Tja....hoe gaan we dat doen?? Volgende week zaterdag willen we op stap. Van +- 23.00u tot +- 07.00u, en geen auto bij (we gaan met de taxi) Iemand ervaringen/ tips??
Een paar droge shirts mee? Geen idee of je daar waar je heen gaat vooraf kunt vragen of er een aparte ruimte om te kolven is? Of red je het misschien om om half 11 nog te kolven en dan direct als je thuis bent weer? En anders misschien toch met de auto, ik neem aan dat je je niet gaat bezatten?
Haaha nee klopt...maar wil er wel een gezellige avond van maken. Misschien een handkolf huren bij de thuiszorg? Hebben ze die>?
Oh je hebt ook niet zelf een kolf? Ik heb er eentje van avent, een handkolf, die zijn ook helemaal niet zo duur....55 euro dacht ik. Ideaal voor zo af en toe een keertje! Ik vond een kolf huren een onsmakelijke gedachte, kan er niks aan doen
Kolf kun je huren. Wat heb je nodig : kolf, bewaarflesjes, koeltas met element voor flesjes, zoogkompressen, ruimte om te kolven, ruimte om spullen te reinigen, desinfectans voor handen. Hou er rekening mee dat je zeker als je niet gewend bent te kolven je er veel minder uit krijgt en misschien vaker moet kolven dan je normaall zou voeden.
Hoevaak drinkt je kindje 's nachts meestal? Voeden voor je weggaat, en als je niet (teveel) drinkt, voeden als je thuiskomt. Handkolf bv van avent kan je op marktplaats voor een zacht prijsje kopen en helemaal uitkoken. Dan is hij prima te gebruiken! Wil je alleen kolven om de druk te verminderen, of wil je kolven voor de melk te bewaren? In dat 2e geval zal je de melk schoon moeten bewaren en op kamertemperatuur laten drinken of koelen en gekoeld houden. Als je wel drinkt, dan zal je de melk weg moeten gooien en hoef je dus niet zo heel steriel te werken, gewoon schoon is dan genoeg.
Ik nam altijd een handkolf mee (geleend van vriendin). Af en toe een beetje gehannes, maar uit eindelijk lukte het altijd prima.
Je kunt idd met handkolf werken of gewoon met je hand het overtollige melk er uitmasseren als je druk voelt. En dan hoef je alleen 1 of 2 flesjes mee te nemen en dan gooi je het weg in de wasbak en je kunt toch gewoon op de wc gaan zitten ik neem aan dat er meerdere toiletten zijn En als jet het wil bewaren dan zie hierboven. Succes