Bruine afscheiding... wie heeft er ook last van?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fafa, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben 28 en 2,5 maand geleden gestopt met de pil.

Tijdens mn 8-jarige pilgebruik heb ik zo af en toe wel eens last gehad van een beetje bruine afscheiding; vooral als ik een paar dagen weinig (water) had gedronken, en daarmee ook met een blaas- en keelontsteking rondliep, of rond mn menstruatie. Was al met al niet echt heel vervelend, maar nu ik met de pil gestopt ben, duurt het vanaf de laatste 2 dagen van mn cyclus tot de eerste 2-2,5 week van de volgende! En dan is het ook heel veel.

En omdat we het zwanger worden nu niet echt heel erg proberen, maar gewoon 'zien waar het schip strand', hebben we dus alleen seks als we er allebei zin in hebben, en niet omdat ik die dag zou ovuleren. En als ik die donkerbruine afscheiding heb, verhoogt dat nou niet bepaald mn libido, dus ook geen seks = ook geen kans op zwangerschap, wat ik stiekem toch wel erg jammer vind.

De huisarts heeft testen laten doen (bacterieel en bmh-kanker), maar daar kwam niks uit, dus nu aan het wachten op een afspraak met een gynaecoloog. (wachttijden.....)

Dus om die tijd een beetje te overbruggen, en wat meer info in te winnen: Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben/hadden, en wat heb je eraan gedaan? En wat bleek het te zijn?

Deel Deze Pagina