Hoe lang na keizersnede mag je weer zwanger worden?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Alf, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb het advies gekregen om een jaar te wachten. Het kan een enorm risico zijn! Tijdens 1 van de gesprekken na de tijd is ons dit verteld.

Om zo'n gesprek moet je echt vragen hoor, als het je niet wordt aangeboden. Tijdens mijn bevalling zijn er wel dingen vervelend verlopen en daar hebben we een klacht over ingediend. Ook is er in het systeem gezet dat bij een eventuele volgende keer, het meteen een keizersnee wordt...!!!

2. captain

captain Niet meer actief

Luister naar je eigen gevoel en na drie keizersnedes kan ik je wel vertellen dat twee jaar aanhouden het slimste is wat je kan doen, je man kan snel een tweede willen, maar je lichaam en jijzelf geestelijk MOETEN er wel aan toe zijn!

Ook heb je kans dat door littekenweefsel en/ of verklevingen het (soms) moeilijker kan zijn om weer zwanger te worden, maar dit is op te lossen door dit weer weg te laten halen, mocht dit zo zijn.
    2x spoed keizersnedes gekregen, goede tip voor jouw, laten vast leggen dat bij een tweede het meteen weer een keizersnede wordt als het niet gaat zoals het moet.

Ook werd er mij aangeraden niet meer als 3 te willen om klappen/ scheuren van de baarmoeder te voorkomen.

Enne 2 jaar wachten om weer zwanger te worden is niet eens zo erg, want zo snel op elkaar kleintjes er bij moet je ook willen ;)

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ons ik verteld een jaar

4. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb een jaar geleden een spoed keizersnede gehad,en ondanks dat er officieel een jaar voor staat is mijn lichaam daar nog niet aan toe hoor...dus luister vooral naar je lichaam.Mijn litteken is nog helemaal niet goed hersteld en voel het nog steeds. Dus toen ik dat vertelde aan mijn ha zei die gelijk dat ik beter nog kan wachten (nou dat waren we toch wel van plan)

Deel Deze Pagina