Alleen vrijen in vruchtbaarste week

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MammaJo84, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Is de kans op zwangerschap groot genoeg als je alleen in de vruchtbaarste week vrijt?
    Of vergroot je toch je kansen als je ook in de andere weken vrijt?

Ikzelf denk het eerste, maar mijn vriend denkt er anders over. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie meningen.

2. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Volgens mij is het voor het sperma wel gezond om regelmatig te vrijen zodat er nieuwe zaadjes worden gemaakt...Zou dus niet alleen op die ene week gokken. ;)

3. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    je vrijt toch gewoon wanneer je zin hebt?

wij zijn in januari gestopt met de pil en was in ronde 2 al zwanger helaas een miskraam gehad maar we doen het gewoon wanneer we zin hebben en natuurlijk houd je in je achterhoofd dat je dan het vruchtsbaar bent maar ga niet steeds denken ooooh nu moeten we want dan is snel de lol eraf als we moe zijn doen we het echt niet meer en als ik over een paar maanden nog niet zwanger ben dan gaan we er serieus mee bezig met temperaturen enzo.....

4. MammaJo84

Ja, dat klinkt heel logisch. Maar als ik (met mijn mega lage libido) het op die twee dagen in de maand aan moet laten komen dat ik zin heb... Dan ben ik bang dat er nooit een kindje zal komen ;)

Vandaar dat ik in ieder geval zin 'maak' in de vruchtbaarste week.
    En daarom vraag ik me af of dat 'goed genoeg' is.

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Zin kan je ook maken :) Hier alleen seks als we dat willen, en daarnaast heb ik in de vruchtbare tijd altijd meer zin. Maar mijn zou het niet tof vinden als we alleen seks hebben als het iets kan opleveren en ik zelf ook niet trouwens!

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Denk dat je gewoon goed zit als je het 3 x in de vruchtbare week doet, 1 x om gezond zaad op te wekken en de andere twee keer rond de eisprong. Zo hebben wij het gedaan deze maand, maar dan 4 x. Op dag 7 en dan 9, 12 en 14. Ei sprong op dag 15.

Ik herken het, 0 libido al jaren, lekker slapen doe ik liever, zeker met dit weer. Maar de vaker je het doet de meer zin je wel krijgt en wordt het wel weer spannend. Maar 1 of 2 keer rond ei is denk ik niet genoeg in maand, wij zijn al weer 7 maanden bezig en hebben het afgelopen maanden maar 1 of 2 keer gedaan rond ei (mijn man denk dat 1 lucky shot genoeg is...) en blijkt duidelijk niet genoeg (met onze dochter was het 1ste ronde raak).

Veel succes!

Charlie

7. MammaJo84

Fijn dat ik niet de enige ben met dat 'probleem'!
    Ja, we doen het wel 3 a 4 keer hoor in de vruchtbare week.
    Dacht ook wel dat dat goed genoeg moet zijn!

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    bij mij duurt t ook altijd ff om mijn moter te starten hahhahahahahahaa maar als hij loopt dan ken me vent zn lol op!!
    ik heb het ook heel snel dat ik geen zin meer heb om me uit te kleden alles op te starten maar wat hier iemand ook al zei hoe vaker je het achter elkaar doet des te meer zin je weer krijgt

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben beide keren niet rond de eisprong zwanger geraakt dus ik denk dat er meer kans is als het vrijen verspreid word over de hele maand

10. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    die snap ik even niet. hoe wil je nou zwanger raken NIET rond de eisprong?! volgens mij heb je toch echt je eitje nodig om zwanger te worden.....:(

11. Truus21

Truus21 Niet meer actief

:( Volgens mij heb je toch echt dat eitje nodig om zwanger te raken en moet je juist rondom je ei klussen..

@MammaJo84, denk dat het opzich voldoende moet zijn, alleen in de vruchtbare week klussen. Maar zou toch van te voren al gaan 'warm draaien' zodat het sperma van goeie kwaliteit is.

12. Israe

Israe Niet meer actief

Ze bedoeld denk ik, niet rond de verwachte (calculator) eisprong dag;)

Dus stel je zou theoretisch gezien cd16 je ei moeten hebben, maar hebt die cyclus alleen rond dag 20 geklust....en je hebt die cyclus je ei ook laat dan heb je zeg maar geluk...anders had je pech

Oh ja, ik sluit me erbij aan dat je beter voordat je vruchtbare week aanbreekt wel een keer kan klussen zodat je de zaadproductie op gang brengt. Als je meer dan 10 dagen niet geklust hebt dan is het zaak vaak 'oud' ofzoiets., Dus inderdaad ff vooraf 'verversen' en dan in de vruchtbare week drie keer ofzo. Zou voldoende kunnen zijn lijkt me.

Veel succes!:)

13. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Dit bedoel ik inderdaad. Wij hadden een dag of 4 voor en na de verwachte eisprong niet meer geklust omdat het niet heel erg de bedoeling was om zwanger te raken (oudste was toen 4 maanden). Het zou ook geen probleem zijn als ik wel zwanger werd en inderdaad toch zwanger geworden en eisprong ws een week na mijn eerste dag van de menstruatie gehad

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb ook niet zo'n hoog libido hoor,ik zou makkelijk een paar weken (of misschien wel maanden) zonder sex kunnen.
    Als we eenmaal zover zijn (want we doen het dus wel regelmatig) vind ik het toch weer fijn..
    Nu we graag een kindje willen moet het wel vaker maar het brengt ons wel dichter bij elkaar (qua intimiteit).

15. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier heeft het in ieder geval geholpen het wat vaker te doen rond ei (vanochtend posi test) dus jullie ook succes!

Charlie

16. MammaJo84

Van harte gefeliciteerd meid!!!!!! Heerlijk! Geniet ervan!

17. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    charlie gefeliciteeerd!

Jeetje meiden, ben ik dan zo een uitzondering hahaha! We doen t eigenlijk elke dag.. soms een dagje niet, soms 2 keer op een dag.. Ben nu wel in de eerste ronde dat we ervoor gingen zwanger, daarvoor was t bij beide kids de 4e ronde raak alleen toen kwam ik net van de pil af, nu deze keer niet.

Denk dat t zaad t gezondst is en kwalitatief t beste is als de man regelmatig een lozing heeft.. das wat ik ergens gelezen had iig.

18. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    maar denk ook dat mn man helemaal gek zou worden als we t maar 1 keer per week zouden doen, en ik ook hahaha.

19. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Meer sex geeft een grotere kans op een zwangerschap, maar dat wil niet zeggen dat je van minder niet zwanger kan raken.
    Het is al eerder aangegeven hier maar ik zou er toch wel een klein beetje mee oppassen, als jou libido al veel lager is dan dat van je vent is dat niet heel prettig voor hem en als je dan ook nog alleen maar gaat vrijen om een kindje te maken kan ik me voorstellen dat dat helemaal vervelend is. Wij hebben er best een tijdje over gedaan om zwanger te raken en het werd voor mij steeds belangrijker om sex te hebben juist als ik niet vruchtbaar was, zodat sex en zwanger worden niet een en het zelfde ding werden zeg maar.

20. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    1 keer een lucky shot kan genoeg zijn. Ik had maar 1 poging (bam moeder, zwanger mbv donor) en het was toen meteen raak. Helaas eindigde dit in een miskraam.
    Succes meiden en alle zwangeren van harte gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina