Hoe lang na geboorte kraamfeest plannen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onzewonders, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben het 3,5 week na de geboorte gedaan en dit is prima gegaan. Wel heb ik alles uit handen gegeven aan mijn moeder en zus, zodat ik niet zelf de hele tijd drinken in moest schenken e.d.

2. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben het voor 7 weken na de uitgerekende datum staan. Wilden het ook iets eerder doen, maar hier ook in maart uitgerekend en dan zit je in april inderdaad al snel met pasen en moederdag enz.

Naaste familie, als ouders, broers, zussen mogen uiteraard gewoon ook langs komen en ik denk dat de beste vrienden ook wel langs gaan komen.

Wij doen het kraamfeest vooral voor die vervelende ooms en tantes die op de meest onmogelijke tijden, onaangekondigd langskomen... ;)

3. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    femkee heel herkenbaar, ik wil ook liever geen bezoek die op de meeste onmogelijke tijden aan komen waaien.
    ik heb mij daar bij de andere kids vreselijk aan geirriteerd.
    ook aan het feit dat het dan heel verspreid is over 6 weken. je moet er toch alles op aanpassen.

4. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen waarschijnlijk ook een kraamfeest en dan denk ik ongeveer 4 weken na de geboorte (ik ben 20-8-2013 uitgerekend). De reden dat wij een kraamfeest doen is omdat mijn man onregelmatig werkt en wij hierdoor bang zijn dat we tot 6 maanden na de geboorte nog aan de kraamvisite zitten

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wij houden het kraamfeest niet thuis, maar bij het restaurant/ zalencompex waar wij ook getrouwd zijn. We vinden het allebei wel prettig om het elders te doen en inderdaad, minder gedoe met ruimte, serveren van eten, drinken enz.

Ik heb nu bedacht het op 21 april te plannen, ben 19 maart uitgerekend. Ik zet het in ieder geval in optie bij de locatie. Mocht de bevalling erg heavy zijn zal ik het verzetten. Ik heb geen zin om brak op ons eigen kraamfeest te gaan staan.;) Het moet natuurlijk wel leuk zijn!

En qua tijden, wat doen jullie? Ik dacht aan 14.00-17.00?

6. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk dat van 14-17 helemaal prima is, maar wat als je 2 weken overtijd gaat...dan is het er wel heel kort op he;)

7. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    wat een interessant topic.
    Bij onze eerste waren we zeker tot 5 maanden bezig met kraamvisite.
    Ik vind enerzijds kraamvisite wel leuk en gezellig, maar het kost enorm veel tijd en je hebt er niet altijd zin in.
    Met zo'n kraamfeest ben je er in 1 x vanaf.
    Maar wat doe je als mensen echt niet kunnen, maar toch willen komen?
    En hoeveel mensen nodig je uit op zo'n kraamfeest?

Deel Deze Pagina