Zo snel weer ongi naar IUI...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Pimmetje, Nov 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

Oct 29, 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Dinsdag 2 november heb ik mijn twee IUI gehad. Die dag moest ik een eenheid Pregnyl spuiten om de gyn zeker wilde weten dat het eitje snel (een dag later) sprong. Na ongeveer een week voel ik twee dagen wat zwangerschapsverschijnselen, een dag niets meer en dan is het over.
    Vandaag ben ik ongi geworden :x. Dat is 10 dagen na mijn ei. Is dit niet te snel? Vorige keer zaten er maar negen dagen tussen. Als het eitje geen tijd krijgt om zich voldoende in te nestelen dan is het een kansloze zaak.. Normaal heb ik een cyclus van 26 dagen en dus zou ik nog lang niet ongi moeten worden. Wie weet hier een antwoord op?

2. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

Oct 29, 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Niemand een idee? :( Of ervaringen hiermee?

3. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dit is idd heel snel, want je zou eigenlijk dan pas de 16 de ongi moeten zijn als het niet zou lukken.

3 Dagen voor mij aan dus.
    Hoe dat kan kan ik je helaas niet zeggen , maar ik zou het ziekenhuis even bellen als ik jou was!! maar is het echt rood???
    Bruin is geen ongi hoor!!

4. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

Oct 29, 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Van de gyn mocht ik op de 19de testen, dus dat klopt wel! Het is nu nog bruin maar morgen is het helaas rood... Zoals altijd.. Ik zal de kliniek idd maar eens bellen want ik vind dit telkens wel heel erg snel. Het lijkt bijna wel of mijn lichaam alles zo snel mogelijk af wil voeren :(

Heel veel succes met testen deze week! Ik zal voor je duimen!

5. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pimmetje@ Hoe weet je nou dat het morgen rood is??
    Hou moet meis je weet het nooit he!

Dankje meis , hier nog geen bruin of rood ! geen bloed houd moet !!

6. Beginneling

Beginneling Actief lid

Apr 25, 2008
    480
    0
    0
    Hoi pimmetje, ik heb hier ook last van!!
    Eerste IUI, 10 dagen na eisprong ongi en mijn tweede lijkt nu al afgelopen, 4 dagen na IUI en eisprong alweer bruinverlies, betekend bij mij game over.
    Ik heb het na de eerste IUI aangegeven en 10 dagen vinden ze helemaal perfect. Als het onder de 9 dagen zit heeft het eitje weinig kans. Bruinverlies is nog geen ongi. Pas als het rood is.

Normaal heb ik altijd een LF van 14 dagen, jij?
    Heb je ook naast de Pregnyl hormonen gespoten?

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik werd 7 dagen na mijn 1e en enigste IUI. Normaal begin ik vanaf 9DPO met bruin en word 12 of 13DPO echt ongi. Ik heb overigens geen IUI meer gehad ivm een operatie en overstap naar een ander ziekenhuis waar ze ons nu voor 6 maanden naar huis hebben gestuurd omdat mijn cyclus genormaliseerd is na die operatie en het zaad van mijn man drastisch verbeterd lijkt (zaadonderzoeken in t vorige ziekenhuis waren niet betrouwbaar bleek achteraf, en nog heel wat meer fouten die daar gemaakt zijn maar das een ander en lang verhaal :p )

8. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ik word altijd op 12 DPO ongesteld, dus 12 dagen na mijn ei en soms 11 dagen.

Wat je kan vragen aan je arts is Utrogestan. Dit zijn mutsenbollen die je vaginaal opsteekt en deze zorgen ervoor dat je BMS intact blijft, maar ook dat je luteale fase langer wordt.

Ze kunnen overigens wel je menstruatie uitstellen, dus je moet echt 14 dagen na de IUI testen en als die negatief is stoppen met de Utrogestan.

9. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

Oct 29, 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    Bedankt voor jullie reacties en het meedenken!! Ik ben nog zo'n groentje met zwanger worden en allerlei behandelingen..;)

@ Marnat: helaas zet het door. De vorige keer had ik de hoop dat het misschien toch innesteling of iets dergelijks was maar nu weet ik zeker dat ik ongi ben. De test gister was ook omo-wit.. :(

@ Beginneling: normaal had ik een regelmatige cyclus van 26 dagen, met LF van 14 dagen. Sinds de IUI is mijn cyclus aanmerkelijk korter geworden met het gevolg dat ik heel snel ongi word (vind ik). Ik heb geen andere hormonen gebruikt dat Pregnyl om de eisprong eerder op te wekken. Tijdens de IUI had de arts toch wat twijfels of de eisprong op korte termijn doorzette waardoor ik een eenheid Pregnyl moest spuiten.

@ Flippo123: Beide keren heb ik vanag 9 DPO bruin en dan 10/11 DPO word ik ongi. Omdat het zo afwijkt van mijn eerdere cyclussen vind ik dit raar.. Toch hebben blijkbaar andere hetzelfde probleem, eerst een "goede" cyclus en nu door de behandelingen een afwijkende.

@ Babii: ik ga het met mijn gyn overleggen. Ik vind mijn cyclus zo wel erg kort worden.. Nu ben ik geen expert maar ik kan me voorstellen dat als je cyclus te kort is dat het eitje te weinig tijd krijgt om te nestelen of dat je lichaam niet voldoende tijd krijgt om hormonen aan te maken?! Hoeveel tijd is normaal en wanneer is het te kort? Ik heb namelijk beide keren twee dagen het gevoel gehad een beetje zwanger te zijn en dan voel ik een dag niets waarna ik in die avond begin met vloeien...

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Pimmetje
    Ik heb begrepen dat alle lf vanaf een dag of 10 prima is; daaronder zou het ook gewoon goed kunnen gaan maar als de innesteling traag verloopt zou je pech kunnen hebben.
    Mijn cycli verlopen door de IUI sneller dan voorheen, maar ik gebruik niet alleen pregnyl voor eisprong, maar ook GonalF voor de periode tot de eisprong.
    Zwangerschapskwaaltjes kun je helaas niet vertrouwen door de pregnyl. Het is ook onwaarschijnlijk om al zulke kwalen te hebben binnen enkele dagen na de eisprong, duurt eigenlijk altijd wat langer.
    Succes!

11. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Normaliter nesteld een embryo in tussen 5 en 10 DPO. Een LF van 10 dagen kan dus voldoende zijn en sowieso als het vruchtje innesteld dan krijgt je lichaam direct een seintje dat er HCG aangemaakt moet worden.

En zodra dat gebeurd wordt de menstruatie uitgesteld, maar snap je zorgen dus zou die Utrogestan echt even opperen. En desnoods een extra dosis Pregnyl bijv. 5 dagen na de IUI. Het kan namelijk allemaal helpen je LF te verlengen.

Liefs

12. Pimmetje

Pimmetje Actief lid

Oct 29, 2010
    225
    0
    0
    Leerkracht/ docent
    In het mooie Drenthe
    @ Kanshebber: het blijft toch raar hoe je lichaam gaat reageren op zo'n behandeling. Mijn cyclus was al niet zo lang (26 dagen) en wordt dus alleen maar korter..

@ Babii: Ik ga het de volgende keer met mijn gyn bespreken. Als hij de periode ook te kort vindt, dan neem ik aan dat hij een ondersteunende therapie met hormonen voorschrijft. Als het goed is, mag ik over een dag of 11 weer terug dus ik ben zeer benieuwd wat hij hier over zegt. ;)

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn cyclus was meestal 24-26 dagen maar nu met de IUI zelfs 22-24 dagen... Dat is aan de ene kant fijn want ik mag snel door naar de nieuwe poging, maar het nadeel is dat ik nauwelijks een rustperiode heb. Maar ja, alles voor de goede zaak 8)

Share This Page