erg onzeker over uiterlijk na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sila24, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb een keizersnede gehad en daardoor heb ik nu een hangbuik ik voel me dik en lelijk:(ik ga vanavond naar de kapper maar zelfs dat durf ik niet, ben bang dat ze wat gaan zeggen over mijn buik:(:(:(of dat ze zeggen zoo je moet nog afvallen ofzo. 3 Dagen na bevalling had ik zelfs kraambezoek die zei dat ik er nog zwanger eruit zie:(:(:(:(:(ik durf zo niet meer naar buiten , ik ben bang dat iedereen me dik vindt:(:(ik wil z.s.m beginnen met sporten :( ik wil zelfs geen kraambezoek meer omdat ik vind dat ik dik ben:(ik schaam me dood:)voor mijn zwangerschap was ik best wel een mooi meid om te zien maar nu vind ik mezelf dik en lelijkkkkkk:(:(:(:(:(

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Je hebt jou kindje gedragen en op de wereld gezet..
    Wat kan er mooier zijn dan dat :D
    En bang zijn dat anderen iets over je buik gaan zeggen?
    Boeiend wat anderen vinden!

Hoe bijzonder is het dat je lichaam al je organen opzij schuift en plaats maakt voor jou kindje, vervolgens groeit het 9maanden lang en zet JIJ jou kindje op de wereld.
    Ik vind mijn lichaam echt mooier dan ooit!
    Ja, ik ben wel op mijn oude gewicht maar je ziet echt wel dat ik een kind op de wereld heb gezet.
    So what? Ik ben er trots op en wat anderen denken boeit me echt niet.

Alle mama's zijn mooi! Mamaaaa power :D

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Vergeet ook niet dat alles weer op de juiste plek terug moet komen he! Die hangbuik wordt wel weer strakker. Je lichaam is 9 maanden veranderd en het heeft ook tijd nodig om weer jezelf te worden.

Ben het met mijn voorgangster eens, ALLE MAMA'S ZIJN MOOI!

En dat kraambezoek, ik had ze er uit getrapt op dat moment...
    Alsof je superslank weer uit een bevalling komt? Kom op hee...

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Oh en als ze bij de kapper iets over je buik zeggen zeg je gewoon;
    Mijn excuus is dat ik een kind op de wereld heb gezet, wat is jou excuus?
    Hahahahahaha
    Die blijf ik leuk vinden.

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Je bent drie weken geleden bevallen!!!!!!!!!!!!!!:(

Echt je buik trekt nog zo veel bij in de komende weken!
    Ik heb ook een keizersnede gehad en toen ik na een week het ziekenhuis verliet kwam ik een bekende tegen die vroeg of ik nog niet bevallen was....
    Heeft echt even geduurd voordat mijn buik weer plat werd, komt ook omdat je een operatie hebt gehad.
    Heb de overtollige zwangerschaps kilootjes eraf gelijnt nadat ik gestopt ben met borstvoeding en voila, het buikje is weer glad (niet zo mooi als ervoor hoor maar loop niet voor lul).

Dusse lekker naar de kapper en genieten van je kraamweken hoor, ze zijn zo weer groot en dan is je buikje weer plat maar dan mis je dat kleine babietje weer zo...'t altijd wat!:D

6. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste; wat een horken die tijdens het kraambezoek zeggen dat je nog zwanger lijkt. Dat lijkt elke pas bevallen vrouw een paar dagen na de bevalling. Je lijf moet weer in z'n (soort van) oude vorm komen en daar is tijd voor nodig, niets raars aan.
    Ik snap dat het wennen is aan je nieuwe uiterlijk en dat je gehoopt had dat je er hetzelfde (of nog beter ;)) uit had gezien dan voor je zwangerschap maar je lijf heeft negen maanden lang zichzelf opgeofferd om een prachtig mensje op de wereld te zetten.

Je lichaam gaat beetje bij beetje weer meer op je oude lijken maar zal misschien nooit meer hetzelfde eruit zien. Ga inderdaad lekker naar de kapper en zodra je een stabiel gewicht hebt ga je lekker shoppen en op zoek naar een nieuwe garderobe waar je nieuwe (mooie!!) mama lijf er geweldig in uitziet.

7. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Meid gun jezelf wat tijd. Ik heb ergens een foto, ver weg gestopt natuurlijk, van 3 of 4 dagen na mijn eerste bevalling. Het is dat ik weet dat ik al bevallen was, maar ik lijk er wel 5 maanden zwanger! Het heeft even geduurd maar het is allemaal weer goed gekomen. Ook nu na de tweede heb ik weer een flubberbuik. Ik geef mezelf even wat tijd, maar ben er van overtuigd dat het wel weer goedkomt.

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hoi meiden bedankt voor alle opbeurende woorden dankzij jullie zie ik het nu wat positiever, al hoop ik heel graag dat ik mijn oude figuur z.s.m weer terug krijg maarja ik moet het ook wat tijd geven

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Lieverd je hebt een super prestatie verricht!!!! Je hebt een heerlijk wondertje op de wereld gezet! Laat die muts toch lekker in dr sop gaarkoken met dr domme opmerkingen over je buik, drie dagen na de KS!

Doe ajb wel rustig aan, je mag pas na 6 weken beginnen met sporten en zeker na een KS moet je rustig gaan beginnen!!!!! Je hebt wel een buikoperatie gehad hoor!

