Hier hetzelfde. Vind het zo zonde alles weg te gooien omdat het over de datum is. Vind ik echt voedselverspilling. Gewoon je gezond verstand gebruiken denk ik altijd maar. Als het goed ruikt en het ziet er goed uit, dan eet ik het. Ook al is dat gehakt wat een dagje over de datum is.
Kat eet niks wat over datum is hoor. Instinct. Verder ruikt het dan echt wel.goed hoor. Heb het over 1 dag over datum. Zelf zou ik het ook eten hoor maar geef het de kinderen echt niet
In heel veel gevallen is het omdat er een datum op moet staan. Hier idd ook voedselverspilling het kost allemaal al duur zat.
Ik ben een keer goed ziek geweest omdat ik dacht mijn gezond verstand te gebruiken. Sindsdien gooi ik alles weg wat over datum is, interesseert me niet wat het kost en of het als verspilling wordt gezien.
Ik eet niets wat over de datum is. Ook geen droge producten of chocolade ofzo. Wij proberen hier ( om voedsel verspilling zoveel mogelijk tegen te gaan ) zoveel mogelijk alles op te eten wat qua datum dichtbij de datum komt van de dag dat je het wilt eten. En ja soms beland er wel eens in de prullenbak maar er is geen haar op mijn hoofd die iets na de THT of TGT datum eet. Ik hou mij strak aan de datum en ga al helemaal niet ruiken of proeven aan een product.
Als de kat het dus wel eet, kunnen jullie het ook eten Ik ben er iets minder moeilijk in als het een dagje over datum is.
Oei wat een verspilling bij sommigen.....zonde zeg! Ik gebruik mijn zintuigen, ruik en proef voorzichtig. Alleen vlees en met name kip zou ik niet meer durven, maar het gebeurd hier ook echt niet dat die over de datum gaat. Droge producten kijk ik niet eens op de datum
Ik merkte enkele weken geleden plots dat ik zout aan het gebruiken was dat al een jaar over datum was Ik gebruik het overigens nog steeds.
Haha ja dat dus..ik kijk tijdens het koken sowieso niet op datums, als het niet goed is merk ik dat dan wel. Alleen met boodschappen doen zodat ik weet wanneer de kip bv opgegeten of ingevroren moet zijn
Dus een blik soep dat 10 jaar houdbaar is, zou volgens jou 1 dag na de datum niet meer eetbaar zijn? Zucht....
ZEMBLA - Voedselverspilling Voor iedereen die alles direct na de datum weggooit.. bekijk deze uitzending eens. Realiseer je hoeveel goed voedsel ( en geld!!!) je dan gewoon onnodig in de prullenbak gooit,
Tijdens een zwangeschapen neem ik geen enkel risico en gooi ik het weg. Verder kijk ik niet zo op verpakkingen.
Spullen uit de koelkast eet/drink ik echt niet meer als het over de datum is. Vlees tot die dag kan soms al stinken (al paar keer met kip gehad) Mijn broer had ooit een voedselvergiftiging als kind en ik weet nog hoe hij erbij lag... Buiten de koelkast kijk ik 1 keer in het half jaar na. Of mijn oog moet erop vallen of ik denk ineens 'die staat er echt al heel lang'
Bij producten met THT kijk ik zowiezo niet zo nauw. Iets wat 5 maanden houdbaar is gaat echt niet één dag daarna overstuur. Met koekjes zit ik er wel eens een maandje overheen hoor. En als een pak melk op de datum nog dicht zit is het de dag daarna ook nog wel goed. Overigens is het ook wel eens gebeurd dat ik er na het drinken achter kwam dat het al over de datum was. Zolang het nog goed smaakt en ruikt, maak ik me er niet zo druk over. Alleen met vlees let ik wel goed op.
Dit dus! Kip ben ik ook voorzichtig mee maar voor de rest zintuigen gebruiken en lekker opeten. De blanke vla kwam ik vanavond achter dat deze twee dagen over datum was. Ruiken, proeven. Niks mis mee. Dus heerlijk zitten eten. De 'droge' spullen in de kast kijk ik eens in de zoveel tijd eens na. Maar meestal eten we dat dan nog gewoon op....
Vanavond op Eén ( Belgische omroep) om 20.35 een programma waarin ze producten die ver over de houdbaarheidsdatum zijn gaan testen. Aanrader, denk ik! (En ik hoop stiekem echt dat er door dit soort testjes minder eten verspild gaat worden, want ik vind het heel naar hoeveel prima eten er blijkbaar weggegooid wordt)