenen als je er zelf geen heb

groetjes tamara

4. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Idd een logeerbed, ik leen van de thuiszorg een verhoogd bed, is helemaal gratis!

5. Michelle

Michelle Actief lid

May 20, 2006
    101
    0
    0
    Wij hebben ook een waterbed, en hoewel dat de eerste tijd echt heerlijk lag met een zwangere buik, slaap ik nu al een aantal weken op een ander bed. Ik kon me met mijn dikke lijf gewoon niet meer omdraaien! We hebben gewoon een 1-persoons seniorenbed bij ons op de slaapkamer gezet (gelukkig hebben we een hele grote slaapkamer, dus ik hoefde niet naar de logeerkamer)
    groetjes, Michelle

6. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou gaan voor een apart 1-persoonsbed om op te bevallen. Idd een waterbed lijkt me niet echt een rede om in het ziekenhuis te gaan bevallen ;)

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik lig nog steeds erg lekker op mn waterbed. Afgelopen weekend op een matras gelegen (ivm weekendje weg) en kon daar alleen op mn zij liggen. Thuis lig ik weer heerlijk op beide zijdes maar ook op mn rug en half op mn buik. Omdraaien kost in beide gevallen moeite. Ben altijd blij als mn vriend vroege dienst heeft. Dan gaat ie om half 5 z'n bed uit. Als ik dan moet omdraaien rol ik gewoon van de ene kant van het bed naar het andere.
    Bevallen ga ik, als alles volgens plan loopt, in het ziekenhuis doen. Van de kraamzorg hoef ik voor na de bevalling geen ander bed te regelen. Mocht ik per ongeluk toch thuis gaan bevallen dan heb ik een prima 1-persoonsbed dat zo beneden staat (onze slaapkamer is beneden).

8. Dapi

Dapi Lid

May 22, 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik slaap ook nog steeds in het waterbed en we hebben voor de bevalling ons logeerbed. Moet natuurlijk wel nog klaar gezet worden, maar we hebben nog even. En nee het waterbed is geen optie om te bevallen.
    Moet zeggen dat het wel moeilijk draaien is ja en heb daarbij ook nog eens bekkeninstabiliteit, dus das ook niet prettig.

Maar ik zou als ik jou was inderdaad een bed lenen ofzo en dan kun je wel lekker thuis bevallen.

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    kraamzorg zei dat als ik een matras op het waterbed legde dat het ook goed was

10. Kaartje

Kaartje Actief lid

Dec 5, 2006
    195
    0
    0
    Ok thx een waterbed is dus gelukkig geen reden om niet thuis te bevallen! Extra bed moet te regelen zijn... Dank voor de adviezen!

11. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Dus heb je als je in het ziekenhuis gaat bevallen ook klossen nodig?

12. Lizzy

Lizzy Bekend lid

Jun 5, 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, het is een vereiste van de dames van de kraamzorg!
    Anders moeten zij steeds zo laag bukken om jou en je kindje te helpen, en dat mag niet van de arbo ;)

13. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

Jul 22, 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    je kunt eventueel ook nog op de baarkruk
    wij hebben ook een waterbed en mijn vk zei,dat het bed van de kinderen ook goed was als ik het wil kan het nog op de bank,maar dat doe ik maar niet is pas een half jaar oud en van stof. liefs mariska

14. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    je kan ook een bed van de thuiszorg huren/lenen. Die is al hoog en hoeft niet op klossen. Hoop dat je een oplossing kan vinden, succes

15. Niet meer actief

Hier ook een waterbed. Verder: kleine flat op 4 hoog zonder lift. Extra bed van thuiszorg naar boven sjouwen geen optie eigenlijk.

Bevallen, oké. Misschien extra matras op het waterbed.

Maar nu lees ik dingen over dat je ook in je kraamtijd in een verhoogd bed moet doorbrengen? Wegens arbo en tillen enzo?

Moet ik met spoed gaan verhuizen?

16. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Een 1 persoons bed wegzetten tijdelijk? Want je bed moet idd omhoog tijdens je kraamtijd voor de kv.

Share This Page