En heus het komt allemaal echt wel weer goed! Okay misschien niet helemaal de Sila van voor de zwangerschap, maar wel een heeeeeel eind in de richting!

DIkke knuffel

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Meid, je bent nog maar 3 weken geleden bevallen! Je lichaam kan nog zoveeeeel veranderen!

Je weet wat ze zeggen... 9 maanden op en 9 maanden af!

Ik herken je gevoel van lelijk voelen ook hoor. Ik had dat ook heel erg de eerste weken na de bevalling.
    Ik voelde mij lelijk, nog 8 kilo te zwaar inclusief een slappe buik en het duurde een hele tijd voordat mijn zwangerschapsstreep wegtrok. Die vond ik met een babybuikje heel mooi, maar zonder brrr! Het irriteerde me heel erg om naar te kijken.

6mnd na de bevalling ging het hier trouwens ineens heel snel. Ik verloor echt binnen een week of 4 alle kilootjes en kreeg mijn oude lijf weer terug. Mijn buik werd met de tijd steeds strakker.

Nu 1 jaar later zit ik 1 kilo onder mijn begin gewicht en voel me weer lekker in mijn vel.

Maar geef het nog de tijd meid, je bent nog maar pas bevallen. Het trekt allemaal nog bij.

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

Meid, het heeft echt tijd nodig joh!! Je bent nog maar 3 weken geleden bevallen! Het is er in 9 maanden aan gekomen en helaas zijn er maar een aantal meiden waarbij het er direct weer af is hoor!

Ik had ook kraamvisite die zei "zo, jij moet nog een hoop afvallen he" :( tja, niet leuk om te horen maar ik zei gewoon "ik heb een gezond kind op de wereld gezet en als het er niet af gaat; boeien!!!"

Maar ik snap je gevoel wel hoor, op een bepaald moment wil je je weer lekker voelen in je lichaam maar het heeft echt tijd nodig om weer een beetje strak te trekken allemaal! En 3 weken na je bevalling zou je je daar echt niet druk om moeten maken!!

Kijk naar je kindje, geniet en denk 'mijn lichaam komt straks langzaam aan wel weer' en zelfs als het nooit meer wordt zoals het geweest is (zoals bij mij) NOU EN! Je bent moeder!

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey meiden echt bedankt voor de lieve woorden , ja idd het is wel een buikoperatie die ik gehad heb en ik moet proberen om van mijn baby te genieten i.p.v me druk te maken over mijn uiterlijk

13. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Joh je moet je nooit schamen voor je lijf, niemand zou dat moeten doen!!! hij is uniek en de reden dat je hier op deze wereld aanwezig mag zijn... wees trots en.....hij werk goed want je hebt een kindje op de wereld gezet!

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Nou ik was vandaag naar de meeting van ons pufclubje, en die meiden waren echt 2/3 maanden eerder bevallen dan mij maar ze hadden ook allemaal nog een buik(je) :D dus ik weer blij -_-

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    lieverd...ik ben mn kilo's al weer kwijt, maar ook hier hangt na 3 weken nog alles hoor :D vette pech...heb hier wel mooi een uber lekker ventje in een ledikantje liggen ;)
    laat ze lekker kletsen, als ze er wat over te zeuren hebben :D

16. adi

adi Niet meer actief

Oh meis, ik leef echt met je mee :).

Ik heb ook een KS gehad en weet waar je het over hebt. De eerste weken zie je gewoon nog steeds zwanger uit. Vergeet niet dat je een zware buikoperatie hebt gehad, en die wonden moeten genezen. Mijn vader had ook een dikke buik na zijn buikoperatie, en bij hem zat er niet eens een kind in :).
    Doe maar rustig aan, draag nog even je zwangerschapskleren (ik heb ze 1,5 maand na de bevalling nog gedragen), ga lekker naar de kapper, maak je mooi op, en leg je baby op je buik. Dan kijkt niemand meer naar je buik :D

Dikke knuffel, het gaat ECHT over!

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

bedankt meiden echt lief van jullie, dankzij jullie kan ik er weer tegenaan haha

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dit zijn de hormonsters hoor, stuur ze weg!

Ik was heel erg aangekomen tijdens de zwangerschap en helaas te snel afgevallen (30 kilo in 10 dagen) met als gevolg een muffin-top extra de luxe....

Ben al een tijdje aan het trainen (kon niet eerder ivm bi) en het wordt beter, maar zal nooit meer zo worden als vanouds en so what?

Ik vind eerlijk gezegd de mama's die 10 dagen na hun bevalling eruit zien alsof ze niet zwanger zijn geweest (wendy van d, victoria beckham, angelina jolie) iets heel onnatuurlijks hebben.

19. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jeetje 30 kilo afgevallen in 10 dagen? hoe heb je dat voormekaar gekregen?? ik ben tot nu toe nog maar 18kg afgevallen en ik moet nog wel een paar

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    hier in totaal 24 kilo aangekomen. en nu na 16 dagen zijn er al 15 af. Nog 9 te gaan. (liefst nog minimaal 15, maar oke)

Veel wandelen maar, en vanaf 6 weken mag ik weer sporten (lees: handballen).
    Tot die tijd zegt me schoonvader elke keer als ik hem zie: goh je buik is nog steeds niet weg he??? terwijl die echt al veel en veel minder is

Deel Deze Pagina